RSS

Spuitjes als waterpistool

26 Feb

Vanmiddag kwamen Jacob en Eva spelen. Het was een paar keer mis gegaan, bijvoorbeeld toen de stoffeerder hier alles overhoop gehaald had. Maar nu was het raak want “het is nu beloofd” … en zo was het ook. Dakotah werd met rust gelaten, maar de katers zaten er met hun neus bovenop in de hoop dat de brokjes al tevoorschijn kwamen. Jacob heeft Quast geplaagd door te gaan fluiten (teken dat er eten komt). Quast heeft hem terug gepakt door later te weigeren in de mand te gaan ook al legde Jacob een brokje achterin.

Hoogtepunt was dit keer wel leuk bedacht van de kids: ze zagen de video van het spuitvoeren van Coco, en toen vroegen ze of ze ook met zo’n spuit mochten spuiten. En als vanzelf werden er bakjes water gevuld, stuurde ik ze naar het balkon (binnen leek me geen goed idee 😀 ) en toen werd er driftig met water gespoten. Kijken of het plafond geraakt kon worden, en of ze keurig door een gaatje van het hekwerk konden spuiten. Diverse keren water aangevuld, allebei kletsnatte sokken, geen last van de kou. Ik ging er zelf ook zo in op dat ik helemaal vergat foto’s te maken. Nog nét op tijd Eva gekiekt met mijn schoenen aan.

M’n broer Hans kon even meegenieten op afstand want hij belde voor iets terwijl de kids op het balkon waren. Hij is gek op kinderen en ik hoorde gewoonweg de lach op z’n gezicht.

tn_CIMG6406 tn_CIMG6407 tn_CIMG6408 tn_CIMG6409

 
3 reacties

Geplaatst door op februari 26, 2015 in Jacob-Eva

 

3 Reacties op “Spuitjes als waterpistool

  1. Ella Joosten

    februari 26, 2015 at 8:09 pm

    Oh wat heerlijk, ik heb genoten van je verslag. Echt lachen, wat een zegen om zulke lieve buurkinderen te hebben. Ik kan me zo voorstellen dat dit genieten is. En wat goed van jou, dat de kinderen hun gang gaan, in eigen unieke creativiteit. Prachtig!!!

     
    • margali

      februari 26, 2015 at 8:39 pm

      Grappig hè Ella, ik ga verder totaal niet met kinderen om maar blijkbaar is het voldoende dat ik als oudste van 6 kinderen altijd mee moest helpen zorgen voor de “kleintjes”. Blijkbaar vergeet je dat nooit meer, en gaat het als vanzelf. Jacob en Eva zijn kinderen zijn waar ik herkenning in vind, ze doen me denken aan vroeger 😀

       
  2. Ella Joosten

    februari 26, 2015 at 9:08 pm

    Wat mooi!!!

     

Geef een reactie

 
