RSS

Wat jammer

26 Jun

Sinds anderhalve week zag ik m’n schitterend bloeiende balkonplanten veranderen: de bloemen bleven prachtig, maar het groen begon een zilveren glans te krijgen. Volgens mij een spintbesmetting, volgens de plantenman mildew. Hoe het ook zij … volgens info op internet kun je daar niet echt meer van af komen en het zag er viezig uit. Dus al die mooie bloemen liggen nu in de afvalbak, en dit is er voor in de plaats gekomen. Er was weinig keus aan planten maar ik heb in ieder geval 2 bakken met Portulaca. Ik moet ook eens iets aan die houtrot gaan doen daar in het midden van de balustrade, want die gaat steeds verder.

tn_CIMG5566

 
3 reacties

Geplaatst door op juni 26, 2014 in Buitenwereld

 

3 Reacties op “Wat jammer

  1. mmld

    juni 26, 2014 at 5:16 pm

    Dat is snel gegaan dan, zonde. Maar leuke nieuwe bloemetjes hoor!

     
  2. Pieta

    juni 26, 2014 at 8:01 pm

    Zonde Marga maar ja, dat is de natuur. Goed voor de economie ook. Over houtrot moet je niet te licht denken hoor, heb daar slechte ervaringen mee.

     
    • margali

      juni 26, 2014 at 8:38 pm

      Ik weet het Pieta. En ik denk dat het voldoende is om een stukje er tussenuit te halen en te vervangen door goed hout. Dat is het voordeel van oude huizen: je kunt ermee knutselen … Maar ik waag me er zelf niet meer aan (vroeger wel) dus dat moet een vakmannetje doen.

       

Geef een reactie

 
