RSS

Bakje leeg!

14 Jan

Vanochtend ben ik met Dakotah naar Liesbeth geweest. Ik mocht haar vanochtend om 7 uur een symbolisch beetje natvoer geven om de routine van het voeren niet te doorbreken. Dit ivm mogelijk bloedonderzoek. Nou …. dat bleek niet nodig. Geen koorts, in het keeltje gekeken en de tonsillen waren nog steeds flink rood. Keelklieren niet meer opgezet. Bij het beluisteren van de longen hoorde Liesbeth een nat gefluit, en inderdaad: ze had een nattig neusje, geen snot maar nat. Dus verkouden. Zo te zien was ze nog niet klaar met haar virus of heeft ze gewoonweg het ene virus vervangen door een ander 😉  Kan kloppen: Ashmanti loopt sinds een paar dagen vreselijk te niezen, maar die doet dat al met een plotselinge temperatuurswisseling. Bloedonderzoek was dus niet nodig.

tn_CIMG6205 tn_CIMG6210

Thuisgekomen heb ik Dakotah een dosis Metacam gegeven, gewoon om te kijken of daarmee het eten verbetert. Ze heeft inmiddels haar bakje met brokjes keurig leeg gegeten en had nu duidelijk interesse in eten …. dus ik ben opgelucht en blij dat ik weet wat er aan de hand is.

 
7 reacties

Geplaatst door op januari 14, 2015 in Dakotah, Gezondheid katten

 

7 Reacties op “Bakje leeg!

  1. Dicky

    januari 14, 2015 at 9:12 pm

    Wat een heerlijk bedje heb je voor de katjes.
    Gelukkig gaat het weer beter en eet ze ook weer wat. Zal best wat restverschijnsel zijn van een virusje gelukkig geen bloedonderzoek.

     
    • margali

      januari 14, 2015 at 9:25 pm

      Ik ging ervan uit dat het niet iets dramatisch zou zijn Dicky, maar ik was dat slechte eten zo zat … kan ik er nu niet bij hebben, en het is ook niks voor mijn katten.Zijn allemaal vreetzakken 😉

       
  2. Dicky

    januari 14, 2015 at 10:30 pm

    Nou dat kan ik mij voorstellen dat je dat zat was, ik zou ook bezorgd zijn. Gelukkig ze eten weer. Ik heb ook vreetzakken. Zijn oude dibbesjes, maar ze eten me de oren van de kop .

     
    • margali

      januari 14, 2015 at 10:32 pm

      Ik hoop dat dat nog lang zo blijft voor jullie Dicky 😉

       
  3. mmld

    januari 14, 2015 at 10:46 pm

    Wat een fijn nieuws!!!

     
  4. Maddy

    januari 15, 2015 at 7:37 am

    Fijn dat je weet dat het alleen maar die verkoudheid cq virus is die haar dwars zit en ze met die Metacam weer beter is gaan eten. Ik maak me ook altijd zorgen als een van de katten niet op komt dagen om te eten.

     
    • margali

      januari 15, 2015 at 8:06 am

      Vooralsnog lijkt de pijnstiller te helpen. Gisteren was geen goeie graadmeter omdat het Sheba-dag was 😉 Maar vanochtend heeft ze toch 90% van haar portie natvoer + brokken opgegeten. Voor die natte neus helpt die pijnstiller natuurlijk niet, en als een kat slecht ruikt heeft dat effekt op het eetgedrag. Dus even aankijken hoe het gaat.

       

Geef een reactie

 
