RSS

Volgende stap ….

26 Jan

Liesbeth heeft gebeld: de urinekweek heeft niets opgeleverd. Wat de troep in de blaas is?  geen bacterien in ieder geval. Dus stoppen met de Synulox. Woensdag heb ik een afspraak om een echo te maken van de nieren: de verhoogde creatinine van 218 (80-164) en dat lage soortelijk gewicht van 1.025 kunnen duiden op een nierprobleem. Ze kan dan meteen haar eerste B-12 injektie krijgen.

Het blijft dus nog gissen wat er aan de hand is. De eetlust van Dakotah is verslechterd. Ik moet nu meer truuks aan de hand halen: toevoegen van Hill’s a/d, andere brokjes aanbieden. Ze eet nog steeds wel zelf gelukkig, met extra aanbieden van mij lukt het min of meer om voldoende voer naar binnen te krijgen. Ze is gewoon erg wisselvallig, en de Synulox zal haar misschien ook wel een extra brakkig gevoel gegeven hebben.

Dat fikse B-12 tekort zou veroorzaakt kunnen worden door een toch niet goed functioneren van de alvleesklier (hoewel die test goed was) of mogelijk een darmprobleem waarbij het laatste stuk van de darm op een of andere manier niet in staat is om B-12 op te nemen (ik hoop dat ik het goed zeg want dit is voor mij onbekende materie). Toen ik vroeg of het omvallen van Dakotah daardoor veroorzaakt zou kunnen worden zei Liesbeth: “zou kunnen, wie weet….”

Kortom: dit gaat nog wel effe duren …..

 
3 reacties

Geplaatst door op januari 26, 2015 in Dakotah, Gezondheid katten

 

Tags:

3 Reacties op “Volgende stap ….

  1. Ella Joosten

    januari 26, 2015 at 6:09 pm

    Jeetje Marga, ik begon net goeie hoop te krijgen na de zondagse telzegeningen. Gelukkig is de kweek negatief. Nu sukkels ze toch nog door, slecht eten, b12 te kort, echo. Een hele zorg, ik weet hoe dat voelt.
    Houd moed.

     
    • margali

      januari 26, 2015 at 7:05 pm

      Komt goed Ella 😉 ik neem het nu stap voor stap … gelukkig oogt ze nog goed m’n kleine meiske …

       
  2. Dicky

    januari 26, 2015 at 7:31 pm

    Het blijft dus nog steeds een zorgenkindje, maar de synolux zou ook een boosdoener kunnen zijn. Ik hoop dat na het stoppen van de synolux en na de b12 injectie dat ze zich wat beter gaat voelen. Ik vind de creatine verhoging niet schrikbarend. Hoop dat de echo duidelijkheid geeft. Knuf voor je mooie meisje en jou

     

Geef een reactie

 
