RSS

Brokjes ….

03 Jan

tn_CIMG6164

Dakotah is nog steeds niet beter. Ze krijgt nog tot en met morgen Metacam en daarna ga ik daar mee stoppen. Ze eet wel zelf gelukkig met een aangepast dieetje van haar bekende Metabolic met een lepel Hill’s a/d toegevoegd. Brokjes gaan er echter nog steeds niet of nauwelijks in. Ik hoef ze niet door haar natvoer te mengen want dan eet ze eromheen. Apart in een bakje eet ze er een paar: ze neemt het brokje in haar tandeloze bekkie, schudt met haar kop (waardoor ik dan weer aan haar gebit=2 hoektanden ga denken) en ze eet er dan hooguit 2 of 3 en dan stopt ze. Ik had daarom die grote Metabolic brokken al vervangen door RC Sensible: kleinere brokjes maar wel met allerlei uitsteeksels. Vroeger vond ze dat heerlijk, maar nu niet meer. Vandaag dus een andere optie gekocht: RC Mother & Babycat …. dát zijn pas echt kleine brokjes 😀 en kijk eens aan …. het gaat er in als koek. Nog even afwachten of dat komt omdat het nieuw is, of dat ze het écht beter kan eten. Morgen ga ik stoppen met de a/d en krijgt ze gewoon weer uitsluitend Metabolic maar dan met de kleine brokjes, en van daar uit kijken hoe ze het doet. Zie de foto voor het verschil tussen die brokken: rechts de Metabolic, links de RC Sensible en vooraan de RC Babycat

tn_CIMG6166

 
8 reacties

Geplaatst door op januari 3, 2015 in Dakotah, Gezondheid katten

 

Tags: ,

8 Reacties op “Brokjes ….

  1. Ella Joosten

    januari 3, 2015 at 4:23 pm

    Hopelijk voelt dakotah zich morgen beter, mede door het uitvogelen van de brokjes. Tommie heb ik ook een tijdje op Metabolic gehad, ging in begin goed, totdat hij er braakneigingen van kreeg, en ze niet meer at. Ik duim voor je dakotah, sterkte.

     
  2. Maddy

    januari 3, 2015 at 5:22 pm

    Vervelend dat Dakotah nog steeds niet helemaal in orde is. Ik hoop dat ze wel blijft eten als je met de Metacam gaat stoppen!

     
  3. margali

    januari 3, 2015 at 6:53 pm

    Dank je wel 😉
    Ze staan allemaal al zo’n anderhalf jaar op de Metabolic, met groot succes. En ze vinden het nog steeds prima. Niet àl te lekker zodat ze gaan schrokken. En 2x per week krijgen ze Applaws of Sheba oid. en dan is het feest.

    Vanavond is het prima gegaan: Metabolic met wat a/d en daar een handje van die Babycat doorheen, en ze at het allemaal op. Nog wel af en toe even een kleine pauze maar toch gestaag doorgegeten. Ik realiseer me dat die Babycat niet geschikt is eigenlijk, maar ik gok erop dat het kortdurend niet zoveel,kwaad kan. Tenzij natuurlijk volgende week blijkt dat er meer aan de hand is….voorlopig gok ik er op dat het een keelontsteking is.

     
  4. Ella Joosten

    januari 3, 2015 at 7:28 pm

    Gelukkig, kom net van de DA met Tommie. De hele dag al niet lekker, suf,wil niet eten, 39,7.
    Antibiotica kuur plus metacam. Waarschijnlijk waait ook hier een virus.

     
    • margali

      januari 3, 2015 at 7:31 pm

      Potverdorie, die knul krijgt het wel voor z’n kiezen zeg (en jullie ook). Pappen en nathouden dus ook voor jullie. Dakotah had gelukkig geen koorts …Sterkte! ik hoop dat hij snel opknapt.

       
  5. Marloes

    januari 4, 2015 at 9:35 am

    Sterkte met haar!

     
  6. Nienke

    januari 5, 2015 at 1:18 pm

    Houden jullie dat virus in Amsterdam ajb ?
    Beterschap voor alle zieken!
    (@marga, ik mail je snel even, alles oke gelukkig)

     

Geef een reactie

 
