RSS

Keukenhulpje

12 Jul

Ik was hier een heel grote salade aan het maken voor 15 man. Met hulp zoals je ziet 😉 Jan vierde vandaag namelijk z’n verjaardag met een barbecue. Ik ben geen echte vleeseter, maar waarschijnlijk ongeveer de enige. Alle anderen eten veel vlees en weinig of geen groenten. Volgens mij hebben ze liever een potje appelmoes. Maar er moet en zal van mij een flinke salade bij zijn. Vorige keer waren Jan en ik de enigen die ervan aten geloof ik….

tn_CIMG5646

Update: inmiddels ben ik weer thuis, doodmoe met een pijnlijke knie ondanks m’n meegenomen voetenbank met kussen, maar wél heel tevreden dat ik het gered heb. Vanochtend was ik na de zoveelste doorwaakte nacht pas in staat om mee te gaan toen ik anderhalve tramadol had geslikt. Dit keer niet zozeer vanwege pijn maar om een energie-boost te krijgen want zo werkt het ook bij mij gelukkig.

Het recept voor 10 personen:
AH Excellent chorizo Pamplona dunne plakjes snijden en die weer in kwart partjes delen (kleine stukjes dus)
2 plakjes katenspek gerookt op beukenhout, fijngesnipperd, uitgebakken
AH Tricolor kluitsla
5 trostomaten in blokjes
5 hardgekookte eieren. gesnipperd
AH salade ui fijn gesneden
2 avocado’s
2 Royal Gala appels in blokjes
1 komkommer in kleine blokjes
AH Honing Mosterd Sla Dressing in fles
Peper en verse Italiaanse kruiden

En dit keer kreeg ik veel complimenten. Verschil met de vorige keer was dat er nu meer volwassenen bij waren. De salade ging schoon op. De zoon van Jan zei “goh je salade is helemaal opgegaan. Tja, je weet dat ik er niet om geef maar de mensen vonden hem heel lekker” …. nou das toch lief van hem om tegen me te zeggen 😀

 
5 reacties

Geplaatst door op juli 12, 2014 in Buitenwereld, Gezondheid, Keuken, Recepten, Streken van Quast

 

5 Reacties op “Keukenhulpje

  1. Maddy

    juli 13, 2014 at 6:57 am

    Fijn dat je salade zo in de smaak viel en schoon op was! Het recept ziet er dan ook erg lekker uit.
    Nog gefeliciteerd met de verjaardag van Jan!
    Sterkte met je pijnlijke knie.

     
    • margali

      juli 13, 2014 at 7:04 am

      Dank je wel Maddy 😉 later bleek dat ik ook een compliment kreeg van iemand die jarenlang een eetcafé had gehad en die liever wegloopt dan te huichelen. Dus het zal wel goed geweest zijn. Maar het is wel een stevige salade hoor.
      Fijn weekend

       
  2. mmld

    juli 13, 2014 at 10:12 am

    Goed zo, help die carnivoren maar aan het groen voer! 🙂

     
  3. Everdien

    juli 13, 2014 at 5:52 pm

    Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Jan.

     
    • margali

      juli 13, 2014 at 6:13 pm

      Dank je wel Everdien. Jan is iemand die het nog steeds leuk vindt om z’n verjaardag te vieren. Snap er niks van, hij blijft volgens mij altijd iets van een kind in zich houden, Dat is tegelijk ook z’n charme 😀

       

Geef een reactie

 
