RSS

Bah!

28 Jan

Omdat Dakotah zich na thuiskomst zo relaxed gedroeg en gewoon met een rietje speelde heb ik haar voor het eten meteen maar de eerste Prednoral en 1/4 Cerenia gegeven. Ze is ontzettend makkelijk te pillen, de Synulox en vanochtend een Zylkene capsule gingen er moeiteloos in, met uiteraard een spuitje water er achteraan…..

Dit keer ging het echter niet zo makkelijk: de pillen gingen er goed in met Cerenia als laatste maar daarna kwam het spuitje water er weer uit en bleek ze aan het speekselen. Gelukkig bleven de pillen er in. Taai slijm in draden …. heb ik nog nooit meegemaakt van Cerenia of van de Pred (dit zijn trouwens smakelijke tabletten ….). Dus even met de praktijk gebeld maar Eva had ook nooit eerder van zo’n reaktie gehoord. En stress was het volgens mij echt niet want toen het speekselen over was heeft ze heerlijk gegeten van haar Sheba.

Voortaan gaan de Pred en de Cerenia samen in 1 capsule. Dan hoeft ze maar 1 keer te slikken en proeft ze niks ๐Ÿ˜€

 
12 reacties

Geplaatst door op januari 28, 2015 in Dakotah, Gezondheid katten

 

Tags: , , ,

12 Reacties op “Bah!

  1. mmld

    januari 28, 2015 at 10:42 pm

    Cerenia met Leyna was ook kwijlen met draden als touw!
    Goed dat die capsules werken! X

     
    • margali

      januari 28, 2015 at 10:49 pm

      Goed te weten dat het dus wel degelijk vaker gebeurt … capsules zijn echt een uitkomst: ze glijden zo naar binnen zonder vieze smaak …

       
  2. mmld

    januari 28, 2015 at 11:01 pm

    En die heb ik van jou in een potje klaar staan,mocht ik ze ooit nodig hebben! XX
    (laten we hopen van niet, ze blaakt van gezondheid nu)

     
    • margali

      januari 28, 2015 at 11:03 pm

      Oh wat goed, dat wist ik niet meer …. wees er maar zuinig op … ๐Ÿ˜‰

       
      • margali

        januari 28, 2015 at 11:05 pm

        en ik hoop ook dat je ze nooit nodig hebt.

         
  3. mmld

    januari 28, 2015 at 11:17 pm

    Joh je hebt mij toen een TON aan dingen meegegeven inclusief advies, waarvoor nog steeds heel veel dank! Slaap lekker nu, ik hoop samen met de drie gasten tot spooktijd, ๐Ÿ™‚

     
  4. Maddy

    januari 29, 2015 at 9:01 am

    Makkelijk dat je het dan samen in 1 capsule kan doen.

     
    • margali

      januari 29, 2015 at 9:17 am

      Maddy, capsules zijn echt zรณ makkelijk. Ik heb dat idee ooit opgedaan via amerikaanse nierkattenforums. Het lijkt eng om zo’n capsule te geven, maar het is een makkie vind ik. Beetje nat maken in lauw water en direkt daarna achterin dat bekkie mikken … hij is al weg terwijl je kat nog zit te wachten op die pil…. ๐Ÿ˜€

       
  5. Marjolijn

    januari 30, 2015 at 12:06 pm

    Ow ideaal zeg zo’n capsule, ik kende het niet.๐Ÿ˜ณ

     
    • margali

      januari 30, 2015 at 2:26 pm

      Marjolijn, ik schrijf er iets over op m’n website: http://www.margali.com/flutd-15.html#capsule
      Je moet altijd wel even vooraf checken of het geen kwaad kan om het in een capsule te doen want er zijn sommige meds waarbij dat niet goed is, maar die zijn veruit in de minderheid. En je mag ook niet altijd 2 meds samen in 1 capsule doen want soms moet er een bepaalde tijd tussen die twee zitten, maar als dat niet speelt is de capsule ideaal.

       
  6. Marjolijn

    januari 30, 2015 at 8:33 pm

    Geweldig zeg.

     

Geef een reactie

 
