RSS

Rotfiets

23 Mei

Sinds ik weet dat ik artrose in allebei m’n knieën heb ben ik een beetje aan het vechten met mezelf. Want dit gaat niet beter worden. Ik heb besloten om me aan te melden bij de Artrose-poli van Reade waar ik sinds 2007 in behandeling ben. Maandag een vragenlijst van 45 pagina’s ingevuld en de volgende dag toen ik ging sporten meteen aan het loket afgeleverd.

Vorige week had ik een zware week, met 2 lange fietstochten, het onverwachte tripje naar Schiphol, 3x trainen en ik zat er behoorlijk doorheen. Ging ook een keer bijna onderuit toen ik bij het opstappen op de fiets een stomme draai maakte en uit balans raakte.

Vandaag kwam de klapper: na het trainen ging ik boodschappen doen en wéér ging ik bijna met de fiets tegen de vlakte. Ik raakte wéér uit balans bij het opstappen. Dat blijft gewoon gevaarlijk voor mij. Als ik eenmaal zit gaat het goed. Ik merkte dat ik helemaal uit m’n doen was, de herinnering aan die val van 2 jaar geleden toen ik m’n neus brak kwam weer boven, en ik voelde me gewoon lamgeslagen en uitgeblust. Ga maandag contact opnemen met de Artrose-poli of ze haast kunnen maken met m’n aanvraag. Ik moet weer het gevoel krijgen dat ik een beetje greep heb op m’n situatie.

Leyna stuurde me een mailtje met een afbeelding waar ik dan wel weer keihard van in de lach schiet:

image001

 
11 reacties

Geplaatst door op mei 23, 2014 in Gezondheid

 

11 Reacties op “Rotfiets

  1. mmld

    mei 23, 2014 at 8:15 pm

    Blij dat je hem kunt hebben! 🙂

     
  2. Maddy

    mei 23, 2014 at 8:33 pm

    Waardeloos Marga. Ik hoop dat je binnenkort terecht kunt op de Artrose-poli en ze daar iets voor je kunnen betekenen.
    Eigenlijk niet eens zo’n slecht idee, een fiets met zijwieltjes 😉

     
    • margali

      mei 23, 2014 at 8:35 pm

      M’n pedicure begon al over een driewieler 😀 maar dat was gisteren toen ik over dat akkefietje van vorige week vertelde.

       
  3. Maddy

    mei 23, 2014 at 8:40 pm

    Haha, een driewieler is wel weer een grote stap terug, maar vallen doe je dan iig niet meer.

     
    • margali

      mei 23, 2014 at 8:55 pm

      Maddy, die Artrose-poli houdt ook in dat je een intensief trainingsprogramma krijgt om je knieën en benen zo goed mogelijk te maken zodat protheses zo lang mogelijk uitgesteld kunnen worden. En daar ga ik nu dus werk van maken. Ik zak gewoon door m’n knie heen als ik opstap, ondanks m’n trainen … dus heb gerichter hulp nodig.

       
  4. Maddy

    mei 23, 2014 at 9:11 pm

    Heel vervelend Marga en ik hoop dat het niet al te lang zal duren voordat je daar terecht zal kunnen, sterkte ermee!

     
  5. Everdien

    mei 25, 2014 at 9:07 pm

    Vervelende situatie voor je , hopelijk kunnen ze bij de Artrose -poli iets voor je beteken. Sterkte!

     
    • margali

      mei 25, 2014 at 9:24 pm

      Dank je Everdien. Gelukkig voel ik me vandaag wat beter 😉

       
  6. Yvonne den Boer

    mei 30, 2014 at 4:44 pm

    Ik ken dat gevoel,en daarom is fietsen niet meer zo leuk als vroeger,je voelt je er onzeker door,tenminste,dat heb ik!

     
    • margali

      mei 30, 2014 at 8:05 pm

      Klopt Vonne, als ik op de fiets uit balans raak dan heb ik onmiddellijk een misselijkmakend gevoel en angst om te vallen … en rechtsaf slaan (dus kleine hoek) vind ik doodeng, helemaal als het geregend heeft, Ik lijk wel een oud wijf …. 😉

       

Geef een reactie

 
