RSS

Terrein verkennen

29 Dec

Met Ashmanti gaat het heel goed. Hij heeft voor de 2e nacht niet bij mij op bed geslapen, dus er is wel iets aan de hand. Maar hij heeft nauwelijks nog aandrang na het plassen. De pijnstiller gaat gewoon met z’n voer naar binnen. Ik weet dat er geen vies smaakje aan zit, en ik rekende op de vraatzucht van deze kater ….. Normaal gesproken zou ik nooit meds in voer doen, maar dit kan wel. Zo merkt hij er niks van.

En vanochtend werd ik om 6.30 uur wakker van gestommel in de woonkamer. Ashmanti zat voor de slaapkamerdeur. Ik had m’n plasopvangschaaltje al klaar gezet, deksel van de kattenbakken af, en even zien hoe de stand van zaken was. Als je een plas moet gaan opvangen dan is het ontdekken van het plasgedrag van je kat nummer 1 op de to-do-lijst.

Ik zag 1 plas in de bak, en ging even rustig aan m’n computer zitten (die staat tussen 2 bakken in) en Quast deed meteen ook een plas. Dat nodigde uit, en Ashmanti ging eerst snuffelen en toen zitten. Rustig het schaaltje onder z’n kont geschoven en wachten. Er kwam maar een héél ienemienie plasje uit, dus die 1e plas is van hem geweest. Dakotah ging daarna ook meteen op de bak, dus ze stimuleren elkaar met plassen, zeker als de kap er af is. Ik weet nu dat Ashmanti het toelaat dat ik de kap van de bak weghaal, dat hij het schaaltje toelaat en niet meteen van de bak afschiet, en ook dat hij met z’n kont vrij dicht op het grit zit. Volgende keer vroeger opstaan, en schaaltje dichter tegen z’n kont duwen. Morgen weer een dag.

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op december 29, 2014 in Gezondheid katten

 

Tags: , ,

Geef een reactie

 
