RSS

Blazen en grommen!

06 Nov

Blazen en grommen hier, niet van Dakotah maar van Quast notabene. Ik wist wel dat hij de pest had aan de glazenwasser, maar dat het zó erg was? …. Op de foto lijkt hij heel rustig, maar vlak daarvoor zat hij bijna te spugen van nijd en angst, en dreigde in de aanval te gaan.

tn_CIMG6031 tn_CIMG6032

Gisteren heb ik overlegd met m’n therapeute over de artrose-training. We zijn ermee gestopt. Ze bevestigde m’n gevoel dat dit gewoon averechts werkt voor m’n knieën. Ik reageer te heftig waardoor ik vocht en ontsteking in die knie krijg. M’n spierkracht is meer dan prima, dus ik ga gewoon door met mijn eigen training die ik al jaren doen, met daarnaast wat lichte balans-oefeningen. Wie weet zie ik over langere tijd toch een vooruitgang. Op dit moment is het gewoon niet goed voor me, vinden we allebei. Dus ik ga gewoon door en voel me er OK bij.

 
8 reacties

Geplaatst door op november 6, 2014 in Gezondheid, Streken van Quast

 

8 Reacties op “Blazen en grommen!

  1. Dicky

    november 6, 2014 at 11:27 am

    Is natuurlijk ook wel gek voor hem als er ineens een vreemd persoon voor het raam staat. Een beeld wat niet normaal is op een flat. Mijn katten vinden de glazenwasser interessant, maarja die zien wel vaker mensen voor het raam staan.
    Je eigen weg volgen is ook het beste Marga, je voelt je eigen lichaam het beste. Succes met aansterken.

     
    • margali

      november 6, 2014 at 12:25 pm

      Natuurlijk is dat raar, zo maar op 2-hoog 😉 maar hij kent dit nu al meer dan 2½ jaar, iedere maand …. Ik had wel eens gemerkt dat hij gestresst leek als ik thuiskwam. Omdat ik dan kon zien dat de ramen gedaan waren begreep ik wat de oorzaak was, maar nu zag ik voor het eerst zelf hoe hij zich gedraagt op het moment dat er gelapt wordt …. kleine rooie tijger van me 😀

      M’n verkoudheid begint nu op te knappen, en m’n ribben zijn ook wat minder pijnlijk, dus er gebeurt wel iets gelukkig.

       
  2. Ella Joosten

    november 6, 2014 at 1:58 pm

    Die Quast houd wel de gemoederen bezig, eerst nachtbraken in de voorraad kast, nu de glazenwasser. De beweging van het glazen wassen kan hem niet boeien, een goeie huis bewaker.
    Het is altijd goed om niet over je eigen grenzen te gaan, wat je gezondheid betreft. Sterkte.

     
    • margali

      november 8, 2014 at 10:59 am

      Weet je Ella, katten zijn vaak heel goeie bewakers. M’n vorige 3-tal, en ook dit 3-tal begint bijvoorbeeld te grommen als ze onbekende geluiden in het trappenhuis horen. Maar ook als er beneden in de tuinen gevochten wordt …. dan gaan ze ook over de rooien en vliegen naar het balkon 😉

       
  3. Marijke

    november 6, 2014 at 2:47 pm

    Gelukkig merk je vooruitgang, je kan je lichaam niet dwingen, dan kan het inderdaad zich tegen je keren. Malloot, daar zal die glazenwasser erg van onder de indruk geweest zijn 😃

     
    • margali

      november 7, 2014 at 1:57 pm

      De glazenwasser moest heel erg lachen. Ik had hem gevraagd om mijn raam opnieuw te doen want z’n collega had het een beetje slordig gedaan en ik had geen zin om wekenlang tegen strepen en druipsporen aan te kijken. Dus Quast dacht waarschijnlijk “wááát …. nóg een keer??”

       
  4. Yvonne den Boer

    november 13, 2014 at 10:38 am

    Honey moet in het vorige huis ook een keer geschrokken zijn van de glazenwassr op twee hoog,ze was er ineens als de dood voor,kon je maar eens in die koppies kijken hé!
    Ik denk dat je zelf weet wat je knieën kunnen hebben,bij de vorige keer knie uit de kom van mij had ik ook therapie,lang last van gehad,de tweede keer van de zomer is bij mij veel sneller over gegaan,moet alleen geen rare bewegingen maken en op een kussentje onder mijn knie slapen.
    Gewoon bewegen,dan gaat het het beste Marga!

     
    • margali

      november 13, 2014 at 1:47 pm

      Klopt Yvonne. Maar ik vond wel dat ik die training moest proberen. Ooit heb ik PijnManagement gedaan en dat heeft eigenlijk alles veranderd voor mij. Daar heb ik geweldig veel aan gehad. Dus ik ben wel een voorstander van trainingen en cursussen. Maar helaas werkt het dit keer niet. Ik weet nu – ook na overleg met m’n manueel therapeut die me al 20 jaar kent – hoe ik me moet gedragen. Zoals ik bezig was is prima, aangevuld met een paar lichte balansoefeningen die hopelijk op de heel lange duur toch wel wat resultaat zullen geven. Maar ik moet in ieder geval niet ergens naar streven, iets willen bereiken. Gewoon in beweging blijven 😉 zo simpel is het. Net wat je zegt …..

       

Geef een reactie

 
