RSS

Quast heeft een spannend leven

03 Sep

Ik ben de laatste week even stil geweest hier. Volgende week gaat m’n behandeling in de Artrose-poli starten met een intake-gesprek en daarna fysio.Dus ik kan nu nog even genieten van de zon. Werkelijk heerlijk, vinden de katten ook. En vooral Quast heeft het druk met alles om hem heen: poesjes in de tuinen beneden, kwetterende vogels en flitsende kleine vinkjes (?) die het soms wagen om tussen de gaten van het hekwerk te vliegen. Gelukkig zijn ze ook meteen weer weg, maar ik hou m’n hart vast. En dan zijn er wespen …..steeds meer wespen, en Quast vindt het geweldig om ze te vangen, ermee te voetballen, en daar moet dan alles voor wijken. Ik heb het opgegeven om het te proberen te voorkomen: als hij gestoken wordt is het z’n eigen schuld.

Zelfde geldt voor de kleine bakoven die ik gekocht heb. De oude was een stuk groter, en beter geisoleerd dus werd niet zo heet als deze nieuwe. Maar goed, dan moet hij maar een keer z’n voeten branden. Ik vermoed dat het meevalt want als hij die hitte voelt zal hij er neem ik aan wel direkt weer van af springen. Het is geen open vuur, en hij moet het maar leren. Die oven staat hoog boven m’n hoofd op een plank maar vertel die rooie maar eens dat hij daar niet op mag als hij vanaf die plek juist zo mooi naar buiten kan kijken. Moet hij alleen dus niet doen als hij aan staat.

tn_CIMG5843

Ik word soms zo moe van hem 😀

 
11 reacties

Geplaatst door op september 3, 2014 in Keuken, Streken van Quast

 

11 Reacties op “Quast heeft een spannend leven

  1. Maddy

    september 4, 2014 at 6:43 am

    Tja, de naam zegt eigenlijk al genoeg hé 😉

     
    • margali

      september 4, 2014 at 7:40 am

      Gisteravond lag hij languit op z’n buik voor de tv, en zag ik dat hij met z’n lange poot een (zwakstroom) draad naar voren had getrokken. Dat is een afstand van ruim 40 cm, en alles achter die tv-tafel heb ik – dacht ik – goed afgeschermd. Hij bleef heel fanatiek proberen om achter de tv te komen ….dus ik heb alles weggehaald en ging zoeken. Ja hoor: een half zieltogende wesp had daar z’n toevlucht gezocht en kroop langzaam steeds verder tussen die draden. Heb die wesp “geholpen” en vooral Quast heel goed het resultaat laten zien. Hij griste die dooie wesp bijna nog uit het keukenpapier…. Hij is echt een rover en een jager ….

       
  2. Maddy

    september 4, 2014 at 2:38 pm

    Hahaha, wat Quast in zn koppie heeft, heeft hij dus niet in zn kont 😉

     
  3. marijke

    september 5, 2014 at 8:39 am

    zoals ik al zei: met oogkleppen op zijn doel af en hoort of ziet niks meer om zich heen. En ik betwijfel of hij ook maar iets zal leren, misschien nog kijken of hij op 10 andere manieren zijn doel kan bereiken 🙂

     
  4. marijke

    september 5, 2014 at 8:40 am

    Sterkte nog volgende week met alles!

     
    • margali

      september 5, 2014 at 9:30 am

      Dank je. Niks engs gelukkig. Gewoon de start van een betere manier van trainen voor m’n knieën….

       
  5. mmld

    september 7, 2014 at 5:11 pm

    Lijkt me wel lastiger dat de klep van de oven naar beneden toe opent op die hoogte?

     
    • Maddy

      september 8, 2014 at 6:21 am

      Heel veel succes deze week met trainen etc!

       
      • margali

        september 8, 2014 at 7:04 am

        Dank je wel Maddy!

         
    • margali

      september 8, 2014 at 7:03 am

      Dat ben ik gewend met die klep, had de vorige oven ook. Heb een trapje eronder als er iets zwaars in de oven zit (zelden). Die plek was gewoon het veiligste: oude ophanging voor een boiler heb ik laten zitten want verwijderen zou enorme gaten in de muur gegeven hebben. Dus van de nood een deugd gemaakt: plank erop en veilige plek voor een oven gemaakt 😉

       

Geef een reactie

 
