RSS

Weer verkouden

06 Feb

Die arme Dakotah is alweer verkouden. Eergisteren was ze nog heel parmantig bezig om Quast van dat heerlijke catnip-kussentje weg te krijgen door bovenop hem te gaan zitten:

tn_CIMG6299

Nu doet ze nog maar weinig, ze ligt te liggen, heeft sinds gisteren af en toe tranende oogjes en vandaag hoor ik haar af en toe niezen. Die rot-pred ook …. sloopt haar weerstand.

tn_CIMG6309

Vanavond met Liesbeth gepraat: ik moet toch zeker 3 weken wachten voordat ik hopelijk een betere eetlust mag gaan zien. Die B-12 moet eerst een beetje opbouwen voordat de Pred kan aanslaan bij die ontsteking in de darm (als ik het goed begrijp). Ik dacht dat een kat op Pred altijd een betere eetlust heeft maar dat geldt dan wel voor katten met een goeie B-12 waarde. Van Dakotah mag ik dat niet verwachten.

Dakotah eet moeizaam, ze doet haar best maar het duurt 3x zo lang als anders. Ik moet met m’n stem de andere katten in bedwang houden, om haar rustig af te laten eten. Ze krijgt ook veel te weinig: zo’n 80 gram natvoer en 15 gram droogvoer, meer krijg ik er niet in  …. dus ik moet nu af en toe gaan proberen om haar met de spuit een beetje te helpen, om de andere dag bv. Ook kittenvoer extra geven is nog een optie. Liever laat ik haar zelf eten maar ze heeft gewoon geen eetlust. En och ze doet zo haar best ….

 
5 reacties

Geplaatst door op februari 6, 2015 in Dakotah, Gezondheid katten

 

5 Reacties op “Weer verkouden

  1. Ella Joosten

    februari 6, 2015 at 8:28 pm

    Och arme lieve Dakotah, afwachten en geduld hebben volgens Liesbeth. Mooi gezegd, maar o zo moeilijk, je zou het zo graag anders zien, maar blijkbaar heeft het tijd nodig. Sterkte!

     
    • margali

      februari 6, 2015 at 8:37 pm

      Dank je Ella. Af en toe hoor ik haar naast me een beetje bellen blazen en pruttelen uit haar neus. Het is nog waterig volgens mij, nog geen pus. Maar ja, als haar neus verstopt zit dan eet ze nog minder natuurlijk. Ik ga morgen nog maar wat a/d en kittenvoer in huis halen.

       
  2. Pieta

    februari 6, 2015 at 9:47 pm

    Ach die arme Dakotah, nu ook nog verkouden.

     
    • margali

      februari 7, 2015 at 8:18 am

      Pieta je had het dus goed gezien: Dakotah had tranen en dat was het begin van deze verkoudheid. Vanochtend lukte het gelukkig vrij aardig want die geluiden van gisteravond (pruttel-pruttel af en toe) maakten me niet blij. Ik heb ik haar natvoer gegeven zonder brokjes er in, en dat ging vrij aardig. Ik ga gewoon meer voermomenten maken voor haar. Misschien dat dat lukt.

       
  3. Maddy

    februari 7, 2015 at 9:06 am

    Oh, wat waardeloos dat ze nu ook nog eens verkouden is. Als je niet goed ruikt, smaakt het eten ook minder goed, dus eet ze misschien daarom ook minder.
    Hopelijk krijg je er vandaag en de komende dagen toch wat meer voer bij haar erin, succes ermee!

     

Geef een reactie

 
