RSS

APK voor de Katimo’s

16 Jul

Vandaag was het zover: ik ging met alle katten naar mijn dierenarts Liesbeth Winius voor controle en vaccinatie (nies). Allemaal nuchter omdat er kans was dat Dakotah onder narcose zou moeten zodat haar oortje goed bekeken kon worden. Jan bracht ons weg, handig want om in m’n eentje 3 keer de trappen te lopen was een beetje veel.

Achteraf viel het allemaal enorm mee. De spreekkamer ging dicht, de kooien gingen open en huppekee …. Dakotah zag Quast, vloog naar hem toe in zijn kooi op hetzelfde moment dat hij eruit kwam om de boel op stelten te gaan zetten. Ashmanti bleef gewoon liggen waar hij lag, held op sokken. We hebben hem als eerste onder handen genomen zodat Quast z’n energie even kwijt kon.

Dierenarts Jonna Hoekstra was ook aanwezig, en het was leuk om haar te ontmoeten. Zij had een gastcolumn geschreven op de site van de Sterkliniek naar aanleiding waarvan ik vervolgens hier een stukje schreef over Mimi, die het overigens nog steeds heel aardig doet, dat dappere meiske.

Voor het eerst in werkelijk járen was alles in orde en waren er geen problemen. Geen poliep in Dakotah’s oor (dus geen narcose), alle katten hebben momenteel 1 oogje dat een klein beetje nat is, maar niet ontstoken. Ik geef de katten extra L-Lysine om de weerstand op te krikken want het is toch zoiets als een oud virusje of een allergietje. Alle tanden voor zover aanwezig waren prima in orde: de Hill’s t/d doet bij Quast dus prima werk. Daarnaast waren alle gewichten ook heel mooi na zo’n 10 maanden Hill’s Metabolic. Ik heb dan ook flink wat snoepjes rondgestrooid 😉 En bovendien kreeg Quast een doos vol zakjes Metabolic Treats …hij wordt verwend tot en met. De anderen mogen ook meedoen hoor 😉

Kortom: Liesbeth en ik waren heel tevreden. Het was relaxed en gezellig zoals altijd, en we babbelden ook even over wat mensen belangrijk zouden vinden in een goede dierenartsenpraktijk. Heel vaak worden mensen helaas geleid door “wat kost het” …. maar de mensen die mij emailen zijn meestal toch anders gemotiveerd. Het belang van goede onderzoeksapparatuur, goede dieetvoervoorraad, en vooral een goede vertrouwensband met de dierenarts staan voorop. Ik weet wat ik aan Liesbeth heb, en zij aan mij. En dan kom je tot een fijne samenwerking die je door soms zware tijden heen kan loodsen. Ik heb heel veel van haar geleerd (en zij denk ik ook wel van ons 😉 )

Thuisgekomen werd er flink gegeten en daarna lagen de katjes heerlijk te slapen, en zat ik met een potje thee op het balkon, heel tevreden ….

tn_CIMG5660 tn_CIMG5664 tn_CIMG5665

 
5 reacties

Geplaatst door op juli 16, 2014 in Buitenwereld, Gezondheid katten

 

Tags: , , ,

5 Reacties op “APK voor de Katimo’s

  1. Everdien

    juli 17, 2014 at 6:14 am

    Goed nieuws!

     
    • margali

      juli 17, 2014 at 7:34 am

      Echt wel! ik merkte pas toen ik thuiskwam wat een ander gevoel je dan hebt. Vroeger was er altijd wel iets dat “binnenkort aangepakt moet worden want dat is niet in orde” … en nu helemaal niks. Dakotah – is Liesbeth met me eens – mankeert iets in haar achterhand, maar dat laten we gewoon gaan, want ze heeft er blijkbaar geen last van, speelt ’s nachts heerlijk en sjeest keihard door het huis tot bovenin de 2 meter hoge klimboom. Zolang ze dat doet laten we haar lekker met rust.

       
  2. marijke

    juli 17, 2014 at 12:16 pm

    Fijn dat alles in orde is met ze en dat het zo rustig ging allemaal.

     
    • margali

      juli 17, 2014 at 6:01 pm

      Het was eigenlijk een heel gezellig bezoekje. Quast laat zich door niks uit het veld slaan, de ragdolls zijn wat voorzichtiger maar met snoepjes werden ook zij al snel wat vrijer. En al kwebbelend gaat alles dan eigenlijk alsof je thuis zit, terwijl Liesbeth wel alle materialen tot haar beschikking heeft van de praktijk.

       
  3. Maddy

    juli 20, 2014 at 3:16 pm

    Wat heerlijk dat je nu gewoon eens een gezellig bezoekje aan de dierenarts hebt kunnen brengen met je drietal en dat alles goed was!
    Hopelijk blijft dat in de toekomst ook zo!

     

Geef een reactie

 
