RSS

Operatie weer achter de rug

11 Mrt

Gisteren is er weer in m’n knie gekeken. Er bleek geen nieuwe scheur in de meniscus te zitten. Wel is in de 4 maanden sinds de vorige operatie praktisch alle kraakbeen verdwenen. Artrose was vorige keer wel gezien, maar blijkt nu opeens veel erger:  “u zit praktisch bot-op-bot  mevrouw”…. De chirurg heeft geen antwoord op m’n vraag hoe dat kan, of ik dan misschien teveel getraind heb. Er is opnieuw wat geschaafd en mooier dan dit kon hij het van binnen niet maken. Ik moet het er dus mee doen zo; het mag op de grote hoop artroseplekken die ik al heb 😉  Prioriteit nr 1 is weer revalideren. En dan zie ik wel verder. Deze week nog rusten en voorzichtig oefeningen doen, volgende week start m’n nieuwe Beweegprogramma bij de fysio.

Ik heb een luxe behandeling gehad na de operatie. Zoals altijd klaagde ik over kou: nu kreeg ik een warmtedeken over me heen, maar er werd ook het uiteinde van een slang aan het voeteneind onder die deken gedaan waar warme lucht uit blies…..ik heb gevraagd of ik hem mee naar huis mocht nemen … wat was dát heerlijk.

Klacht: Quast probeert steeds m’n rollator te stelen ….

 
5 reacties

Geplaatst door op maart 11, 2014 in Gezondheid, Streken van Quast

 

5 Reacties op “Operatie weer achter de rug

  1. QT

    maart 11, 2014 at 5:19 pm

    Ow Marga wat erg. Dat was er bij mij ook steeds aan de hand. Na eindeloos schaven is mijn knieschijf verwijderd. Kijk alsjeblieft uit wat je doet en wees heeeeeeel voorzichtig met revalideren. Groetjes Anita Oudhoff

     
  2. margali

    maart 12, 2014 at 7:58 am

    Ik doe m’n best Anita. Je weet dat ik een haat-liefde relatie heb met “voorzichtig” maar ik doe m’n best. Ik ben volgens m’n therapeuten (2) en de chirurg niet verkeerd bezig geweest …. ze weten gewoon niet waardoor dit gebeurd is. Vette pech, denk ik dan.

     
  3. Everdien

    maart 12, 2014 at 8:38 am

    Morgen Marga,

    Inmiddels de operatie weer achter de rug en weer revalideren. Wensen je sterkte en veel geduld toe.

    Groetjes ook aan Jan en een knuffel voor de 3 Musketiers,

    Gijs en Everdien.

     
  4. Eline

    maart 12, 2014 at 2:56 pm

    Gelukkig geen nieuwe scheur in je meniscus! Maar wat vreemd (en naar) Marga, dat er in korte tijd zoveel kraakbeen verdwenen is en de artrose zoveel is verergerd. Kon de chirurg wel iets zeggen over vooruitzichten (na revalidatie) wat (hopelijk geen) pijn in je knie betreft?

    Beterschap en sterkte met revalideren.

    Groetjes,
    Eline

     
    • margali

      maart 13, 2014 at 1:07 pm

      Dank je wel Eline. Ik heb pas over 8 weken een controle bij de orthopeed. En tegen die tijd weet ik ook hoe m’n knie dan aanvoelt. Ik zal het moeten afwachten. Geen idee hoe die knie er verder aan toe is. Bot-op-bot is het enige dat ik weet, maar waar precies en hoe ?? Eerst maar herstellen.

       

Geef een reactie

 
