RSS

Ik heb dit niet gezegd

28 Feb

maar ik denk dat bij Dakotah inderdaad de knop om is. Er is nu duidelijk verbetering in haar gedrag: ze kijkt energieker uit haar oogjes, komt meer tevoorschijn, zoekt me op, heeft een paar keer gespeeld. Het eten gaat opeens ook veel beter: de Trovet nierbrokjes worden nu weer geaccepteerd in haar natvoer want de laatste tijd niet lukte. Kortom: rustig doorgaan en afwachten 😉

Gisteravond zat ze parmantig naast me op haar favoriete Catnip-kussentje ipv alleen maar te liggen slapen.
tn_CIMG6414

Volgens mij heb ik ergens gezegd dat ik afgelopen week ook Ashmanti mee moest nemen naar Liesbeth, want z’n linkeroog was weer vreselijk aan het tranen en rood. Allergische reaktie waarschijnlijk, net als vorig jaar, want er is geen beschadiging aan het oog te zien. Liesbeth heeft eens gekeken welke allergenen er momenteel erg veel last veroorzaken: de Hazelaar en vooral de Els …. of die in de achtertuin staan zou ik niet weten. Bij huisstofmijten zou hij bijna het hele jaar last moeten hebben …. In ieder geval mag ik weer 4x daags gaan druppelen met Oculsan. Liesbeth heeft het me nogmaals voorgedaan en nu lukt het me beter om dat stijf dichtgeknepen oog te behandelen: hij moet meer met z’n rug naar me toe zitten met z’n kop achterover. Als ik hem overdwars heb dan kan hij teveel kanten op bewegen…. lukt goed ondanks m’n artrosehanden en domme vingers!

 
14 reacties

Geplaatst door op februari 28, 2015 in Dakotah, Gezondheid katten

 

14 Reacties op “Ik heb dit niet gezegd

  1. Ella Joosten.

    februari 28, 2015 at 9:13 am

    Hoera, Hoera, Hoera, Wat Fijn, Een mooier begin van het weekend kan ik mij niet wensen.

     
  2. margali

    februari 28, 2015 at 9:14 am

    maar ik heb het niet gezegd hè ….. 😉

     
    • Ella Joosten.

      februari 28, 2015 at 9:20 am

      Nee Marga jij hebt dit niet gezegd, maar dakotah en die kan het weten.

       
      • margali

        februari 28, 2015 at 9:22 am

        Gelukkig kan ze niet lezen …..

         
  3. Ella Joosten.

    februari 28, 2015 at 9:17 am

    Nu pas het ashmanti verhaal gelezen. Oh arm oogje. Sterkte.

     
    • margali

      februari 28, 2015 at 9:21 am

      Dank je. Vorig jaar hielp de Oculsan heel goed. Ik kreeg eerst Fucithalmic maar daarmee werd het juist erger. Ellende is dat er toch altijd eerst gecontroleerd moet worden of hij niet per ongeluk een haal over z’n oog van Quast heeft gekregen. Anders was het makkelijk: flesje halen en druppelen. En dat kan natuurlijk alsnog ook gebeuren (een kras) dus ik moet goed blijven opletten of het niet verslechterd. Met oogjes moet je voorzichtig zijn blijkt maar weer.

       
  4. marijke

    februari 28, 2015 at 11:22 am

    Blijf duimen voor de dame, hoop ook dat het oogje van Ashmanti snel beter gaat.

     
  5. Maddy

    februari 28, 2015 at 2:29 pm

    Ik heb niets gehoord of gelezen 😉
    Heerlijk dat het zo goed gaat en nu maar hopen dat het met het oog van Ashmanti ook weer wat beter blijft gaan.

     
  6. margali

    maart 1, 2015 at 8:16 am

    Over dat oog van Ashmanti maak ik me geen zorg, dat komt wel weer goed. Het was lastiger om te bepalen of ik er mee naar Liesbeth moest, liep al een tijd te twijfelen, maar vorige week was het duidelijk. En toen ging gelijk het elzenpollen niveau ook stijgen.
    Herstel van Dakotah zet door …. gisteren en vanochtend uitstekend en graag gegeten 😀

     
    • Ella Joosten

      maart 1, 2015 at 7:48 pm

      Dus niet voor niks gejuigd, afgelopen zaterdag. Ga zo door Dakotah.

       
  7. Yvonne den Boer

    maart 2, 2015 at 12:56 pm

    Ik ben blij,maar ik zeg niet waarom ha ha,die Dakota!
    Als nou het oogje van Ashmanti ook weer beter gaat zou dat heel fijn zijn hé!
    Zieke katjes is ook niet goed voor je eigen gezondheid!

     
    • margali

      maart 2, 2015 at 2:25 pm

      Vanochtend had Dakotah opeens weer nukken: ze wilde geen kitten-natvoer. Maar iets anders at ze gretig op. De Trovet nierbrokjes die ik erdoorheen mengde gingen mee naar binnen. Maar later weigerde ze die brokjes puur en moest ik andere geven … die at ze weer wel. Dus opeens weer even rare kuren. Ze ligt ook weer in de tunnel … volgens mij denkt ze dat ze naar Liesbeth moet 😉

       
  8. Mia

    maart 4, 2015 at 5:06 pm

    Hopelijk gaat het snel beter met de oogdruppels voor Ashmanti.
    En ik blijf duimen voor Dakotah!!

     
    • margali

      maart 4, 2015 at 8:14 pm

      Dank je Mia. Dat oog gaat al een stuk beter gelukkig. Al véél minder rood. ik schat nog 1 – 2 weken druppelen en dan is het weer OK.

       

Geef een reactie

 
