RSS

Lente!

27 Mrt

Ja hoor het is weer zo ver: ik lig heerlijk op m’n balkon in de zon. Nog niet tussen kleurige plantjes, daar wacht ik nog even mee, maar ach …. die platgelegen heideplanten zijn ook wel schattig. Quast is net als vorig jaar al weer druk bezig een Fat Lip te kweken, ik loop af en toe flink te niezen en heb soep-ogen. Op de pollenradar zie ik dat de berken vooral flink last geven. Of dat voor Ashmanti ook geldt weet ik niet, volgens mij heeft hij gewoon gevoelige luchtwegen en niest hij ook bij plotselinge verandering van temperatuur. Kortom: het is voorjaar! Z’n oog houdt zich rustig momenteel, weinig tot geen uitloop te zien.

De afgelopen dagen heb ik behoorlijk in een dip gezeten, en moeten verwerken dat m’n knie gewoon slecht is. De laatste operatie heeft eigenlijk niks voorgesteld, de napijn is praktisch weg. Die scherpe pijn is er nog steeds en wordt niet minder, en soms weet ik niet welke knie erger is: de linker of de rechter. Zonder pijnstiller loop ik als een oud wijf. En daarom was ik het gisteren opeens zat en ben ik gaan trainen in het sportcentrum, even de regie over m’n activiteiten terugpakken. Ik werd zo “depressief” als een deur van dat revalideren hier thuis. Direct kreeg ik een beter gevoel. Ik hanteer het trainingsschema van Nanette na m’n eerste operatie, en dat lukt. Alleen roeien is nog linke soep.

Quast is weer lekker bezig geweest met een herinrichting van de poezenkamer. De twee grote tekeningen van Jacob moesten van de muur; de ragdolls wisten daar wel raad mee. En blijkbaar vond Quast de onderste kleine tekening op de kast niet mooi want die werd verscheurd. Toen ik die weer aan elkaar plakte duurde dat 10 minuten dus nu laat ik het maar zo. Hij slaagde er vanavond in om een bus met brokken uit de kast te trekken, aangemoedigd door die 2 witte rotzakken 😉 En hij steelt als de raven alles wat ik onbeheerd even op het aanrecht laat liggen. Rauwe tagliatelle …. héérlijk!!

tn_CIMG5014

tn_CIMG5015

 
5 reacties

Geplaatst door op maart 27, 2014 in Gezondheid, Gezondheid katten, Streken van Quast

 

5 Reacties op “Lente!

  1. marijke

    maart 28, 2014 at 9:00 am

    Tsja 🙂 Als je genoeg van hem hebt …. 🙂

     
    • margali

      maart 28, 2014 at 10:52 am

      Helemaal genoeg ja! na die bus met brokken die hij uit de kast trok – de grond bezaaid met brokjes en 3 koortsachtig “grazende” katten – mocht ik er vannacht 2 keer uit omdat ik een harde klap hoorde. De eerste keer had hij een heel grote – maar haha lege – voorraadbus uit de voerkast getrokken, en de tweede keer was het een watergieter die daarnaast staat. Dus die kast is nu mikpunt geworden. Ik heb van zolder materiaal gehaald waarmee ik nu ga proberen de boel te barricaderen. Lukt dit niet dan mag je die rooie komen ophalen 😉 (zou je wel willen) misschien dat-ie dan beseft dat hij zich moet gedragen. Ik weet niet of het in het weer zit maar hij probeert echt van álles momenteel.

       
  2. marijke

    maart 28, 2014 at 4:26 pm

    Ik denk dat het komt omdat ze rood zijn, hier was Quarius vannacht bezig de vuilnisbak leeg te halen 🙂

     
    • margali

      maart 28, 2014 at 7:38 pm

      Nou …. witte kunnen er ook wat van. Ashmanti doet Quast nu echt na …. die heb ik net uit de boekenkast weggejaagd waar ik een oplader (met zwakstroomdraadje) in had verstopt. Probeerde het draadje door te kauwen met die anderhalve hoektand …. Ik heb de boel nu vastgeplakt met duct-tape.

      En prullenbakken leeghalen is de laatste dagen hier ook een leuk klusje….

       
  3. Yvonne den Boer

    april 3, 2014 at 8:08 am

    Ligt niet aan het rood hoor,ik heb een héle lieve rooie gehad,ooit!
    Maar als ze je (malle,rare)uast noemen,moet je die naam waarmaken en als dat dan ook nog je hobby is……maar Goeffrey was vroeger wel zo,die heeft ook heel wat gesloopt in zijn jonge jaren,dus…het komt goed Marga…met de jaren,hi hi.
    Dat kan je van je knie nog niet zeggen hé,sterkte weer hoor!

     

Geef een reactie

 
