RSS

Handenarbeid

21 Apr

Het was zó’n heerlijke dag gisteren! Jan en ik hebben een lange strandwandeling gemaakt, heerlijk op m’n balkon in de zon gezeten, met een bord pittige goulash op schoot naar de bekerfinale gekeken (Jan ging compleet uit z’n dak van het slechte spel van Ajax), een grote bak Ben&Jerry met slagroom toe, en tot slot nog naar een film gekeken: J.Edgar (over J.Edgar Hoover). Onze dag kon niet meer stuk. En stiekum hoopte ik dat ik vandaag weer op m’n balkon in de zon kon zitten.

Toen ik hoorde dat het ging regenen heb ik plan 2 uitgevoerd. De eeuwige strijd met Quast om de kast heb ik gewonnen. Alleen was de oplossing voor mij erg onhandig: ik moest een paar keer per dag een loodzware plank zijwaarts uit de houders schuiven, het ovenroostertje op de bovenste plank steeds weghalen, en Quast blééf maar proberen om die zware plank opzij te schuiven. Verder dan 20 cm kwam hij niet, en daarachter had ik alles gebarricadeerd, maar daar wou ik nu wel van af. Even een tripje naar de Praxis, helemaal zelf de nodige plank plus hang- en sluitwerk bij elkaar gezocht, en toen weer naar huis. Katten verbannen, en met een pot koffie erbij aan de slag. Nadenken hoe ik de scharnieren moest gaan plaatsen kostte nog de meeste tijd:

tn_CIMG5200

tn_CIMG5201

tn_CIMG5202

Hier een detail van de sluiting: de pal moet opzij geschoven worden maar er zit een veer in het draaipunt van die pal en daar moet je een beetje kracht bij zetten. Voor mij makkelijk, voor hem volgens mij te zwaar:

CIMG5200

 
8 reacties

Geplaatst door op april 21, 2014 in Streken van Quast

 

8 Reacties op “Handenarbeid

  1. Maddy

    april 21, 2014 at 2:44 pm

    Wat een goede oplossing heb je daar voor gevonden zeg en nog wel helemaal selluf gedaan, schouderklopje voor jou!
    Kijk die Quest eens beteuterd kijken 😉

     
    • margali

      april 21, 2014 at 3:02 pm

      Dank je wel Maddy. Ik ben eerlijk gezegd wel trots op m’n werk ja. Maar zie je waar Quast naar zit te kijken? Jawel … die sluiting 😀 Hij is echt zo slim die rooie duivel.

       
      • Maddy

        april 21, 2014 at 3:12 pm

        Nou, daar mag je zeker trots op zijn!
        Oei, het is niet te hopen dat die rode duivel straks alsnog die sluiting open zal krijgen.
        Corien heeft je ook wel een bijzonder exemplaar in je maag gesplitst 😉

         
  2. margali

    april 21, 2014 at 3:34 pm

    Ik heb nog een foto erbij gezet van de sluiting. Geen idee waar ik die ooit gevonden heb. En soms denk ik wel eens “ik snap nu waaarom Quast en z’n broer na 2 jaar weer teruggebracht werden 😉 ” maar het gekke is dat hij hier altijd wel ondeugend was maar pas écht op strooptocht ging toen hij op dieet gezet werd. Zal wel honger hebben haha … ik ga hem toch echt niet meer eten geven zodat hij rustiger wordt …

     
    • Maddy

      april 21, 2014 at 6:37 pm

      Nou, ik zou het maar niet te hard roepen dat Quast die sluiting niet open krijgt.
      Sommige mensen houden niet van ondeugende katten, maar gelukkig krijgt Quast bij jou wel die ruimte en kun je er nog van genieten ook!

       
  3. Yvonne den Boer

    april 27, 2014 at 9:34 am

    Knap gedaan hoor,en hopelijk heeft ie je truc niet door.

     
    • margali

      april 27, 2014 at 9:46 am

      Vonne ik moet – net als wanneer ik m’n pincode intoets – m’n ene hand over de andere houden als ik die schuif opzij doe …. hij zit te kijken wat ik doe, met grote ogen, heel aandachtig. Nu is het nog: het ene moment is die klep dicht, en het andere moment istie open …. en wat daarvoor nodig is scherm ik dus af want anders weet hij de truuk.

       
      • Yvonne den Boer

        april 29, 2014 at 10:39 am

        Oh,wat een slimmerd,die kan je dus bijna niet in de maling nemen!
        Ik heb zo ooit een papagaai gehad,ging je weg,kooi dicht,kwam je thuis,klonk het hóiiiii….uit de keuken,dus daar moest gewoon een hangslot op,waar hij tijden mee bezig is geweest,maarja,híj had het sleuteltje niet ,hi hi.

         

Geef een reactie

 
