RSS

Als dat maar goed gaat

14 Apr

Gisteren hebben we plantjes gehaald in het tuincentrum. Kwijlend heb ik naar die bloemenweelde gekeken, oh wat word ik daar hebberig van maar ik heb maar 4 bakken te vullen …  dus ik hou me in. Vanochtend eerst naar fitness en toen aan de slag: de geraniums uit de bakken achter gehaald en verhuisd naar de bakken aan de voorkant. En vervolgens de nieuwe plantjes in de bakken achter gezet. Oh oh ik hoop maar dat het goed gaat, niet zozeer vanwege de katten, maar het wordt deze week koud vooral in de nacht. Ik heb een Dipladenia Sundaville die ik ’s nachts binnen zet, maar ik kan dat niet met alle bakken gaan doen …. dus duimen dat ze het overleven. Hier weer de traditionele foto’s 😉

tn_CIMG5141

tn_CIMG5145

 
9 reacties

Geplaatst door op april 14, 2014 in Buitenwereld

 

9 Reacties op “Als dat maar goed gaat

  1. mmld

    april 14, 2014 at 8:43 pm

    Ziet er fleurig uit! Met een paar weken zijn ze gewend en nog mooier! Veel plezier ervan.
    (Quast afblijven!!)

     
  2. marijke

    april 14, 2014 at 10:33 pm

    Ziet er weer leuk uit, hier neem ik ook altijd veel te veel mee voor mijn kleine balkon, maar ja, ik woon vlak bij het tuincentrum en vind het leuk om er te gaan kijken.

     
  3. Everdien

    april 15, 2014 at 2:47 pm

    Staat het er nog zo bij of is tuinman Quast al bezig geweest??

     
    • margali

      april 15, 2014 at 3:17 pm

      Everdien, alles staat er nog precies zo. Quast is liefhebber van heideplanten. Vorig jaar is het ook goed gegaan, dus hopen dat hij niet veranderd is van smaak 😉

       
  4. Mieke

    april 15, 2014 at 7:45 pm

    Ziet er weer goed uit Marga, en wat heerlijk om naar te kijken. Ik heb net 2 vorstgevoelige planten binnen gezet, ja de rest op hoop van zegen! maar misschien dat het hier aan de kust niet te koud wordt.

     
    • margali

      april 15, 2014 at 8:02 pm

      Hi Mieke, dat is dan wel weer het voordeel van een beperkt aantal balkonbakken: ik heb net de hele handel binnengezet in m’n hal. Misschien overdreven, maar dan heb ik daar geen zorg over …

       
  5. Dicky

    april 16, 2014 at 10:32 am

    Leuk Marga en wel beter dat je ze even hebt binnen gezet. Ik heb ook al wat bakken gevuld, maar hier in Drenthe is het vannacht -3 geweest, alles gisterenavond binnen gehaald en staat nu weer lekker in het zonnetje. Moet maar even, want anders moet ik weer nieuwe gaan kopen en dat wil ik niet.Blijven de katjes er wel af???

     
    • margali

      april 16, 2014 at 10:34 am

      Gaat prima Dicky. Vannacht heeft alles in de hal op de grond gestaan, dus ze hadden er zó doorheen kunnen banjeren, maar nee hoor … ze kropen liever bij mij op bed 😀

       
  6. Yvonne den Boer

    april 18, 2014 at 11:55 am

    Ziet er heel vrolijk uit weer Marga,meestal is de vorst toch aan de grond?En jij zit toch ook hoger?
    Ik heb hier ook al van alles staan,ook twee Dipladenia’s,ik haal niks binnen en ze doen het nog steeds hoor!
    Komt vast wel goed met je plantjes!
    Heerlijk hé,door een tuincentrum lopen,ik wil ook altijd alles,maar ook bij mij raakt het een keer vol.

     

Geef een reactie

 
