RSS

Die rotknie

19 Feb

Vanochtend tijdens fitness liep ik keihard tegen m’n grenzen aan, of liever gezegd: tegen de grens van m’n knie. Ik had 3 van de 4 cardio-onderdelen gedaan en ongeveer 3/4 van de apparaten en toen was het over en uit. M’n knie deed teveel pijn en ik werd een beetje bang dat ik het zou verpesten als ik door ging. Er is me verteld dat ik daar niet bang voor hoefde te zijn, maar toen ik even later bij m’n manueel therapeut zat hoorde ik dat m’n knie dik en warm was, dus een ontsteking door overbelasting. Ik kan inderdaad niks kapot maken maar kreeg dringend advies om even rustig aan te doen en met cold packs te werken. En daar zit ik dan nu. Kwaadheid is al lang weer over, het is zoals het is ….

Het is wel logisch dat het gebeurt: vorige week moest ik een lastig klusje klaren voor m’n zieke broer, en daardoor kriskras door de stad fietsen. Daar bovenop natuurlijk stug doorgaan en gewoon trainen, zondag een fikse wandeling met Jan gemaakt, gisteren een nóg fiksere wandeling met Inge en hond Barney (die ook mank loopt). Allemaal dingen die op het moment zelf goed gingen. Bij Inge was het ontzettend gezellig en dat doet ons allebei zoveel goed dat ik alles even vergeet. Is toch ook belangrijk om te blijven doen (en nee Inge: je weet dat jij je niet schuldig moet voelen omdat het mijn eigen keuze is en ik het zelf zo leuk vind 😉 )

Ik zal dus een beetje mindful bezig zijn en accepteren dat het zo is. Als je dingen doet die je gelukkig maken wil dat nog niet zeggen dat het ook goed is voor je.

 
1 reactie

Geplaatst door op februari 19, 2014 in Gezondheid

 

Een Reactie op “Die rotknie

  1. Yvonne den Boer

    februari 23, 2014 at 9:50 am

    Sterkte met je knie Marga,dat zal niet fijn aanvoelen!

     

Geef een reactie

 
