RSS

Soms vraag ik me af

21 Feb

Quast is vanochtend – zoals praktisch altijd – weer heel aktief. Hij loopt echt met z’n ziel onder z’n arm want hij wil aktie, beweging, spelen ….

tn_CIMG4862

Hij loopt me als een hondje achterna, en toevallig ga ik vanochtend niet zwemmen ivm m’n knie en dan valt het me des te meer op. Zou een 4e kat een oplossing zijn voor hem? Het heeft me altijd dwars gezeten dat ik z’n broertje indertijd niet ook meegenomen heb, maar Corien raadde me dat af. “Dat is ’n heel andere kat Marga”. Maar aan de ragdolls heeft Quast maar af en toe een speelkameraad, die zijn zóveel rustiger.

Een vierde kat zou de balans hier helemaal veranderen. En de kans is dat je niet een soort eenheid krijgt maar twee “kampen” …. Op zich vind ik wat ik nu heb perfekt werken, maar tegelijk is het sneu voor Quast. Misschien nog eens met Corien over brainstormen.

Afgelopen nacht had ik geen botsingen met muren. Draaiduizelingen heb ik niet gehad (dankzij oefeningen?) en ik heb beter geslapen dankzij de Ibuprofen. Maar vandaag dus nog steeds rusten, geen zwemmen, wel een paar keer op de hometrainer om te bewegen. En hopelijk kan ik dan zondag met Jan weer een korte strandwandeling maken.

Regina heeft de kids verteld dat ze vandaag niet kunnen spelen hier vanwege m’n knie. Prompt werd gisteren de post onder m’n deur geschoven door Jacob. De krant was te dik dus die lag op de mat. Zó lief!! want helemaal naar beneden lopen had ik echt niet gedaan.

 
9 reacties

Geplaatst door op februari 21, 2014 in Gezondheid, Jacob-Eva, Streken van Quast

 

9 Reacties op “Soms vraag ik me af

  1. marijke

    februari 21, 2014 at 1:44 pm

    Door mijn ervaringen ben ik altijd bang om een goede verhouding tussen de katten te verstoren. Als ik die van jou zo met elkaar zie liggen … Moeilijke beslissing hoor. Je gunt het hem wel dat hij lekker de beest kan uithangen met een partner in crime. Ik denk dat Corien je daar misschien raad in kan geven.

     
  2. dirk

    februari 21, 2014 at 6:49 pm

    Niet doen. In ieder geval niet om te proberen Quast zijn “ik verveel me!” momenten op te lossen. Als het al helpt is dat ook tijdelijk. Voor een volwassen kat is de groep te groot (een nieuwkomer moet een plaats bemachtigen tussen het drietal en kan afgewezen worden) en te klein (“drie kan ik er wel hebben”, dat kan knokken worden) dus kom je uit op een kitten van 3 a 4 maanden uit een minstens even groot gezin. Groot genoeg om de wereld in te kunnen en jong genoeg om zijn/haar plaats te weten en niet als een bedreiging te worden gezien.

     
    • margali

      februari 21, 2014 at 9:05 pm

      Marijke en Dirk, ik weet het hoor. Jullie hebben helemaal gelijk. Dirk je zit volgens mij met je analyse precies goed.
      Later vanochtend, nadat ik dit schreef, zag ik weer hoe het hier werkt. Dakotah slaapt 95% van de tijd, en is alleen geschikt als knuffel en soms als bespring-object. En heel soms speelt ze mee.
      Maar Ashmanti is heus wel voor Quast een speelkameraad, alleen veel minder aktief dan Quast. Dus is Quast een gedeelte van de tijd op zichzelf aangewezen.

      Als je van 3 naar 4 katten zou gaan dan is de balans verstoord. Voor mijn gevoel is er bij 3 een grens. En gevoelsmatig zeg ik dat daarna een grens ligt bij 6 maar wie ben ik. Een kitten heb ik geen zin in en die wordt ook volwassen.

      Ik vond en vind het gewoon soms sneu als ik zie hoe Quast zichzelf in de weg zit en zoekt naar spel en vertier. Misschien nog wat puberaal gedrag …. en ze zijn echt zo leuk met elkaar, in mijn ogen een perfekte combinatie. Het enige dat er in mijn ogen aan mankeert is de incidentele verveling van Quast.

       
      • dirk

        februari 21, 2014 at 9:17 pm

        Misschien moet je af en toe wat rommeliger worden. Per ongeluk ergens een kartonnen doosje (vanaf maat schoenendoos) laten rondslingeren, een bakje van yoghurt of zo compleet met foliedekseltje of (helemaal toppers) een bakje waar nog net genoeg smeerkaas in zit of een blikje en/of dekseltje van leverpastei om de smaak mee te krijgen. Zolang er maar het idee bij zit dat ze het zelf gevonden (= gevangen) hebben.

         
  3. margali

    februari 21, 2014 at 9:33 pm

    Nóg rommeliger? Ik breek m’n nek over de speeltjes: muizen, balletjes, beessies, spruitjes, pijperagers, knijpers, afgebroken tandenragers, gordijnringen enz enz.
    Maar ik snap dat het een ander verhaal wordt als ik eens iets laat slingeren waar van gesnoept kan worden 😉

     
  4. marijke

    februari 22, 2014 at 2:10 pm

    Ja, ik begrijp wat Dirk bedoelt, zodat het lijkt dat hij het zelf heeft gestolen en het echt buit is, daar is Jes ook stapel op, jatten en dan wegrennen en op bed zijn buit bekijken en slopen.

     
  5. margali

    februari 22, 2014 at 2:50 pm

    Gisteravond – nadat de laatste maaltijd een beetje gezakt was – was het hier kermis. Natuurlijk nét toen Jan me belde 😀 Dakotah had het op haar heupen opeens, en brak de tent af. Daagde allebei de katers uit, zat op haar achterpoten te meppen als een echte Ashmanti, en vloog omhoog in de blauwe klimboom en ging bijna dwars door de ramen. Wild was ze ….. dat gebeurt haar niet vaak, Het is dus wel goed zo …..

     
  6. marijke

    februari 22, 2014 at 3:17 pm

    Meteen genezen 🙂

     
  7. Yvonne den Boer

    februari 23, 2014 at 9:58 am

    Ik zou het ook niet durven,één erbij,wie weet liggen Quast en de nieuwe elkaar dan helemaal niet,aldijd een risico.
    En een kitten (lijkt mij ook dan de enige optie)is weer een hele onrust,zowel voor jou als voor de katjes,ik weet dat,want bij mij kwam er altijd één bij,en dan was de rust even héél ver te zoeken,maar toen was ik zelf ook veel jonger.

    Wat een lief jochie is Jacob toch!

     

Geef een reactie

 
