RSS

Oogkliniek

05 Mrt

Het lijkt hier wel een oogkliniek! Ashmanti’s oog gaat gelukkig goed vooruit. Van 4x per dag druppelen staan we nu op 3x druppelen. Dus dat gaat prima.

Gisteren kreeg ik tijdens het sporten een vuiltje in m’n oog. Met flink knipperen en tranen was het op een gegeven moment weg en had ik nergens meer last van. Tot het eind van de middag …. m’n oog deed opeens stekend pijn dus m’n lenzen eruit gehaald. Daarna werd de pijn nog even erger.

Intussen zag ik met 1 oog dat Quast mij ook met 1 oog zat aan te kijken: blijkbaar had hij een klap van Ashmanti erop gekregen. Ik mailde nog naar Herman van de DAP wanneer Liesbeth dienst heeft maar gelukkig blijkt dat niet nodig. Vanochtend keek hij weer normaal maar er zat wel een klein beetje opgedroogde troep in z’n ooghoek dus ff in de gaten houden.

Zelf heb ik m’n oog dat vanochtend ook wel wat beter voelde toch maar even laten nakijken: er zit een kleine beschadiging midden op het hoornvlies. Wel een nette beschadiging zonder verdere ellende. Kreeg de keus tussen antibiotica halen bij de huisarts (wil ik pertinent niet) of druppelen met een of ander spulletje.

To Do-lijstje: iedere 2 uur moet ik druppelen, Ashmanti 3x per dag druppelen, Dakotah 1x per dag haar Prednoral geven en sinds vandaag even geen Cerenia. Kijken hoe dat gaat. De Trovet Renal brokjes zijn weer uit de gratie, maar ik denk dat ze nog een stress-reaktie heeft van gisteren (weer een flitsende B-12 aktie, Desiree heeft prima geprikt).

Tot slot: zoek de kat in dit plaatje (ik was hem kwijt en hij gaf geen kik toen ik riep) 😀

tn_CIMG6431

 
8 reacties

Geplaatst door op maart 5, 2015 in Gezondheid, Gezondheid katten

 

8 Reacties op “Oogkliniek

  1. Ella Joosten

    maart 5, 2015 at 12:49 pm

    Ha Ha Quast gevonden, omdat ik voor anderen de pret van het zoeken niet wil bederven, verklap ik het niet. Ik ken dat ook als lensdrager, ontstoken oog. Zelfde klachten als bij jou. Ik gebruik dan oculoheel oogdruppels, homeopathisch geneesmiddel, verkrijgbaar in reform winkel. Werkt fantastisch, ik gebruikte het zelfs wel eens bij Felix als hij een tranend oogje had, en ook dat werkte.

     
    • margali

      maart 5, 2015 at 12:58 pm

      Zal er even naar kijken en het onthouden Ella, dank voor de tip.

       
  2. Maddy

    maart 5, 2015 at 3:57 pm

    Heb die malle Quast ook gevonden 😉
    Het lijkt idd wel een oogkliniek bij jou nu zeg. Sterkte en succes met al die verschillende druppels en medicaties. Zolang jij niet de druppels van Ashmanti zelf gebruikt, zal het wel goed komen 😉

     
    • margali

      maart 5, 2015 at 4:34 pm

      Dat bedacht ik me ook Maddy 😉 die druppels van Ashmanti zijn wat sterker dan die ik zelf gebruik, maar ik kom er maar niet aan. Ik probeer veel dingen die m’n katten krijgen ook zelf even (hoe de smaak is bv), heb ik laatst nog met Zylkene gedaan. Maar daar merkte ik niks van haha …. heb ook wel eens Hill’s k/d natvoer in de oude versie geproefd en dat smaakt naar natte bordkarton. Dus logisch dat menig nierpatient daar geen trek in heeft.

       
      • Maddy

        maart 5, 2015 at 6:26 pm

        Goh, je werd dus niet eens rustig van die Zylkene, dat is dan weer jammer 😉
        Nat bordkarton……ieks, niet zo gek dat ze dat dus niet aten.

         
  3. Yvonne den Boer

    maart 7, 2015 at 5:38 pm

    Oog en al bij jou dus,maar dat ken ik,ik heb zelf altijd last van mijn linkeroog waar een verstopte traanbuis zit en Honey heeft dat ook,gedeelde smart is halve smart hé!
    Maar die Oculoheel ga ik ook halen!
    En jij sterkte met alle ogen hoor!

     
    • margali

      maart 7, 2015 at 5:41 pm

      Gisteren is m’n oog nogmaals gecontroleerd en het is al heel mooi aan het helen. Er zat best een diepe beschadiging in zei ze. Donderdag een laatste controle, maar ik voel nu eigenlijk al niks meer.

      Quast z’n oog was na 1 dag al weer normaal, en Ashmanti gaat prima vooruit. Hij niest als een gek af en toe, teken dat hij reageert op pollen, maar de ogen zijn praktisch schoon. Ik ga nog wel even door met druppelen.

       
  4. Mia Huberts

    maart 12, 2015 at 3:18 pm

    Succes met je oog afdeling runnen.Ik hoop dat het snel beter gaat bij allen. Quast gevonden,maar hoe krijgt hij het voor elkaar!!

     

Geef een reactie

 
