RSS

Ik ben er weer

24 Jul

Vraag me niet hoe want ik ben compleet gebroken. De KPN-man kwam om 12.30 uur, aardige jongeman. Ondanks zijn jeugdige leeftijd heel nauwgezet en volhardend want …. hij kon geen wijs uit de telefoonbekabeling in dit oude huis. Ik had de sales-man gewaarschuwd dat het oude troep was, maar “géén bezwaar mevrouw want ik heb u laten doormeten en u heeft een keurige snelheid. Niks mis mee”. Nee dat niet nee, maar voor het nieuwe pakket had de monteur “twee draden” nodig en er was er maar een. Bovendien zaten overal aftakkingen wat helemaal niet mocht. Om een lang verhaal kort te maken: hij had het kunnen opgeven maar bleef zoeken, en uiteindelijk na bijna 3 uur had hij een punt gevonden waarop hij een nieuwe kabel kon trekken en toen was alles heel vlot gepiept.

tn_CIMG5720

De katten hebben goed meegeholpen, vooral Quast die ik steeds uit die gereedschapskist moest vissen. De monteur moest ook steeds naar de overloop, dus ik moest ze goed in de gaten houden. Ik heb weer internet en telefoon, en de tv doet het uitstekend op een draadloze verbinding via het stopcontact. M’n email doet het nog niet, dat wordt zaterdag gedaan, maar ik kan me behelpen met webmail.

Ik heb vandaag alles gedaan wat verboden is: veel staan, lopen, op m’n knieën liggen (en dan niet meer weten hoe overeind te komen) ettelijke keren alle trappen gelopen om iets van zolder of beneden te halen. De Tramadol heeft z’n werk goed gedaan maar ik ben nu echt helemaal op.

 
6 reacties

Geplaatst door op juli 24, 2014 in Algemeen, Streken van Quast

 

6 Reacties op “Ik ben er weer

  1. Dicky

    juli 24, 2014 at 7:45 pm

    Gelukkig Marga, ben je er weer. Ik heb je niet eens hoeven te missen. Ik was vandaag niet thuis. Jouw verhaal had mijn verhaal kunnen zijn van 10 jaar geleden. Ook hier was er geen touw aan vast te knopen. Ook hier is de monteur lang bezig geweest en allerlei oplossingen moeten zoeken om alles goed te krijgen. Ja ook een oud huis en overal liepen draden. Fijn dat je boze droom nu voorbij is en dat je weer gewoon online bent.

     
  2. Nienke

    juli 24, 2014 at 8:45 pm

    Welcome back 😉 Hopen dat alles naar behoren blijft werken!

     
  3. Pieta

    juli 24, 2014 at 9:26 pm

    Heb je nu ontvangst via een Experia Box? Heb ik namelijk ook en in dat geval wens ik je héél veel sterkte.

     
    • margali

      juli 25, 2014 at 6:44 am

      Haha, nou dat klinkt zo te horen veelbelovend Pieta. Ik hoop toch echt dat ik dan meer geluk heb dan jij 😉 Tot nu toe doet alles het. Ik denk dat elke provider z’n succesverhalen en z’n horror-stories heeft. Dat was ook m’n angst: alles werkte goed dus dan moet je er eigenlijk afblijven. Maar ik betaalde per maand zo’n € 130 aan tv/tel/internet en dat werd me te gortig. En omdat ik met tel en internet al bij KPN zat, en m’n website daar staat was de keus eenvoudig.

       
  4. marijke

    juli 25, 2014 at 1:41 pm

    Gelukkig is toch alles goed gegaan, dat overstappen blijft altijd een gok.

     
    • margali

      juli 25, 2014 at 2:24 pm

      Marijke, ik denk dat het scheelt dat ik met telefoon en internet al bij KPN zat. Het enige dat erbij kwam is televisie, en ik ben nu van dat ADSL af. Dus het is wel een omzetting maar voornamelijk intern…

       

Geef een reactie

 
