RSS

Feestje gebouwd

23 Feb

Gewoon zo maar, gisteren. Het was goed weer voor een strandwandeling: koud, harde wind, maar wel af en toe een zonnetje. Ik kan nog niet ver lopen, maar het ging vrij goed. Thuis kwamen de katers al aanrennen: enthousiast stortten ze zich ter aarde … er moest gekriebeld en gespeeld worden. Dakotah bleef argwanend in haar mandje op de ton want kwam Jan om te blijven of kwam Jan om haar mee naar Liesbeth te nemen? Een uurtje later besloot ze tot het laatste en kwam ze tevoorschijn. Ook zij liet zich uitgebreid knuffelen.

Ik had een heerlijke maaltijd gemaakt: een beenhammetje gemarineerd in honing en mosterd uit de oven, met gebakken aardappels en rodekool met appeltjes (heel laf uit de diepvries hoor). En als toetje Ben&Jerry Peanut Butter Cup met slagroom. Alle dieet-doodzonden op een rijtje …. Hadden we iets te vieren? nee hoor … helemaal niks. Gewoon zo maar, omdat het kan 😀

En ook nog naar een film gekeken, waarbij Quast mij in de steek liet (dat was minder) …
tn_CIMG6388

 
8 reacties

Geplaatst door op februari 23, 2015 in Algemeen, Recepten, Streken van Quast

 

8 Reacties op “Feestje gebouwd

  1. Pieta

    februari 23, 2015 at 1:00 pm

    Lieve Marga,
    Natuurlijk hadden jullie iets te vieren: HET LEVEN. Gewoon omdat het er is en geluk uit kleine dingen bestaat. Soms zelfs in een ijsje kan zitten. Daarom!

     
  2. Ella Joosten

    februari 23, 2015 at 5:45 pm

    Wat een heerlijk bericht, zo spontaan even iets vieren is toch geweldig, het feest zit soms in kleine onverwachten momenten. Vervolgens afsluiten met zo’n over heerlijk maal, mm ik watertand bij het lezen ervan. Wat fijn, jullie hebben het met z’n allen zo ontzettend verdient. Heeft ook vast een positieve werking op Dakotah.

     
    • margali

      februari 24, 2015 at 8:33 am

      Nou …. Dakotah trekt haar eigen plan. Gisteren heb ik alvast een 2e mand in de hal klaar gezet omdat ik morgen ook met Ashmanti naar Liesbeth moet. Z’n oog is weer eens heel erg aan het tranen en volgens mij nu toe aan behandeling. Alleen schoonmaken is niet meer voldoende. Dus …. madame trok zich terug in de tunnel want voelde nattigheid. Vanochtend heb ik haar eens een Zylkene gegeven, kijken hoe ze reageert. Tot nu toe prima.

       
  3. Maddy

    februari 23, 2015 at 6:41 pm

    Wat een heerlijke dag hebben jullie zo gehad! Het leven is maar kort, dus probeer gewoon van iedere dag te genieten en daar is geen reden voor nodig!

     
    • margali

      februari 24, 2015 at 8:36 am

      Precies Maddy, ik probeer dat ook want “leuk” zit gewoonweg niet (meer) in mijn interne “computersysteem” en ik merk dat Jan het juist heerlijk vindt om alles even te vergeten en gewoon plezier te hebben. Daar kan ik nog wat van leren, maar zondag had ik het dus echt heel goed gedaan. En ik genoot er zelf ook nog van!

       
  4. marijke

    februari 24, 2015 at 9:06 am

    Vaker doen Marga, dit geeft jou een oppepper en dat merken de katjes ook. Sterkte met het tweetal naar Liesbeth.

     
  5. Marjolijn

    februari 24, 2015 at 2:39 pm

    Nou Marga, datklinkt als een heerlijke dag. Lekker van genieten.

     
  6. Yvonne den Boer

    maart 2, 2015 at 12:48 pm

    Fijn dat jullie zo’n heerlijke dag hebben gehad,met het zalige etentje toe!
    En fijn dat Jan je daar nog toe aan kan zetten,daar ben je vast van opgeknapt!

     

Geef een reactie

 
