RSS

Mijn boekhandel sluit de deuren

27 Jan

Selexys, later Polare …. ze zeggen dat het tijdelijk is. Maar wat er ook gebeurt, ik wil hier mijn oud-collega’s – ik weet dat er een paar nog wel eens op dit blog kijken – ontzettend veel sterkte wensen. Dit is in- en in-triest, en de stress van de afgelopen jaren moet soms moordend zijn geweest. Ik denk aan jullie!

Hier begon ik in 1969 te werken, als meisje van 17 toen het nog gewoon Scheltema & Holkema heette.

scheltema rokin     Scheltema-interieurRokinG

scheltema1970

 
13 reacties

Geplaatst door op januari 27, 2014 in Buitenwereld, Vroeger

 

Tags: ,

13 Reacties op “Mijn boekhandel sluit de deuren

  1. Everdien

    januari 28, 2014 at 4:52 pm

    Las het vandaag in de krant met de verwijzing dat de tv en het internet hier ook schuldig aan zijn. Er wordt te weinig meer gelezen. Lang leve het boek, het kan mij nog altijd plezieren. Weer een aantal mensen zonder baan , heel triest.

     
    • Joris

      februari 12, 2014 at 11:55 pm

      Er wordt niet te weinig gelezen. Dat is een fabeltje. Er wordt nog steeds meer gelezen dan 10 jaar gelezen. Zie bijv. leesmonitor.nu. Er is iets anders aan de hand.

       
  2. mmld

    januari 31, 2014 at 6:01 pm

    Ik had je niet herkend op die foto! Geweldig die oude 70’s pictures.
    En het lijkt erop dat ze niet failliet zijn?

     
    • margali

      januari 31, 2014 at 6:07 pm

      Ik weet het niet: officieel zijn ze “tijdelijk gesloten” maar ik kan me niet voorstellen dat dit nog iets gaat worden.

       
  3. Yvonne den Boer

    februari 2, 2014 at 9:28 pm

    Ik kwam vaak in die winkel toen ik nog in Amsterdam woonde en in het centrum was,ben dol op de sfeer van een boekwinkel.
    Wij hebben hier in Almere ook een grote Selexys gehad,is juist een paar maanden geleden naar een ander.prachtig verbouwd pand gegaan,zo zonde zeg,alles voor niks geweest en weer een boeken winkel weg.
    Ik kan me voorstellen dat jij er ook een akelig gevoel bij hebt,zoveel jaren van je leven heb je daar gewerkt!
    Erg hoor,voor al dat personeel.

     
    • margali

      februari 3, 2014 at 8:01 am

      Ja Vonne voor het personeel vind ik het erg. Dat gebeurt er dus als mensen die geen verstand hebben van het boekenvak het beleid bepalen, Vroeger was een uitgever de eigenaar, later werd het een beleggersgroep. Goed vakkundig (dus duur) personeel werd vervangen, uitholling van een bedrijf.

       
      • Yvonne den Boer

        februari 5, 2014 at 9:48 am

        En dat gebeurt tegenwoordig overal,geen wonder dat er zoveel goede en leuke zaken naar de haaien gaan.
        Mijn vriendin werkt bij Hönckemuller,al heel lang,en veel ouderen hebben alleen vertrouwen in haar en niet in een jonkie op dat gebied.
        Maar ze is te duur (en te oud natuurlijk)en je wilt niet weten wat ze verzinnen om haar weg te pesten,echt héél erg!
        Niemand heeft meer hart voor zijn zaak,als er maar geld verdiend wordt,dat alleen telt,triest,daar zijn zoveel mensen de dupe van!
        Ik ben nog steeds dol op boeken,straks kan je ze alleen online kopen en ik wil er eerst in kijken,in een kookboek bijvoorbeeld,dat kan dan niet meer.

         
  4. Martine

    februari 4, 2014 at 3:08 pm

    Beste Margali, zou ik de foto’s van jou en je oud-collega’s op de Facebookpagina Scheltema moet blijven zetten?
    https://www.facebook.com/pages/Scheltema-moet-blijven/538228676285331?notif_t=page_new_likes
    We hebben in 2 dagen al bijna 200 likes, en het wordt snel meer. Zou te gek zijn. Je kunt me een mailtje sturen, als het goed is, of direct zelf de foto plaatsen op de Facebookpagina.
    Alvast bedankt!

     
    • margali

      februari 4, 2014 at 3:14 pm

      Martine ik stuur je een mail met de foto in bijlage want ik zit niet op FB 😉

       
  5. margali

    februari 5, 2014 at 3:54 pm

    Vonne, als jij toevallig engels-talige pockets leest dan heb ik hier een kast vol voor je ….. en heel misschien nog wel andere boeken. Ik zal eens kijken wat ik nog heb. Zal je dan wel privé even mailen.

     
    • Yvonne den Boer

      februari 6, 2014 at 10:00 am

      Nee,zo goed is mijn Engels niet,ik ben dol op naslagwerken,planten,dieren en kookboeken.
      En qua boeken het liefst romans,vooral oude streekroman’s,maar die heb ik zelf bijna allemaal weg gedaan met de verhuizing.

       
      • margali

        februari 7, 2014 at 8:19 am

        Hmmm, ik heb even gekeken maar heb verder geen boeken meer overgehouden. Heb blijkbaar heel fanatiek opgeruimd, wist ik niet meer. Soms zoek ik me wezenloos naar iets op zolder en dan blijkt het allang in de dump te liggen. Jammer Vonne.

         
  6. Yvonne den Boer

    februari 7, 2014 at 10:23 pm

    Geeft niet hoor Marga,ook ik heb meters boeken weg gedaan toen we gingen verhuizen ,allemaal naar het asiel gebracht.
    Ik had op zolder een heel groot rek met boeken ,buiten de boekenkast die in de kamer stond,maar daar hebben we in de flat geen plek voor,zelfs de boekenkast staat in het zijkamertje,jammer,maar er staan gelukkig nog boeken in die ik niet gelezen heb.

     

Geef een reactie

 
