RSS

Halsoverkop naar Schiphol

15 Mei

Stichting Katimo van Corien (waar mijn 3 katten vandaan komen) werd benaderd door iemand in Brazilie over een blinde zwerfpoes met kittens. Hier kun je het verhaal lezen. En zo zag ze eruit. Klik op de foto voor de berichten van Katimo:

poes_met_kittens

Ceguinha is in Brazilie ten dode opgeschreven als blinde zwerfpoes. Corien besloot haar naar Nederland te halen. Idioot, dacht ik eerst toen ik het hoorde, er zijn hier genoeg zwerfkatten maar dat weet Corien natuurlijk als geen ander. Ze had een soort magische klik met dit katje en als dat gebeurt dan is er geen houwen meer aan ….. en dan móet het ook.

Ceguinha werd na heel veel trammelant gisteren opgehaald door Yves, Katimo-vrijwilliger, die met een klein rugzakje zonder bagage op en neer ging vliegen naar Natal, Brazilie alleen om een kat op te halen en binnen het uur weer het vliegtuig terug te pakken.

Ik keek vanochtend in m’n nachtgoed nog naar het vliegschema, en zag dat hij een uur eerder zou landen dan verwacht. Corien gebeld en die zat muurvast in een file bij Eindhoven. Dus heb ik me bliksemsnel aangekleed, en met de trein naar Schiphol zodat er in ieder geval iemand zou zijn. Met een stuk papier met KATIMO erop stond ik bij de aankomst. Verwarring of het gate nummer 3 of 4 zou zijn. Probleem was dat Yves niet wist wie ik ben, en er nog iemand zou komen om foto’s te nemen die ik ook niet ken. Maar alles kwam goed, Corien en Carola vonden mij, en samen konden we keurig een doodvermoeide Yves met Ceguinha opvangen.

tn_CIMG5367

aankomst cequinha-1
Foto © Carola de Raaf

We gingen even wat drinken om bij te komen, Ceguinha lag heel rustig in haar mandje haar pootje te wassen, en ze is nu onderweg naar Roermond.

tn_CIMG5369

cequinha-schiphol

cequinha-yves

Facebook-link. Ook wordt er vandaag door de Limburgse media aandacht aan gegeven.

Corien, je bent een schat! Yves, ik vind je een kanjer! Ceguinha, ik wens je veel geluk en een lang leven!

 
7 reacties

Geplaatst door op mei 15, 2014 in Buitenwereld, Katten

 

Tags: , ,

7 Reacties op “Halsoverkop naar Schiphol

  1. Yolanda

    mei 15, 2014 at 12:36 pm

    Fijn dat er al 2 mensen waren jij en Carola om Corien en Yves samen met Cequinha op tevangen. Petje af voor mensen als Corien en Yves en natuurlijk voor jou en Carola om hun te steunen! Dikke knuffel voor allemaal ❤

     
    • margali

      mei 15, 2014 at 12:42 pm

      Joh ik heb verder niks gedaan in dit hele verhaal. Het risico dat Yves daar moederziel alleen zou staan was te groot dus gelukkig woon ik dichtbij en kon ik voor de zekerheid gaan. Carola maakt mooie foto’s en daar zullen we denk ik nog wel van gaan genieten.
      Er is enorm veel werk verzet (en peentjes gezweet) voordat het zover was. Corien en haar medewerkers, en ook gulle gevers hebben hier zó hun best voor gedaan. Prachtig dat het goed verlopen is.

       
      • Yolanda

        mei 15, 2014 at 1:03 pm

        Jij was er samen met Carolien om ze te steunen en Yves op te vangen dat is al heel wat vind ik!
        Tegenwoordig moet iedereen het maar uitzoeken en jullie waren er maar mooi omdat je wist dat Corien vast zat en er waarschijnlijk niet op tijd zou zijn!

         
  2. Maddy

    mei 15, 2014 at 2:08 pm

    Geweldig Marga, dat jij vanmorgen halsoverkop de trein in bent gegaan (toch wel gewassen en aangekleed hoop ik 😉 ) om Yves op te vangen die doodmoe aan zou komen en misschien niemand zou treffen op Schiphol.
    Maar natuurlijk ook geweldig van Corien en Yves om deze lieverd naar Nederland te halen!

     
  3. ellen

    mei 17, 2014 at 7:24 pm

    wat een kanjers zijn het toch ook he?

     
    • margali

      mei 17, 2014 at 7:32 pm

      Hi Ellen! heb je ook de update van Corien gezien op Facebook? Link staat hierboven. Ongelooflijk dat het uiteindelijk gelukt is, er is keihard aan gewerkt. Corien is inderdaad een kanjer, en Yves heeft toch ook maar het lef gehad om in z’n eentje daar naar toe te gaan. Ook al zijn alle voorbereidingen getroffen, je weet nooit wat ze op het laatste moment nog weten te verzinnen. Gelukkig is het nu achter de rug, en kan Ceguinha aan haar nieuwe leven beginnen.

      Geef Missy een knuffel van me?

       

Geef een reactie

 
