RSS

Update Dakotah

22 Feb

Het houdt nog steeds niet over: Dakotah blijft heel erg stilletjes en doet heel weinig. Het eten gaat wisselend. We hebben nu ruim 3 weken achter de rug sinds de eerste B-12 injektie en ik begrijp van Liesbeth dat we geduld moeten hebben. Ze eet wel beter dan in het begin, de Trovet nierdieetbrokjes blijken goed te bevallen. Ze zijn klein, en vrij zacht dus goed te verwerken door haar tandeloze bekkie. Natvoer bestaat uit kittenvoer, of Applaws kip, of Renske of Sheba …. wisselend dus.

Begin deze week dacht ik dat er opeens een duidelijke verbetering was, maar na een weer flitsende prik-aktie op woensdag ging het opeens weer even mis. Donderdag ging het eten weer moeizaam, vrijdag ook nog, en gisteren pikte ze de draad weer op en ging het beter. Kortom: het wisselt. Spelen doet ze niet of nauwelijks, ze ligt maar te liggen. Ze trekt zich van me terug op momenten dat ze een pil verwacht, en woensdag – het kind heeft volgens mij een zakagenda en wist dat het woensdag was – bleef ze in de allerhoogste boom liggen. Ik kon er nog net bij om haar eruit te vissen en in haar mand te doen.

tn_CIMG6386

 
6 reacties

Geplaatst door op februari 22, 2015 in Dakotah, Gezondheid katten

 

6 Reacties op “Update Dakotah

  1. Maddy

    februari 23, 2015 at 6:42 pm

    Het blijft dus nog steeds 2 stappen vooruit en weer eentje achteruit, maar op den duur kom je er zo ook. Hopen dat die vooruitgang, hoe klein dan ook, toch blijft voortduren!

     
    • margali

      februari 24, 2015 at 8:37 am

      Liesbeth denkt dat die schommelingen voor een deel veroorzaakt worden door stress van die trips om de injektie te halen. Helaas … ik kan het niet anders dan zo doen. Het moet even.

       
  2. marijke

    februari 24, 2015 at 9:02 am

    Je hoopt zo dat ze er doorheen breekt, maar misschien is inderdaad geduld nodig.

     
    • margali

      februari 24, 2015 at 11:05 am

      Liesbeth houdt een soort overzicht bij van haar B-12-tekort klantjes. Gemiddeld heb je meen ik 6 weken nodig om weer op een goed niveau te komen, en moet je na ca 3 weken verbetering van de eetlust gaan zien. Maar ze heeft ook wel eens een klant gehad die 3 maanden nodig had … dus ik moet geduld hebben.

       
  3. Marjolijn

    februari 24, 2015 at 2:41 pm

    Geduld is een schone zaak. Hopelijk blijft Dakotah vooruit, ook al zijn het steeds kleine stapjes. Maar elk klein stapje is er één Marga. Sterkte !

     
    • margali

      februari 24, 2015 at 4:59 pm

      Dank je wel Marjolijn. Ik gun het haar zo dat ze weer zichzelf wordt en wat energieker want ze is zo wie zo al veel minder aktief dan bv Ashmanti (over Quast zullen we het niet hebben 😉 ) Ik probeer even met een speeltje waar ze vroeger dan best fel op reageerde, en nu ligt ze erbij en kijkt ernaar. Vandaag lijkt ze wat meer ontspannen. Dankzij de Zylkene capsule die ik haar vanochtend heb gegeven?

       

Geef een reactie

 
