RSS

Klein drama in de achtertuin

03 Dec

Enorm kabaal van een vlucht grote bruine vogels (geen idee van het “merk”) die rond cirkelen boven de achtertuin. Van twee-hoog kijk ik omhoog: het zijn er veel. Daar moet iets aan de hand zijn. Dus even naar buiten en rondkijken of er soms een kat in nood is (ja Missy, dat doe ik nog steeds 😉 ) En ach ach wat zie ik daar beneden: een spartelende duif die om zeep geholpen wordt door een grote bruine roofvogel. Verder inzoomen kon ik niet, maar je kunt z’n kop zien terwijl hij die duif verorbert. Het spartelen was gelukkig snel voorbij. Quast vond het spannend want die ziet alles daar beneden. Ashmanti voelt dat er iets gaande is maar heeft geen benul …. (klik op de foto voor vergroting)

tn_CIMG6103

tn_CIMG6104

 
7 reacties

Geplaatst door op december 3, 2014 in Buitenwereld, Katten

 

7 Reacties op “Klein drama in de achtertuin

  1. Maddy

    december 3, 2014 at 7:26 pm

    Dat was dus zo te zien een buizerd die die duif te pakken heeft. Kan me voorstellen dat Quast dat erg interessant vond om te zien.

     
  2. margali

    december 3, 2014 at 7:41 pm

    Ik heb even een foto opgezocht en dat zou heel goed kunnen. Want ik kon hem toch van die grote afstand wel een beetje zien.

    Wat ik zo gek vond: die grote zwerm vogels (zeker zo’n 20 stuks) is gewoon weggevlogen. Die duif moet in de lucht te pakken zijn genomen. Er waren geen vogels die probeerden ook een stukje van de buit te bemachtigen. En dit is toch middenin de stad …. vind ik ook zo raar.

     
  3. Maddy

    december 4, 2014 at 8:10 am

    Zoiets verwacht je idd niet midden in de stad, maar door toedoen van de mens wordt het leefgebied van dat soort vogels steeds kleiner en schuiven ze op naar de stad voor voedsel.
    De buizerd is normaal geen zwermvogel, maar een eenling. Zou die zwerm vogels geen duiven oid geweest kunnen zijn?

     
  4. marijke

    december 4, 2014 at 2:11 pm

    Dacht ik ook Maddy, een buizerd is eigenlijk altijd alleen en toch vrij zeldzaam. Hier aan de rand van Amsterdam zie ik ze zelden terwijl hier erg veel vogels zijn dus een goed jachtgebied.

     
  5. margali

    december 4, 2014 at 2:17 pm

    Het geluid van al die vogels die rondcirkelden was niet echt dat van duiven. En het silhouet ook niet. Ze waren groot. En het was echt alarmerend en heel hard gekrijs ….

     
  6. Yvonne

    december 7, 2014 at 10:15 am

    Getver Marga,ik weet precies wat je gezien hebt,in mijn (vorige) tuin voerde ik veel vogels en heb dit regelmatig gezien.
    Ooit ook zelfs één van “mijn” vier torteltjes,vlak voor mijn neus,een gevecht die het duifje natuurlijk verloor,de tuin was een bloedbad en vol veertjes daarna,ik ben er kapot van geweest,en zag steeds drie duifjes en dat ene ,zo eenzaam…zo sneu…
    Dit doen inderdaad Buizerds ,ze joegen bij mij de vogel uitéén,klapte er één tegen het raam,en daar had ie zijn buit!

     
    • margali

      december 7, 2014 at 10:35 pm

      Joh wat triest van dat tortelduifje … kan me voorstellen dat je er kapot van was. Rotzakken die buizerds.

       

Geef een reactie

 
