RSS

Het is weer zo’n dag …..

30 Jun

een dag waarop de dingen niet gaan zoals ik graag zou willen. De afgelopen nacht weer slecht geslapen, vooral omdat Quast een uur lang heeft gevochten met een grote mot. De raggies zaten erbij en keken ernaar. Ze maakten zo’n kabaal dat ik de slaapkamerdeur dichtgedaan heb. Zoek het maar uit …. als ik probeer die mot te vangen is hij me toch te snel af. Vanochtend geen lijk gevonden.

Trainen ging vanochtend voor geen meter, doodmoe en veel pijn in m’n knie. Toch bijna het hele programma gedaan. Op de terugweg langs de apotheek om een besteld medicijn op te halen. Kon niet in de 24-uurs medicijnkluis want komt uit de koelkast. Het was zo razend druk dat ik na 5 minuten weer weggegaan ben.

Volgende klusje: bellen over een ander abonnement voor internet, telefoon en televisie. Heb ik heel lang voor me uit geschoven wegens technische problemen (het is hier een oud huis, en door een te lange kabel tussen splitter en modem heb ik gewoon een slechte verbinding. Moet veranderen maar oh wat vind ik dat spannend en moeilijk. Gelukkig kan ik met m’n computerman overleggen, maar toch. Morgen weet ik meer.

Toen naar het andere end van de stad gefietst om voer voor die (s)katjes te kopen. Voor de 2e keer vandaag kreeg ik een stortbui over me heen. En dan stug doorfietsen hè …. zo van: als ik zielig ben dan ook maar écht zielig ….

Vervolgens ging ik stofzuigen en bleek de stofzuiger kapot. Gisteren verloor ik m’n balans en stapte op het snoer terwijl ik tegelijkertijd de stofzuiger wegduwde. Gevolg is denk ik een losgebroken snoer. Op maandag alles dicht, dus morgen maar proberen iets te versieren.

Opeens bedacht ik me dat ik Quast nergens zag. Zoeken, roepen, geen Quast. Totdat er opeens een slaperige kop omhoog kwam uit de boodschappentas die aan de kast hing:

tn_CIMG5599  Wat mót je …..?

M’n eten voor vanavond alvast klaargemaakt. Dat fleurde me wel op: zalm, pasta, spinazie en Paturain. De katten gingen uit hun dak, Quast zat achter m’n rug op de wasmachine en probeerde me opzij te duwen. Opeens sprong hij op m’n schouder, gebruikte dat als tussenstation want het volgende moment hing hij te bungelen aan de houten luxaflex en probeerde daar dwars doorheen te komen. Wat bleek: de mot van vannacht zat daar en fladderde in doodsnood tegen het raam om aan dat rooie gevaar te ontkomen. Quast in z’n nekvel gegrepen en alle katten uit de keuken gedonderd. Mot heeft het niet overleefd om een lang verhaal kort te maken.

En toen was ik er voor vandaag helemaal klaar mee …..

 
8 reacties

Geplaatst door op juni 30, 2014 in Buitenwereld, Streken van Quast

 

8 Reacties op “Het is weer zo’n dag …..

  1. mmld

    juni 30, 2014 at 5:30 pm

    Ik wil geen “mot” met jou vandaag als ik het goed begrijp… 😉 ♥ ♥

     
    • margali

      juni 30, 2014 at 5:33 pm

      Jan zou zeggen : “ze is nu gevaarlijk 😀 “

       
  2. mmld

    juni 30, 2014 at 7:26 pm

    Dat koppie van Quast ontwapent toch iedereen? Een klein lichtpuntje tijdens je K-dag?
    En die zalm heeft je vast gesmaakt! Wil het recept wel hebben!
    Morgen vast beter…..? (ik hoop het)

     
    • margali

      juni 30, 2014 at 7:33 pm

      Hij ontwapent me altijd, zelfs als hij m’n rug als springplank gebruikt om vervolgens als Tarzan in de luxaflex te hangen … ik schrok me wezenloos.

      Recept is wat je al zag: stuk zalm in repen snijden en in boter bakken, tagliatelle koken, spinazie koken en goed uitlekken en beetje fijnsnijden. Alles bij elkaar doen en bakje Paturain erdoorheen mengen.

      Dank je wel: voel me nu al beter. Heb heerlijk gegeten, en uitgebreid met m’n computerman alles doorgesproken. Ik snap nu wie wat moet gaan doen, en hoe het gaat worden. Opgelucht. Nu nog goed slapen vannacht 😉

      Nog een mug gezien afgelopen nacht ??? 😀

       
  3. mmld

    juni 30, 2014 at 8:09 pm

    Aaaaahh-woeeaaah-woeaaaaaaaahhh! (Tarzan-kreet Quast) 😉

    Blij dat je computerplan vormen aanneemt, snap je voorgevoel maar op een gegeven moment moet je er maar voor gaan (ik denk aan mijn verzakkende keuken nu ahum 😉 )

    Geen mug vannacht, had tijgers op m’n bed. Het middel “Deet” trouwens niet gebruiken als je je nagels lakt, de hele kolerezooi wordt zacht en je mag het schilderwerk weer overdoen.

    Marga ik hoop van harte dat je lekker slaapt vannacht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

     
  4. Dirk

    juni 30, 2014 at 9:23 pm

    Het is dat je toch niks beters te doen hebt, en e-cards een beetje 19-nogwat zijn, maar met een beetje uitsnijden zou dit een heel leuk plaatje zijn voor de Quast E-cards 🙂

     
  5. Pieta

    juli 1, 2014 at 5:56 pm

    De dag is dus niet veel beter geworden nadat je mijn zonnige gezichtje had gezien hahaha. Tussen haakjes, Kanjer at vroeger motten, spinnen en vooral langpootmuggen. Iets minder was dat ze ook vlinders at. Ach, weet je Marga, aan elke dag komt een einde en aan elke slapeloze nacht ook.

     
    • margali

      juli 1, 2014 at 6:03 pm

      Zo is het Pieta, alles gaat voor bij 😀 Afgelopen nacht geen mot. Vanochtend zat er eentje in de vitrage, dus die kon heelhuids naar buiten. Heb goed geslapen, m’n kapotte stofzuiger weggebracht voor reparatie. Voor € 35 heb ik geen nieuwe ouderwets-degelijke Miele. De nieuwere Miele schijnt trouwens niet meer zo goed te zijn.
      M’n nieuwe Alles-in-1 abonnement is ook besteld, dus ik ben benieuwd of ik rond 24 juli naadloos over ga. Een monteur komt alles installeren. Gaat me flink geld schelen.

       

Geef een reactie

 
