RSS

70 centimeter te kort ….

25 Jul

Vandaag opnieuw een dag van afzien en zweetdruppels: ik moest een kabel die de monteur aangelegd had netjes vastzetten, en een lange oude kabel vanaf de splitter naar de laptop in de poezenkamer lospeuteren en verwijderen. Die liep onder m’n grote kast in de eetkamer door, naar de poezenkamer, helemaal langs de muur achter de katten-voerkast, boven de deur en dan naar de laptop. Ik had geschat 10 meter…. ik kom 70 cm te kort. Goddank heb ik een verbindingsstukje zodat ik er een kabel aan vast kan maken.

Bovendien kwam er nog een verrassing tevoorschijn: de kabel mocht eigenlijk max. 2 meter zijn, en was bij mij dus geschat 10 meter. Echt slecht mevrouw! Haha, achter de voerkast kwam nog een rol verstopte kabel tevoorschijn van zeker nóg eens 10 meter. In totaal was de kabel waar het signaal doorheen moest dus 20 meter. In 2000 door de KPN monteur zo aangelegd …. wist ik veel. Morgen komt m’n computerman voor allerlei klussen, vooral voor m’n emailprogramma.

Ik heb nu een quiche in de oven en mag gaan zitten met een potje thee…. Ben in 2 dagen tijd 1 kilo afgevallen 😀 en heb afgelopen nacht weer slecht geslapen trouwens: om half 3 hoorde ik een raar geluid. Quast zat te duwen en te rommelen bij de nieuwe Experia, waarschijnlijk omdat hij die lampjes erg interessant vond. Ik heb dus nog meer gebarricadeerd en afgeschermd, fijn zo midden in de nacht.

tn_CIMG5722

 
4 reacties

Geplaatst door op juli 25, 2014 in Algemeen, Streken van Quast

 

4 Reacties op “70 centimeter te kort ….

  1. mmld

    juli 25, 2014 at 4:25 pm

    Dus je voorspelde nachtmerrie komt alsnog uit?

     
    • margali

      juli 25, 2014 at 4:47 pm

      Nee ik denk dat het goed afloopt omdat ik dat verbindingstukje heb waarmee ik 2 kabels aan elkaar kan koppelen. Omdat die kabel zo ingewikkeld liep kon ik niet exact meten hoe lang hij moest zijn, en ik had pech bij de grote kast dat ik hem niet exact zo kon leggen als de oude kabel. Maar oh oh wat een klus: die oude kabel zat helemaal vastgeverfd op de plinten want hij lag daar al 14 jaar. In m’n drift trok ik bijna de hele plint eruit … spierballen door al dat trainen 😉

       
  2. Yvonne den Boer

    augustus 7, 2014 at 6:34 pm

    Wat een ellende zeg!

     
    • margali

      augustus 7, 2014 at 7:27 pm

      Het is allemaal perfect in orde gekomen Von. Het was poejakken, maar het is nu dan ook prima in orde.

       

Geef een reactie

 
