RSS

Nog een paar uur ….

31 Dec

en dan is dit jaar goddank voorbij. Vanmiddag moest ik nog met Dakotah naar de dierenarts omdat ze al sinds 1e kerstdag steeds slechter ging eten en er vandaag helemaal mee ophield. En dat wil wat zeggen voor zo’n vreetzakje.

Gelukkig heeft ze geen koorts, haar 2 hoektanden zagen er goed uit, keelklieren flink opgezwollen, verder alles normaal en buik niet pijnlijk. Ze braakt niet, geen diarree. Er heerst in heel Amsterdam een virus waarbij katten niet eten, soms braken, en soms diarree hebben. Dus nu ook zij aan de Metacam voor 3 dagen. Ashmanti krijgt morgen voor het laatst z’n pijnstiller, die is klachtenvrij van z’n blaasprobleem en héél relaxed van de Zylkène Wink

Jan is vandaag hier geweest om me te helpen met Dakotah, we hebben een vroege strandwandeling gemaakt, en vanavond zijn we ieder in ons eigen huis 😉  Ik heb wel wat lekkere dingen en ga nu kijken of Dakotah al wat wil eten. Volgens mij heeft ze honger…..

En ja hoor, op de valreep belt m’n broer nu net nog even dat hij een probleem met z’n rolstoel heeft …. er moet weer met de gemeente onderhandeld gaan worden.  Nog 7 uren te gaan …. de katten liggen er klaar voor 😉

tn_CIMG6159

tn_CIMG6157

 
10 reacties

Geplaatst door op december 31, 2014 in Dakotah, Gezondheid katten

 

10 Reacties op “Nog een paar uur ….

  1. Ella Joosten

    december 31, 2014 at 5:18 pm

    Oh jeetje de tranen springen in mijn ogen, bij het lezen van dit blog. Wens je heel veel sterkte, houd goede moed.

     
    • margali

      december 31, 2014 at 5:23 pm

      Ella sorry dat ik je tranen geef. Het is al weer aan het zakken. Deze foto’s die ik nu net kon maken stemmen me wel weer een beetje vredig. Zo vol vertrouwen kijken ze me aan van “dit is ons kasteel …. hier zijn we veilig”. Ik zet een knop om en ga mezelf lekker verwennen. Die strandwandeling en het gezelschap en steun van Jan pakt niemand me meer af ;). Veel liefs, dank voor je warmte, en goeie jaarwisseling!

       
  2. Pieta

    december 31, 2014 at 5:53 pm

    Lieve Marga, ik kan alleen maar zeggen: in gedachten ben ik bij je en geef je een dikke knuffel.
    Soms is het leven niet eerlijk wat verdeling betreft, sterkte. Goed om jezelf te verwennen, je bent het waard! Geniet na van de onverwachte strandwandeling.

     
    • margali

      januari 1, 2015 at 4:29 pm

      Dank je wel. Ik hoop dat je fijne dagen hebt Pieta.

       
  3. Yvonne den Boer

    december 31, 2014 at 6:24 pm

    Marga,sterkte met alles wat je moet verwerken en wat nog gaat komen,ook met de katjes weer!
    Maar alle katjes zouden er zo bij willen liggen als die van jou in hun veilige tentje hé!

     
    • margali

      januari 1, 2015 at 4:31 pm

      Die tent was weer een groot succes Vonne. Ik doe dat nu al jaren, en altijd weer duiken ze als een haas erin als het vuurwerk echt losbarst. De hal ligt ook in het midden van het appartement en heeft geen ramen. strategische plek voor een verstop-hoekje 😉

       
  4. marijke

    januari 1, 2015 at 3:35 pm

    Sterkte Marga, gedoe weer met je broer, Dakotha, hoop echt dat het komende jaar wat rustiger en gezonder gaat worden voor je.
    Ik hou mijn katjes in de gaten hier in Amsterdam, hoewel ze extra lekkere hapjes hebben gekregen dus hun eetgedrag is wat afwijkender dan gewoon. Het knallen was hier heel erg, om 1 uur vannacht dacht ik goh wat valt het mee en toen begonnen de erge knallen tot 3 uur, Jes denkt dan alleen aan eten en gaat de bakjes langs maar Quarius vindt het vreselijk.

     
    • margali

      januari 1, 2015 at 4:27 pm

      Dank je Marijke, het was hier gelukkig rond 1 uur vrijwel afgelopen. Maar daarvoor was het echt slecht. Ik heb in geen jaren zoveel vuurwerk gehoord en ook zo hard. Dat Quarius het vreselijk vindt verbaast me niks. Hij is tenslotte geen Coon 😉
      Vandaag wordt er echt slaap ingehaald. De katten liggen voor pampus en ik zit steeds te dutten…..
      Ik hoop ook dat Dakotah snel opknapt want vanochtend wou ze niet eten totdat ik een lik a/d bij haar voer deed. En ze is niet kieskeurig want ze vindt altijd alles wel lekker.

       
  5. Yvonne den Boer

    januari 11, 2015 at 9:50 am

    Hier zijn ze niet echt bang geweest,maar ook hier hebben we een hal waar geen ramen zijn en in de badkamer ook niet,dus de rest was dicht en Geoff “hing “in een verwarmingsmandje in de badkamer,nieuw,dús leuk, en Honey lag lekker boven in de krabton die in de hal staat.
    Ze zijn niet bang,maar misschien ook omdat ik toch altijd wel mijn maatregelen neem,denk ik.
    Dus dat doe jij alleen maar goed,ze weten het al hé,tentje is vei
    ligheid!

     
    • margali

      januari 11, 2015 at 10:27 am

      Vonne ik maak die tent al jaren. M’n vorige katten vonden het ook altijd prachtig. Ik hoorde dat er tegenwoordig andere inzichten zijn over het omgaan met dieren tijdens vuurwerk. Vroeger werd gezegd dat je gewoon door moest gaan en de angst moest negeren zodat je die niet b evestigde. Het schijnt dat er nu juist gezegd wordt dat je juist moet geruststellen, en laten voelen dat ze bij jou veilig zijn …. ik heb me er nog niet in kunnen verdiepen, maar die tent kan volgens mij nooit kwaad 😉

       

Geef een reactie

 
