RSS

Zelfmedelijden en tranen

24 Feb

maar nu van mij. Gisteren heb ik een korte wandeling gemaakt met Jan en ik had werkelijk alles geslikt wat ik kon verzinnen (op verantwoorde manier) maar desondanks kwam de scherpe pijn in m’n knie er dwars door heen. Ik ben nu heel bang dat er toch iets kapot is gegaan, misschien een nieuwe scheur in die meniscus, want het gaat eigenlijk hetzelfde als de vorige keer. Jan drong erop aan om snel een afspraak met m’n orthopeed te maken terwijl ik eerst nog een week wilde afwachten of het echt geen overbelasting is. Maar ’s avonds zat er zoveel vocht in dat ik de handdoek in de ring gooide.

Ooit heb ik tegen Jan gezegd – toen hij probeerde met me aan te pappen 😀 – dat hij beter iemand anders kon kiezen want van mij hoefde hij niet veel te verwachten. Gisteravond zei ik: “zie je nou wel ….. je had naar me moeten luisteren, ik val gewoon van het een in het ander, ik train me suf maar het haalt niks uit”. Over zelfmedelijden gesproken. Ook dit keer trok Jan zich er niks van aan en bleef lekker in z’n stoel zitten…. Hij laat zich niet weg jagen.

“s Nachts heb ik geen oog dicht gedaan, had het steenkoud (van de stress denk ik) en vanochtend ben ik gammel op de fiets gestapt. Afspraak voor de orthopeed op 18 maart, maar ik mag iedere dag bellen of er misschien iemand is uitgevallen. En toen doorgelopen naar het sportcentrum voor een lichte training. Blijkbaar zag Pieta aan m’n gezicht dat er wat mis was, en ik kreeg prompt een huilbui. En dan merk je dat je traint met lotgenoten want ze nam me heel lief even mee om uit te huilen. Lieve Pieta, je bent een schat! dank je wel.

Ik ging na een heel voorzichtige training toch tevreden naar huis. Genoeg tijd om me een beetje op te tutten want ik had een lunchafspraak met een aantal oud-collega’s en daar verheugde ik me enorm op. Twee uur lang druk bijgepraat, een collega is zaterdag oma geworden, en ik merkte dat we uiterlijk eigenlijk weinig veranderd zijn. Beetje grijs, en wat rimpels meer. Maar uiteraard heeft het leven niet stilgestaan, een paar oud-collega’s bleken inmiddels overleden, en een paar zitten nog middenin de sollicitatie-ellende nadat Polare vorig jaar reorganiseerde. Toen ik thuiskwam zag ik overigens dat ze officieel failliet zijn nu. Was te verwachten. Hoe dan ook ik heb genoten en was even alle ellende vergeten.tn_CIMG4809Morgen kan ik jammer genoeg niet gaan wandelen met Inge en Barney de hond. Ik zal me gedeisd houden maar blijf wel bewegen en zoveel mogelijk normaal door gaan. Ik hoop dat de katjes dat ook doen want ik hoor Dakotah vandaag ontzettend niezen dus ik ga maar weer L-Lysine geven. Hopelijk waait het over.

 
13 reacties

Geplaatst door op februari 24, 2014 in Buitenwereld, Gezondheid, Gezondheid katten

 

13 Reacties op “Zelfmedelijden en tranen

  1. anita

    februari 24, 2014 at 6:24 pm

    Lieve Marga, van de week las ik dat je niet wilde gaan zwemmen vanwege de pijn in je knie. Laat het zwemmen nu juist heel erg goed zijn voor je. Je beweegt je knie zonder het te belasten. Dikke kus. Anita

     
    • margali

      februari 24, 2014 at 7:05 pm

      Ik weet het lieve Aniet, maar vorige week besloot ik zoveel mogelijk rust te nemen. En om te zwemmen moet je eerst op de fiets ernaar toe 😉 En je omkleden. En zwemmen is voor mij ook behoorlijk inspannend. Blijkbaar heeft dat rusten weinig uitgehaald dus ik ga nu maar weer gewoon alles doen maar dan op een heel laag pitje. Dus geen aquafitness (want dat is wat ik zwemmen noem) maar een beetje dobberen.
      Geef Jaime een knuffel van me.

       
  2. Leyna

    februari 24, 2014 at 8:41 pm

    Zelfmedelijden vind ik een te groot woord. Dat gebruik je i.m.h.o. als er niets te klagen valt en je alleen maar zeurt om kleine dingen. In jouw geval is het niet verwonderlijk dat je op een gegeven moment instort als het pijn doet en het niet zo gaat als je zo graag zou willen. Een klote bui door alles!
    Zo te lezen houdt Jan van je zoals je bent, en dat weet jij ook wel, je zou het alleen zo graag anders zien met je lijf “gvd” Ik vind het nogal wat dat je vandaag bent gaan trainen!
    En ik werd een beetje kwaad toen ik las dat je de ortho “elke dag MAG bellen” Kunnen ze JOU niet bellen als er iemand uitvalt? 😦
    Even lachen: Wordt het geen tijd om er even uit te gaan? Ik kan De Zonnebloem even voor je bellen? 😉 😉 (Of zoiets…)
    Knuf!

     
    • margali

      februari 24, 2014 at 8:53 pm

      JA HOOR!!! je bent er weer in geslaagd om de katten bijna de gordijnen in te jagen vanwege mijn schaterlach … gelukkig zijn ze erg lui en blij dat ik weer rustig thuis ben dus ze bleven toch maar op schoot liggen. Ze zeggen NEE tegen de Zonnebloem 😀

      Toen ik vanochtend zat te janken (gisteravond bij Jan écht niet hoor) voelde ik me echt zielig. Zei heel verontwaardigd dat ik blijkbaar voor niks zo keihard getraind had, het haalt ook allemaal niks uit enz enz. En opeens bekroop me toen het gevoel “niet zeiken, je weet wat je nu moet doen, je hebt een afspraak en dit hoort er gewoon bij”.

      Ik verwacht niet dat zij mij gaan bellen want ze zullen ongetwijfeld meer mensen zoals ik hebben. Het is gewoon bellen en mazzel hebben. Ik heb het ooit meegemaakt dat ik bij de balie een afspraak kwam maken en dat ik als een gek moest rennen naar de andere kant van het gebouw omdat de orthopeed al zat te wachten …. ook een onverwacht gaatje dat gevuld moest worden en ik had geluk. Knuffel terug! Ik probeer je morgen te mailen.

       
    • margali

      februari 25, 2014 at 8:59 am

      Vanochtend gebeld: ik ben al een week opgeschoven naar de 11e ipv de 18e en morgen probeer ik het weer.

      Update: ben net gebeld en kan volgende week dinsdag 4 al terecht. Orthopeed zit alleen op dinsdag op Reade blijkbaar.

       
  3. Leyna

    februari 24, 2014 at 9:41 pm

    En TOCH (!) denk ik dat een klein weekje weg best wel goed voor je zou zijn….

     
    • margali

      februari 24, 2014 at 9:47 pm

      Jan wil graag een cruise op de middellandse zee maken met mij. Hij heeft dat na lang nadenken verzonnen als iets waar ik van zou genieten: zon, zee, luieren, fitnessmogelijkheid (ook voor hem) zwembad, en dan tripjes maken met of zonder mij als we aan land gaan. Ik wil een hut mét balkon, heb ik gezegd. We moeten alleen nog even sparen 😉

       
  4. Leyna

    februari 24, 2014 at 9:47 pm

    Lijkt me een geweldig plan!

     
  5. Pieta

    februari 24, 2014 at 10:47 pm

    Lieve Marga, je deed niet zielig en je was niet zielig vanmorgen. Het was gewoon even allemaal K..
    Een heel normale reactie na deze teleurstelling. Goed idee eigenlijk om die cruise nu eens te gaan doen, de Zonnebloem organiseert ook boottochten hahaha.
    Knuffel, Pieta

     
  6. marijke

    februari 25, 2014 at 2:38 pm

    Kan me voorstellen dat je het soms niet ziet zitten vooral als je denkt dat je het juist goed doet, maar het hoort erbij, het lichaam is een raar iets en gaat zijn eigen gang denk ik soms. Er komt een dag dat het wel weer wat beter gaat en dan geniet je er dubbel van.

     
    • margali

      februari 25, 2014 at 3:17 pm

      Misschien valt het mee Marijke, maar ik ben eerlijk gezegd een beetje bang dat dit gewoon een volgende fase is in het langzaam verdergaande proces van minder kunnen doen. Ik kan alleen maar proberen om me aan te passen en toch het onderste uit de kan te blijven halen. Ik heb me er nu al weer een beetje bij neergelegd …

       
  7. Yvonne den Boer

    februari 25, 2014 at 10:28 pm

    Ik vind je maar een dapper mens hoor en ik kan me voorstellen dat je het nu even niet meer ziet zitten,je denkt met een operatie weer op de been te komen en dat lukt nog steeds niet,waardeloos toch?Die cruise lijkt me wel wat voor jou,sparen dus!

     

Geef een reactie

 
