RSS

Veranderingen

13 Feb

De laatste paar maanden zie ik een verschuiving in de verhoudingen tussen de katten. Quast lijkt eindelijk volwassen te worden 😉 en begint meer z’n plek op te eisen en te laten zien dat hij niet langer overal relaxed tussendoor glipt. Hij daagt Ashmanti goedgehumeurd uit om met hem te spelen, maar die weet nauwelijks hoe dat moet. Het enige dat Ashmanti weet is een andere kat van z’n plek duwen om er zelf te kunnen liggen door keihard te slaan en even flink te bijten met z’n 4 hoektanden. Spelen doet hij nooit lang, en dan in z’n eentje met een speeltje. Een robbertje stoeien is voor hem ongehoord.

Er ontstaan nu dagelijks zogenaamde knokpartijen, ook Dakotah kan soms in de aanval gaan zo klein als ze is, maar het loopt nooit gemeen uit de hand. Als het heel ruig wordt neem ik Dakotah soms in bescherming: ik wil haar niet als een gehandicapte kat behandelen maar ik ben toch wel bezorgd over haar wankele achterhand. Ze slaapt 90% van de tijd, dus neemt blijkbaar haar rust, maar kan ook enorm uit haar dak gaan en  als een speer tot bovenin de klimboom vliegen. Dus ik laat haar maar haar gang gaan: ze is happy.

tn_CIMG4806
tn_CIMG4847

Quast en Ashmanti vriendschappelijk met de pootjes tegen elkaar…. 30 seconden later was het meppen.

tn_CIMG4851

Ashmanti komt nu opeens ook dagelijks op schoot. Dat betekent dat de andere twee behoorlijk muitend in de vensterbank liggen, Quast met de vitrage op z’n kop. Volgende stap is ongetwijfeld dat ze alle 3 tegelijk op schoot willen 😀 Geen idee nog hoe ik dat ga doen.

tn_CIMG4849

 
3 reacties

Geplaatst door op februari 13, 2014 in Gezondheid katten, Katten, Streken van Quast

 

3 Reacties op “Veranderingen

  1. Yvonne den Boer

    februari 15, 2014 at 9:00 am

    Het is bij jou in ieder geval niet saai,hi hi.
    Valt ook niet mee,al die karaktertjes bij elkaar en dan Quast,die zich meer laat gelden.
    Kan makkelijk hoor,drie katten op schoot,ik heb een tijd gehad,toen had ik er steeds 5 op schoot,echt van onder tot boven katten,maar dat was een hele hechte groep die allemaal erg goed met elkaar om gingen.
    Toen er uit die groep katten weg vielen is dat ook nooit meer gebeurd,en mijn “tweede lichting”katten waren zelfs niet echt innig met elkaar,jammer,maar daar doe je niks aan.
    Ik vind die foto dat je mannen zo met de pootjes tegen elkaar aan liggen erg lief!

     
    • margali

      februari 15, 2014 at 12:07 pm

      Ze zijn echt alle 3 vrindjes met elkaar volgens mij. Dakotah loopt – als ze wakker is tenminste – als een stalker achter Quast aan, en met Ashmanti heeft ze natuurlijk een bloedband. Quast is wel aan het veranderen maar z’n streken raakt hij nog niet kwijt hoor. Vanochtend vond hij het tijd voor z’n brokken maar moest van mij wachten. Even later hoor ik kabaal in de keuken: hij was omhoog gesprongen op de schouw en had – naar beneden hengelend met z’n poot – alle koffiefilters uit de houder geharkt. Alles verspreid over de vloer …. Marga op de knieën om ze onder de wasmachine vandaan te halen. Rótkat! 😉

       
      • Yvonne den Boer

        februari 15, 2014 at 4:13 pm

        Oh oh,wat is het toch een doerak,hij pakt je gewoon terug ha ha !
        Zo is Geoffrey ook altijd geweest,maar nu iets minder(mag het ,hij wordt 13 en leeft in geleende tijd)

         

Geef een reactie

 
