RSS

Lekker

25 Feb

tn_CIMG4873

Tenminste …. ik hoop dat het lekker is.

Heb vanochtend m’n boodschappen gedaan zonder pijnstiller en kon nu pas echt goed merken hoe slecht m’n knie is. Ik heb inmiddels een vervroegde afspraak bij de orthopeed voor volgende week dinsdag. En vervolgens heb ik alvast m’n eten voor vanavond gekookt: kleine pittige gehaktballetjes met oosterse wok-groenten en chinese bami. Als je ziet hoe weinig geld je dan kwijt bent snap je niet hoe mensen nog steeds kant-en-klare gerechten kopen. Ik probeer zo weinig mogelijk “processed” spullen te kopen. Meestal kun je heel simpel, goedkoper, en lekkerder een saus oid maken. Een flesje woksaus ketjap/sesam woksaus vind ik heerlijk hoor, dat gebruik ik gewoon, ook in dit gerecht. Ik heb het nog niet geproefd, dat wordt een verrassing vanavond 😀

 
11 reacties

Geplaatst door op februari 25, 2014 in Gezondheid, Recepten

 

11 Reacties op “Lekker

  1. Pieta

    februari 25, 2014 at 2:26 pm

    Super dat je al een vervroegde afspraak hebt bij de orthopeed. Je eten voor vanavond ziet er jammie uit en ja, vers koken is veel lekkerder.

     
    • margali

      februari 25, 2014 at 3:19 pm

      Is een aardige vrouw die daar de orthop.afspraken regelt. Eerst belde ik vanochtend en kon ik een week eerder, en later belde zij mij en kon ik nóg een week eerder.
      Ik heb even geproefd toch maar, en ik verheug me nu al op vanavond 😉

       
  2. marijke

    februari 25, 2014 at 2:43 pm

    Ik kook vaak, zoals morgen, meerdere porties tegelijk, bv nasi of spaghetti, invriezen en je eet voor zo weinig geld een lekkere maaltijd en als ik geen zin heb in koken haal ik gewoon een portie uit de vriezer. Even een gebakken eitje erbij, heerlijk. Oestersaus is trouwens ook heel lekker en heb je maar weinig van nodig.

     
    • margali

      februari 25, 2014 at 3:28 pm

      Doe ik ook Marijke. Ik denk dat dit 3 porties worden: vandaag en morgen en 1x in de vriezer. Jan had altijd interesse in koken maar was vrij onzeker: met kookboek in de hand op de gram af kookte hij alles zoals beschreven. Wij koken altijd samen als hij hier is en nu is hij zover dat hij gewoon lekker uit de vrije hand kookt, durft te combineren, en ook vaak grote porties maakt zodat hij kan invriezen. Is veel goedkoper én hij is verzekerd van een lekkere maaltijd als hij weinig tijd heeft.
      Ik ga binnenkort me eens wagen aan deze maaltijd van Dirk: https://margali.wordpress.com/2013/05/09/heerlijk-gegeten/#comments

      Ik ga denk ik recepten verzamelen hier in de rubriek “Recepten”. Dus ik hou me aanbevolen voor niet al te ingewikkelde (dure) gerechten die ingevroren kunnen worden. Met foto! Stuur me maar per email en ik plaats het hier. Kom maar op …. jullie zijn best creatief met koken.

       
  3. margali

    februari 25, 2014 at 6:41 pm

    Jammer dat m’n bord leeg is …..

     
  4. Yvonne den Boer

    februari 25, 2014 at 8:33 pm

    Was het lekker?
    Marijke heeft gelijk,Oestersaus door je bami of nasi is heerlijk!
    En als je van zoet houdt,de sweet soy suace van ABC is zalig.
    Wat sambla of ,beter,vers pepertje,en vlees of tahoe(lekker knapperig uitbakken)en roerbkgroenten en je hebt een heerlijke maaltijd.
    Verse gember er door,nóg gezonder!
    Ik heb nog nóóit een kant en klare maaltijd uit de supermarkt gegeten!

     
  5. Yvonne den Boer

    februari 25, 2014 at 8:35 pm

    Fijn dat je snel bij je orthopeed mag komen,hopelijk kan er wat voor gedaan worden,zeker tegen die pijn!

     
  6. Leyna

    februari 25, 2014 at 9:17 pm

    Burps… 😉

     
  7. Mieke

    februari 26, 2014 at 3:11 pm

    Oh Marga wat een narigheid nou weer met die knie, heel vervelend, gelukkig kun je snel terecht bij de orthopeed. Je maaltje van gisteren zag er geweldig uit, ik koop a jaren geen kant en klare maaltijden, vaak vind ik het te zout. Toch raar he, maatregelen over pensioenleeftijd etc kunnen in een paar maanden tijd worden genomen maar het verminderen van zout in voedsel duurt jaren!!
    Er zijn van die leuke sites waar je de heerlijkste recepten vindt, 24 kitchen of de kooksite van de NRC, ik heb tig kookboeken en toch lees ik altijd die kookrubrieken.
    Sterkte met je knie, heb je een beetje een idee wat het is? ontsteking? artrose of versleten knie? nou ja je wilt het allemaal niet hebben.
    Groetjes Mieke

     
    • margali

      februari 26, 2014 at 3:43 pm

      Hi Mieke,
      ik heb wel eens gehoord dat die kant-en-klaar maaltijden, maar ook bv. light producten, voorzien worden van “verleiders”. Zout, suiker, vetsin enz. Eet je een lightproduct met heel weinig vet dan zit er weer iets anders in om het tóch aantrekkelijk te maken. Vroeger dacht ik met muesli gezond bezig te zijn totdat ik me realiseerde dat het boordevol suikers zit. En zo stoppen ze allerlei slechte verslavende dingen in voeding. Geen vet? nou dan gaat er toch iets anders in? want het moet wel verkocht worden. Nu probeer ik al jaren zo simpel mogelijk te eten met verse produkten. Maar ik maak er geen hele toestand van hoor. Ik had vroeger veel kookboeken maar zoek tegenwoordig meestal op internet. En in m’n ouderwetse schriftje waar ik ooit m’n eerste kookkunsten in opschreef en waarin ik nog steeds notities maak.

      Ik weet niet wat er met die knie aan de hand is. In oktober zat er een scheur in de binnenmeniscus, en is er volgens mij niet gerepareerd maar een stukje weggehaald. Maar dat weet ik niet eens zeker. Ik heb het gevoel dat er nu weer iets gescheurd is. Artrose heb ik ongeveer overal, dus ook in allebei m’n knieën, maar dit is iets anders. Dit is een acute felle pijn, plus een heleboel vocht, plus een ontsteking. Door rust en ibuprofen is het nu wel wat rustiger geworden gelukkig. Ik zal het dinsdag wel horen ….
      groetjes, marga

       
  8. Mieke

    februari 26, 2014 at 4:33 pm

    Er komen gelukkig steeds meer berichten over hoe er wordt gerommeld met ons voedsel, en dan maar verbaasd zijn dat er zoveel mensen met overgewicht zijn. Als je elk etiket in de supermarkt moet gaan lezen, moet je ten eerste een vergrootglas meenemen en ten tweede is het bijna een dagtaak en vergeet niet de studie die je van te voren moet doen om te weten wat elk E-nr is, en allerlei termen waar geen mens wat van begrijpt.
    Dus Marga, we gaan lekker zelf aan de kook, doe ik al jaren hoor.
    Jij sterkte de komende dagen en ik hoop voor je dat het dinsdag mee zal vallen.
    groetjes Mieke

     

Geef een reactie

 
