RSS

Ik hou van die man!

30 Jan

Ik zit nu een boterham met een korst te eten, met de rechterkant van m’n mond … voor het eerst in maanden. En het doet geen pijn. Ik kwam bij m’n tandarts die me met spoed ergens tussen gefrommeld had, triomfantelijk met een klein pakketje in zilverpapier. Vragende blik …. “dat is het stuk van de kroon of vulling dat afbrak”… Da’s fijn, maar laat me maar even kijken … Bleek dat er ongeveer een kwart kies verdwenen is, dus die splinter kon in de prullenbak. Verdoving was niet nodig, het gat is provisorisch gedicht, en over een paar weken mag er een kroon op. Er moet – naast alles wat daar al gedaan is – dus nóg een probleem gezeten hebben. Een breuklijn kan enorme pijn geven maar onzichtbaar zijn op een foto.

Mijn tandarts is geweldig. Hij heeft me 10 jaar geleden van een martelende aangezichtspijn af geholpen, is altijd heel betrokken, een echte techneut en vak-idioot. Hij maakt z’n eigen kronen en is altijd weer bezig met nieuwe technieken. Ik heb hem net gebeld dat ik die boterham aan het eten was, en hij was echt zó blij, net als ik. Nu hopen dat die noodvulling wel even blijft zitten maar het gaat er naar uitzien dat ik dus eindelijk van de pijn verlost ben die ik al een paar jaar daar voelde.

Om het te vieren heb ik een kleine Ben&Jerry Peanut Buttercup gekocht voor vanavond 😀

En oh ja …. met Dakotah’s eetlust gaat het vrij goed. Vandaag voor het eerst meen ik weer iets van haar oude eetlust te zien. Het is nog niet helemaal in orde, maar ze doet het prima. De meds in de capsule geven ook geen problemen. Ik denk dat inderdaad de Cerenia dat speekselen veroorzaakte.

 
5 reacties

Geplaatst door op januari 30, 2015 in Gezondheid, Gezondheid katten

 

5 Reacties op “Ik hou van die man!

  1. Ella Joosten.

    januari 30, 2015 at 4:57 pm

    Geweldig, wat een fijn nieuws, ik heb een klein vreugde dansje gemaakt. Dit hadden we echt nodig, dakotah, jij…… Geniet vanavond van je welverdiende traktatie, jammie!!!!

     
    • margali

      januari 30, 2015 at 5:16 pm

      Heerlijk hè? het voelt zoveel beter aan al…..
      En de B&J is al soldaat gemaakt …. ik kon me niet inhouden. Gelukkig is het buiten zo slecht dat ik niet de deur uitga om er nog een te halen vor vanavond, en bovendien is deze smaak alleen in die kleine bekertjes. Dus de schade voor m’n lijn valt mee (hoop ik) ,….

       
  2. Marjolijn

    januari 30, 2015 at 8:36 pm

    Goed nieuws, ik hoop dat het zo door gaat.

     
  3. Maddy

    januari 30, 2015 at 9:31 pm

    Geweldig Marga, wat kun je dan ontzettend blij zijn met zo’n fantastische tandarts!

     
  4. mmld

    februari 1, 2015 at 9:26 pm

    Geef die man een pakkerd!!! 🙂

     

Geef een reactie

 
