RSS

Kwaad op Quast

17 Feb

Ik werd vanochtend getrakteerd op een stukje draad waar een adapter aan hing, gedeponeerd voor m’n slaapkamerdeur. Met m’n slaperige kop kon ik niet zien waar dat ding van was, maar in de hal lag de rest …. het is m’n telefoonoplader. Quast heeft hem blijkbaar van de bijna bovenste plank uit de boekenkast gevist. Kwaad worden heeft geen enkele zin maar ik was wel even van slag.

tn_CIMG6353

Gisteravond ook al een staaltje van z’n behendigheid. Hij zit niet alleen op de afvoerbuizen van de cv-ketel, maar gaat er ook tussendoor kruipen. Als je op de foto klikt zie je een video van onze “Epke Zonderland”

tn_CIMG6347

Ik heb even gecheckt of die buizen echt goed vastzitten anders lees je straks nog in de krant over een gevalletje koolmonoxide-vergiftiging….

 
23 reacties

Geplaatst door op februari 17, 2015 in Streken van Quast

 

23 Reacties op “Kwaad op Quast

  1. Dicky

    februari 17, 2015 at 11:07 am

    Op zo’n knap rooiegie kan je toch niet kwaad worden Marga.
    Ik lig in een deuk, net 1 van mijn Turkjes die spoken ook de gekste dingen uit. Van die stroomdraad vind ik wel eng, vooral als ze ze kapot bijten. Nu is dit een adapter, maar wat als het een stroomdraad zelf is, eng hoor.
    Verder vind ik jouw Epke echt een atleet

     
  2. Pieta

    februari 17, 2015 at 12:06 pm

    Wat een heerlijk warm en rustig plekje heeft Quast daar gevonden. Ligt hij er nog? Hij wekt niet de indruk het daar vervelend te vinden hahaha. Wel vervelend van je adapter, voortaan alles bij elkaar in een afsluitbare etui is misschien handiger of opent Quast ook al ritsen? Zou mij niets verbazen.

     
  3. margali

    februari 17, 2015 at 12:15 pm

    Goed, ik heb voor 5 euro weer een nieuwe adapter gevonden. Quast is zich van geen kwaad bewust, en ik heb ook niks laten merken vanochtend hoor … daar was ik nog te slaperig voor en bovendien was het geen “heterdaadje” waar ik hem op kon betrappen.

    @Dicky: de katten bijten Γ©cht alleen de zwakstroomkabeltjes door. Want het stikt hier van de draden maar die zijn veilig. De rest moet echt helemaal afgeschermd worden. Ik heb hem nog nooit zo hoog in die kast zien komen: hij moet op de plank eronder gesprongen zijn en toen naar boven zijn gaan harken met z’n lange poot net zo lang tot hij iets te pakken had. Ik weet ook waardoor hij dat nu opeens doet: ik heb restjes voer voor Dakotah helemaal bovenin die boekenkast gezet voor een 2e ronde. Daar kan hij niet bij komen maar daardoor werd wel z’n interesse gewekt. Stom van mij.

    @Pieta: ik heb nu alle opladers die ik gebruik bij elkaar in een lade gedaan van de buffetkast. Die is groot en loodzwaar. En opladen moet ik in een afgesloten kamer doen …. mag ik hier eigenlijk zelf nog wel wonen? πŸ˜€

     
  4. Maddy

    februari 17, 2015 at 5:07 pm

    Het is en blijft toch ook een plaatboef πŸ˜‰
    Met zo’n heerlijk koppie kun je daar toch ook niet kwaad op worden.

     
  5. Ella Joosten

    februari 17, 2015 at 5:47 pm

    De video met Quast als stunt man, heeft mij de hele dag doen lachen. Daar haalt Epke het niet bij.

     
    • margali

      februari 17, 2015 at 7:42 pm

      Nadat ik stopte met filmen maakte hij het nΓ³g bonter en ging hij tussen die 2 buizen in kruipen .. Ik had geen puf om een hoge trap te pakken …. ikke ook slim: even in de poezenkamer schudden met de brokjes-bus en binnen 2 tellen stond hij naast me πŸ˜€

       
      • Ella Joosten

        februari 17, 2015 at 8:30 pm

        Ha Ha wat is het toch een schat, voor eten doen ze alles, heerlijk toch!!!!! Quast you make my day!!!

         
  6. margali

    februari 17, 2015 at 9:28 pm

    Commentaar van m’n schoonzusje: “en zo maak je onbereikbare plekken schoon…!” en dat klopt. Het stof dwarrelde naar beneden πŸ˜€

     
  7. Pieta

    februari 17, 2015 at 10:52 pm

    haha Quast als interieurverzorger.

     
  8. Nienke

    februari 18, 2015 at 12:42 pm

    Haha never a dull moment met meneer Quast πŸ™‚
    Hij kijkt wel verontwaardigt omdat je hem uitlacht hoor …

     
    • margali

      februari 18, 2015 at 3:10 pm

      Hij is zich van geen kwaad bewust. Het is ook volslagen zinloos om hem te corrigeren. Hij kan het niet helpen: als iets beweegt, of als er misschien eten in zou kunnen zitten, of gewoon zo maar …. omdat het kan … dan heeft Quast tunnelvisie. Je kunt hem beter afleiden dan wachten op een heterdaadje en dan corrigeren want dat blijft niet hangen πŸ˜‰

       
      • Dirk

        februari 19, 2015 at 7:49 pm

        Told you…. Quast heeft geen $40.000 kermisattractie nodig πŸ˜€

         
  9. Marjolijn

    februari 19, 2015 at 7:59 pm

    Haha, die gekkerd. Maar daar kan je toch niet boos op worden.😜

     
  10. margali

    februari 19, 2015 at 8:08 pm

    Vanmiddag had-ie er de pest in want er werden overal in huis nieuwe gordijnen opgehangen. En hij werd samen met de andere katjes opgesloten in de achterkamer. Had je dat gezicht moeten zien! Hij wilde mee helpen. De stoffeerder (zelf een kattengek) vond het zielig, maar ik was niet te vermurwen …. πŸ˜€ Ik ken mijn kat.

     
    • Dirk

      februari 19, 2015 at 8:29 pm

      Durf je nog te gaan slapen?

       
      • margali

        februari 19, 2015 at 8:39 pm

        Ja hoor. Ik heb zo’n idee dat ze er niet in gaan hangen want het is een gladde stof met een metallic achterkant (die isolerend werkt) … maar ja, met Quast weet je het nooit πŸ˜€

         
      • margali

        februari 20, 2015 at 8:44 am

        Niet goed geslapen: niet vanwege de gordijnen maar omdat er een muis al sinds gisteravond tussen mijn plafond en de vloer van boven heen en weer rende. Midden in de nacht vloog Quast over me heen, dwars door het gordijn aan het hoofdeind en met 2 sprongen was hij op die hoge kast. Je schrikt je wezenloos als je ligt te slapen. Jacob zal ongetwijfeld zeggen: mogen wij Quast dan even bij ons hebben dan kan hij die muis vangen πŸ˜‰

         
  11. Pieta

    februari 20, 2015 at 10:32 pm

    Iehhhhhhhhhhh muizen!!!!!! Weet je zeker dat je plafond geen openingen heeft bij leidingen?

     
    • margali

      februari 20, 2015 at 10:46 pm

      Nee Pieta, geen zorg. Bovendien weten die muizen dat ze niet naar beneden moeten komen want Quast zou hem eerder te pakken hebben dat dat ik hem zie.

       
  12. Marielle

    februari 21, 2015 at 4:14 pm

    “Ik ga je op marktplaats zetten”Lol:-) Meen je helemaal niets van! Wij hebben sinds een paar weken 2 nieuwe Coon-kittens. Broer en zus. Volgens mij hebben we met dit Coonmannetje een soort Quast in huis gehaald. De eerste oplader is doorgeknaagd…..

     
    • margali

      februari 21, 2015 at 6:51 pm

      Proest .,… πŸ˜€ gefeliciteerd met je tweetal. En maak je borst maar nat …

       
  13. Yvonne den Boer

    maart 2, 2015 at 12:44 pm

    Wat avonturier is heer Quast toch hΓ©,even je aandacht laten verslappen komt jou duur te staan!
    Zonde van je oplader,maar dat filmpje heb ik wel erg om gelachen hoor!

     
    • margali

      maart 2, 2015 at 12:49 pm

      Ik vond gisteren nog een stuk van die oplader onder de koelkast …. hij heeft het die nacht maar druk gehad πŸ˜€

       

Geef een reactie

 
