RSS

Quiche! dat moet toch beter

23 Apr

 

Van Inge had ik het recept gekregen voor een quiche. “Héél makkelijk” zei ze. Ja ja, als je had gezien hoe ik zat te stuntelen om de bodem van die vorm te bedekken met 5 blaadjes deeg voor Hartige Taart dan was je in lachen uitgebarsten. Ik ben handiger met een schroevendraaier en een hamer. Ik kwam deeg te kort, en zat aan die plakkerige velletjes te trekken. Al snel begreep ik dat ik niet alleen de bodem met een beetje meel moest bestuiven om aankoeken te voorkomen, maar met handen vol bloem kon ik ook beter dat deeg hanteren. Nou ja: zie hier het resultaat. Vanavond een gedeelte gegeten, en het was zálig!

tn_CIMG5222

RECEPT ZALMQUICHE (AH):
Ingrediënten
5 plakjes deeg voor hartige taart (diepvries), ontdooid
1 pakje gerookte zalmfilet (plakjes, 100 g)
1/2 pak tuinerwten (a 450 g diepvries), ontdooid
4 eieren
1 beker crème fraîche (200 ml)
1 el mosterd
1 ui, in ringen

Bereiden
1. Verwarm de oven op 180 °C.
2. Bekleed de vorm met het deeg.
3. Snijd de zalmfilet in stukjes en verdeel over de quichevorm, samen met de tuinerwten.
4. Klop de eieren los met de crème fraîche, de mosterd, peper en zout.
5. Schenk in de vorm en verdeel de uiringen erover.
6. Bak 45 min.

Oh ja, ik had zelf nog 250 gram kastanjechampignons toegevoegd, de uien heb ik eerst uitgebakken, en de erwtjes heb ik eerst gekookt.

 
3 reacties

Geplaatst door op april 23, 2014 in Recepten

 

3 Reacties op “Quiche! dat moet toch beter

  1. marijke

    april 24, 2014 at 9:03 am

    Ziet er lekker uit, ben de laatste tijd gek op quiches, wel nog de gekochte, maar ik ga het zelf ook eens proberen.

     
    • margali

      april 24, 2014 at 11:04 am

      marijke, als je er een keer zelf een gemaakt heb dan koop je die kant-en-klare niet meer. Mijn bodem was prima, ik moet gewoon zorgvuldiger werken want het zag er niet uit gewoonweg…. Hij was echt heerlijk. Ook goed om in te vriezen.

       
  2. Yvonne den Boer

    april 27, 2014 at 9:25 am

    Ziet er heerlijk uit!

     

Geef een reactie

 
