RSS

Harrie – nagekomen bericht

10 Dec

Ik kreeg onverwacht een bericht van een vriendin die als vrijwilliger in een asiel werkt. Ik had geen idee in welk asiel. Naar nu blijkt werkt ze in het asiel waar Harrie opgevangen werd en heeft ze hem meegemaakt:

Wat een verhaal van Harrie op je blog en wát een pech dat die mensen hem net een dag te laat hebben gevonden. Maar gelukkig hébben ze hem wel gevonden en weten ze dat ze niet verder meer hoeven te zoeken . Ik heb Harrie één keer gezien in het asiel, toen ik ’s middags een keer hielp met waterbakjes controleren. Hij leek genezen van de longontsteking waarmee hij gevonden was en was verhuisd naar een afdeling met katten die geplaatst kunnen worden. Ik vond hem heel stilletjes (te stil) zitten en heb het personeel erbij gehaald (ik wist toen nog niet dat hij longontsteking had gehad). Hij moest toen weer naar de ziekenboeg. Ik heb hem een zacht mandje gegeven en hij ging er direct in liggen en begon te ‘melktrappelen’. Daarna ben ik niet meer bij hem geweest, omdat ik slechts een enkele keer in de ziekenboeg kom (alleen als een ‘speciaaltje’ van ‘mijn afdeling’ er zit).

Ik stuurde dit bericht door naar Hella en oh wat was ze hier blij mee. Ze stuurde ook deze foto van de begrafenis van Harrie, en hoeveel liefde voor Harrie spreekt hier uit:

harrie-begravenHella schreef:

Och Marga toch, Wat lief dat ik dit hoor, ik hoorde al dat hij een zacht mandje had gekregen omdat hij steeds met zijn koppie op de rand lag van zijn mand. Ik ben het sinds dit weekend een beetje kwijt maar heb er erg veel last van gehad. Ik ben wel blij dat jij een vrijwilliger “kent” van het asiel. Er kwamen zoveel vragen die ik niet toeliet in mijn hoofd want ik weet dat ze goed werk hebben gedaan. Maar dacht: mss hebben ze hem wel in laten slapen omdat hij niet te plaatsen was omdat ie ziek was… Maar dat zouden die katten vrienden nooit doen….. En nu voel ik dat niet meer hoor. Hier een foto van zijn begrafenis, hij ligt onder de bamboe, Melle gaat een bordje maken van hout in de schuur zegt hij..Op een mooi dag in het weekend een keer… We hebben steeds meer rust, harrie en ik….:

 
7 reacties

Geplaatst door op december 10, 2013 in Afscheid & rouw, Buitenwereld, Katten

 

Tags: ,

7 Reacties op “Harrie – nagekomen bericht

  1. Marjolijn

    december 10, 2013 at 5:30 pm

    Mooi, kippenvel.

     
    • margali

      december 10, 2013 at 5:33 pm

      Bijzonder hè? mijn mond zakte open toen ik het las. Hoe bestaat het dat alles zo samenkomt. Het is een kleine wereld soms ….

       
  2. Leyna

    december 10, 2013 at 10:02 pm

    Ik kan alleen maar naar die foto staren……

     
  3. Hella

    december 17, 2013 at 3:13 pm

    Wat heb je het mooi neergezet. Dank je wel. Het is een hele eer, Harrie op jou drukke weblog. Zo blijft zijn kattenziel nog nog een beetje levend. Lieve groet uit Haarlem van ons allemaal, Hella

     
  4. Hella

    december 17, 2013 at 3:14 pm

    PS en ik steek een kaasrje voor Joris aan op zijn sterfdag vandaag.. Ik weet nog hoe grappig dat we naast elkaar woonde, jij met je kat Joris, ik met mijn zoon Joris….

     
    • margali

      december 17, 2013 at 3:34 pm

      Wat lief van je Hella. En ik bedenk opeens dat ik je geen seintje had gegeven van dit laatste bericht over Harrie. Sorry daarvoor. Harrie heeft z’n plekkie op internet verdiend. En ja, ik kan me nog herinneren dat ik indertijd (misschien 1997?) een keertje mijn Joris riep, en toen een aarzelend stemmetje hoorde antwoorden ” jahaa ….” want jouw Joris begreep niet waarom en door wie hij werd geroepen 😀

       
  5. Hella

    december 18, 2013 at 5:24 pm

    Oh, dat is helemaal niet erg want ik keek op de site en ik wist dat je het geschreven had..Hahaha,die Joris, zal dit weekend vragen of ie dat ook nog weet….succes met jullie ogen..

     

Geef een reactie

 
