RSS

De oorlog sleept zich voort

12 Apr

Als jullie het zat worden haak je maar af.

Gisteren is Quast 5 keer op die bovenste plank van de kast gesprongen. Hoe weet ik nog steeds niet: rechtstandig omhoog is de enige optie. Iedere keer donderden allerlei dingen naar beneden. Dirk zat aan m’n computer te werken en schrok zich rot toen er opeens bakjes en schaaltjes om z’n oren vlogen. Uiteindelijk heb ik het gisteravond laat zo opgelost (dacht ik):

tn_CIMG5128  tn_CIMG5131

Vanochtend om 05.30 uur weer een harde klap, ik uit m’n bed, lag er weer een stalen voerbak op de grond, die op de plank boven die afgesloten plank stond. Daar heb ik nu ook nog een plastic doos in gezet. Tot nu toe is het nu rustig … Ik heb toch echt geen zin om een dure gesloten kast aan te schaffen. Deze kast was handgemaakt, en precies in dat hoekje ingepast. Nooit heeft er een kat naar omgekeken ….. maar ja, er bestaat ook maar één Quast 😀 (goddank)

PS: hij had vanochtend ook het boeket van Leyna gesloopt (kon ik weer herstellen) én een plak spek gejat van het aanrecht. Ashmanti achter hem aan, ik dáár weer achteraan, en maar rennen met z’n allen, die plak katenspek uit z’n bekkie wapperend. Ik heb gewonnen dit keer !

 
5 reacties

Geplaatst door op april 12, 2014 in Streken van Quast

 

5 Reacties op “De oorlog sleept zich voort

  1. mmld

    april 12, 2014 at 6:35 pm

    “katenspek uit z’n bekkie wapperend” LOL! Ik zie het voor me!
    Ben bang dat je toch aan een kast met deurtjes moet….. 😦

     
  2. Nienke

    april 12, 2014 at 8:39 pm

    Hihi (sorry)
    Is het misschien een oplossing om de voorraad IN een transportbox te doen die bovenop de kast staat?

     
    • margali

      april 12, 2014 at 8:44 pm

      Nou neeee, dat is voor mij niet handig. Ik moet 2-3 keer per dag iets uit die kast pakken, en zoals het nu is moet ik al een loodzware plank opzij schuiven en nu ook al een – gelukkig licht – roostertje. Dus ik ga nu serieus aan deurtjes denken. Zit nog allerlei opties te overwegen: houten deuren, stalen rolgordijn, hekwerk … kan natuurlijk ook gewoon die kat weg doen … 😀 nog makkelijker …

       
  3. Yvonne den Boer

    april 14, 2014 at 9:28 am

    Dacht ik ook,hi hi…sorry……maar als je het een beetje voor je ziet…….
    Dat heet de kat op het spek…eh…binden,ha ha !
    Wat een boef is het toch zeg,maar dat klimmen,dat deed mijn Gentle(Coon)ook,het was net een apie,wat voor oplossing je ook bedacht,maar die was geen grote eter,duss daar was hij nooit naar op zoek.

     
    • margali

      april 14, 2014 at 9:34 am

      Tja Vonne, hij is extra ondernemend geworden sinds ze allemaal op dieet staan. Waarschijnlijk vindt hij het hier een slecht kosthuis, maar z’n dikke pens is hij kwijt gelukkig 😀

       

Geef een reactie

 
