RSS

Aanmodderen

19 Jan

Het is nog steeds een beetje aanmodderen met Dakotah. Gisteren was het weer “Sheba-dag” en dan eet ze redelijk maar toch duidelijk nog steeds moeizaam. Wel of geen Metacam? we komen er niet uit, het blijft onduidelijk of dat nou helpt of niet, en dus stop ik ermee. Eergisteren is er 2x gekotst en dat moet echt van haar zijn geweest want die dag wilde ze nauwelijks eten. Soms denk ik “ze wil de Metabolic niet meer” maar dan eet ze opeens toch een flinke hoeveelheid van de brokjes. Soms wil ze juist geen brokken maar wel wat natvoer,

Al een paar keer heeft ze zich ’s ochtends niet eens gemeld als mijn wekker afliep, en dat is nog nooit voorgekomen.Ze slapen het grootste deel van de nacht bij mij op bed maar rond 5 uur gaat Quast altijd spoken en dan zet ik ze er allemaal de kamer uit. Als dan om 7 uur de wekker gaat rennen ze achter elkaar m’n slaapkamer in, maar nu ontbreekt Dakotah soms. Het lijkt wel alsof ze zich wisselend prima en niet lekker voelt. Dus heb ik opnieuw een afspraak ingepland op woensdag om toch maar een bloedonderzoek te doen. Ze is dan precies 4 weken aan het kwakkelen. Gisteren leek ze ook wel wankeler op de pootjes dan anders, maar was ze tegelijkertijd wel weer héél gezellig aan het knuffelen met Jan ….Kortom: Liesbeth en ik weten het niet zo goed. Als er iets gevonden wordt dan zal het waarschijnlijk een grensgeval zijn, maar dan ben ik er toch graag bijtijds bij. Vinden we niks dan ga ik overleggen over ander voer….

tn_CIMG6213 tn_CIMG6214

Quast liet zich gisteren weer van z’n beste kant zien aan Jan: hij probeert net als Ashmanti om Jan helemaal voor zich te claimen en Jan heeft het daardoor een stuk drukker 😀 Dakotah wordt ook niet vergeten en laat zich nu uitgebreid in haar bed verwennen. Toen we eindelijk tijd kregen om samen een kopje koffie te drinken ging Quast op geheel eigen wijze in de vensterbank liggen…. niet óp een kattenkussen maar eronder …. uiteraard! En toen dat te warm werd ging hij heerlijk naast de glazen kommen liggen waar hij regelmatig even z’n kop induwt maar oh zo voorzichtig mee is …..

 
9 reacties

Geplaatst door op januari 19, 2015 in Dakotah, Gezondheid katten, Streken van Quast

 

9 Reacties op “Aanmodderen

  1. Ted

    januari 19, 2015 at 7:15 pm

    Onze kat van 17 jaar heeft zn hele leven blaasgruis. Afgelopen vrijdag kwam daar de diagnose Chronisch nierfalen bij. Hele weekend niets willen eten, weinig drinken, tot vannacht, toen half kommetje water leeggedronken. Vanavond Hill’s K/D NATVOER (blikjes) gehaald. Voor ’t eerst in dagen dat ‘ie het halve blikje leegat. (Moest ‘m afremmen, omdat ‘ie anders teveel zou eten en alles er weer uit zou gooien.

    Dit voer is eigenlijk speciaal bedoeld voor katten met nierproblemen, bevat minder belastende stoffen, maar voor iedere oudere kat is dit geschikt. Misschien dat uw kat hier ook weg van is, zoals de onze?

    Kies dan wel voor de KIP-variant, alhoewel deze enorm naar blik-tonijn ruikt (weet niet of er andere smaken zijn, maar deze werkt bij onze kat perfect!)

     
    • margali

      januari 19, 2015 at 7:36 pm

      Dag Ted, wat aardig dat je de moeite neemt om deze tip te geven. Dank je wel.
      Ik ben heel blij voor je dat jouw kat z’n k/d zo lekker vindt. Vaak wordt natvoer niet echt gewaardeerd, maar vinden katten de k/d droge brokken wél heerlijk. Dat is misschien ook nog iets voor je om te proberen, hoewel het natvoer voor een nierkat heel belangrijk is.

      Je begrijpt: ik ken Hill’s k/d en het is best een goeie suggestie. Maar ik zou dan toch eerst een bloedtest laten doen om te kijken wat er met een slecht-etende kat aan de hand is. Dakotah is nog geen 6 jaar oud, en tegenwoordig is de opvatting toch dat zelfs een oudere kat beter niet onnodig op een nierdieet gezet moet worden.

      We zullen het dus nog even moeten afwachten. Intussen wens ik jou met je kat heel veel succes. Misschien heb je nog iets aan de informatie die ik hier op m’n website heb gezet: http://www.margali.com/nier-intro.html
      hartelijke groet,
      marga

       
  2. Maddy

    januari 19, 2015 at 7:32 pm

    Jammer dat je er de vinger niet op kunt leggen wat er met Dakotah aan de hand is, lastig hoor. Verstandig dat je dan toch weer met haar naar Liesbeth gaat en hopelijk kan die toch iets vinden.
    Sterkte ermee!

     
  3. Pieta

    januari 19, 2015 at 10:26 pm

    He wat naar Marga, kon Dakotah maar even vertellen wat er aan de hand is en waarom het eten niet smaakt.

     
    • margali

      januari 19, 2015 at 10:34 pm

      Ze eet gelukkig nog wel zelf Pieta, en ook al is het vaak niet genoeg toch kan ze het hiermee wel redden. Maar ik wil haar graag weer zichzelf zien: lekker smullen en op Sheba-dag bijna een gat in dat bakje likken van genoegen … Vanmiddag kwam ze opeens uit het mandje op de ton waar ze de hele dag had gelegen, kwam bij me liggen en lekker knuffelen. Juist dat wisselvallige is zo verwarrend … en na 4 weken zou je toch verwachten dat ze beter is. We zullen zien.

       
  4. Ella Joosten

    januari 20, 2015 at 8:49 am

    Vervelend dat op en neer gaan. Kan me voorstellen dat dat ontrust zaait. Bloedonderzoek afwachten. Quast is toch een kanjer, wel z’n kop in de kommetjes, maar ze verder met rust laten.
    Sterkte Marga.

     
    • margali

      januari 20, 2015 at 8:59 am

      Het lijkt net alsof hij die kommen bewaakt, of gezelschap houdt 😉 Is natuurlijk mijn (onzinnige?) interpretatie maar volgens mij voert hij er regelmatig een gesprek mee.

       
  5. Dicky

    januari 20, 2015 at 9:57 am

    Ja het blijft zonder echt onderzoek altijd moeilijk om precies er achter te komen wat er nou aan de hand is. Ik hoop dat het onderzoek je duidelijkheid gaat geven en er weer rust in de tent komt. Knuf voor al je katjes.

     
  6. Marjolijn

    januari 23, 2015 at 9:24 am

    Vervelend dat het niet goed gaat met Dakotah, en vooral dat je maar niet weet wat het is. Het liefste wil je als baasje dat je liefjes lekker eten en daar doe je alles voor. Sterkte met Dskotah, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

     

Geef een reactie

 
