RSS

Van alles tegelijk

18 Jun

en dus blijft het hier stil. Op het ogenblik ben ik druk aan het mailen met een paar mensen over nierkatten. Ik vind dat altijd weer een leuke uitdaging: moet veel uitzoeken, zien terug te vinden in m’n files, en ook met m’n ogen van nu nog eens kijken naar hoe ik een paar jaar geleden bezig was. Mensen veranderen, opvattingen ook. Ik merk dat ik wat meer ontspannen ben geworden, wat meer besef dat alles toch erg afhangt van de situatie en het karakter van de kat en z’n baasje. En tja, als ik met veel moeite vooral ’s avonds zit te mailen, met 2 katten op schoot waardoor m’n toetsenbord onhandig naast me op de bank ligt en m’n rug meer op een wokkel gaat lijken, dan is er weinig energie over voor dit blog.

De katten hielden zich met de warmte vorige week uitstekend. Waren lekker rustig. Ashmanti’s oog is helemaal perfekt geworden, Dakotah’s oog geeft geen pus meer maar is soms nog een heel klein beetje nattig, en Quast = Quast. Volgende maand moeten we met z’n allen naar Liesbeth voor de jaarlijkse check, en behalve de routinedingen is er maar één kat die extra onderzoek nodig heeft. Dakotah’s oor is volgens mij weer een poliep aan het bakken …. ik ben dus alvast aan het druppelen zodat Liesbeth straks niet zo’n last heeft van dat oorsmeer en goed kan kijken.

M’n eigen gevoel zat de laatste tijd ook niet lekker: ik had/heb moeite om te accepteren dat ik nu 2 rotte knieën heb, volgende week ga ik in het kader van een intake voor de Artrose-poli naar de revalidatiearts, en ik train me suf 3x per week. Komt Jan gisteravond opeens weer met het idee om een cruise te gaan maken. Deze droom speelt al twee jaar en steeds moest Jan om zakelijke redenen die droom uitstellen. Hij werkt keihard, en voelt de vermoeidheid, dus de cruise komt weer op de proppen. Maar nu gooi ik roet in het eten want de komende maanden moet ik meedraaien in de Artrose-poli en kan er dan niet even tussenuit stappen. Ach ja ….

En verder is er voetbal …. toch leuk! Deze twee vinden het prima als ze maar mogen blijven liggen zo … nog steeds innig.

tn_CIMG5532

 
5 reacties

Geplaatst door op juni 18, 2014 in Buitenwereld, Gezondheid, Gezondheid katten

 

5 Reacties op “Van alles tegelijk

  1. Yvonne den Boer

    juni 19, 2014 at 8:47 am

    Wat jammer dat die trip niet door kan gaan,zou voor jullie allebei zo heerlijk zijn!
    Maar je katjes laten zich door niks verstoren,die liggen lekker,de twee dikke vriendjes(dinnetje)

     
    • margali

      juni 19, 2014 at 10:05 am

      Ach Vonne, we hebben het er al zo lang over, en steeds kwam er bij Jan iets tussen. Nu ben ik het een keertje, en m’n knieën gaan nu voor vinden we allebei. Jan denkt “je kunt er toch wel 10 dagen tussenuit?”, maar ik heb me nu al moeten vastleggen dat ik minstens 2 dagen per week beschikbaar ben voor therapieën etc. Dinsdag zie ik de revalidatiearts voor het eerst, dus misschien hoor ik dan meer. Intussen heb ik vanochtend wel een heel goeie kattenoppas-aanbieding gekregen, en dat is geweldig. Dus toch een stapje verder op weg naar DE cruise 😀

       
  2. Yvonne den Boer

    juni 20, 2014 at 12:38 pm

    Ja,je gezondheid gaat voor,maar die aanbieding is in ieder geval handig,je weet maar nooit hoe snel er een cruise op je pad kan komen.toch?

     
    • Everdien

      juni 23, 2014 at 8:12 am

      Die kattenoppas zal wel iemand zijn met veel kennis van de kat want anders zie ik je niet zo gauw vertrekken.Dat je revalidatie maar een goed resultaat mag opleveren en dat jullie je cruise kunnen maken!

       
      • margali

        juni 23, 2014 at 1:32 pm

        Gisteren met Jan besproken: het gaat op z’n vroegst in het voorjaar worden. Dus we hebben nog even te gaan, en intussen kunnen de oppas en ik rustig kijken of ze het wel leuk vindt hier. Want dat is natuurlijk ook belangrijk (de katten zijn maar in 1 ding geinteresseerd: “geeft ze ons wel voldoende eten”? 😀

         

Geef een reactie

 
