RSS

Mogen we met de poesjes spelen?

04 Dec

Klop klop op de deur gistermiddag: Jacob en Eva kwamen thuis en mochten van mama aankloppen. Ze wilden graag met de poesjes spelen, en natuurlijk mocht dat. Ze wilden beginnen met de hengel. “Héél rustig aan anders worden ze bang” zei ik tegen vooral Jacob want die kan wel eens een beetje wild en enthousiast tekeer gaan. Moet je weten dat ze tot voor kort alleen maar binnen wilden mét papa of mama erbij, en meteen op de teentjes gingen met handjes omhoog als er een poesje begon te lopen. Dat werd nu al snel vergeten, mama ging naar boven en ik ging met de kids aan de slag.

Jassen uit, schoenen uit, en toen gaf ik ze een opdracht: álle speeltjes in het hele huis verzamelen en in een mand doen. Toen ze daar eindelijk klaar mee waren vroeg ik om hulp want ik kan niet onder de kasten en het onderzet-bed kijken. Allebei een heuse zaklamp in de handjes gestopt en hoppa …. op de buik op de grond onder de kasten zoeken. Quast natuurlijk ook kont omhoog en met z’n neus erbij, zelfs Dakotah deed mee. En toen mocht alles weer uit de bak en stuk voor stuk in het rond gegooid worden. Quast wist niet wat hem overkwam ….

Vervolgens moesten er 2 katten een poepje doen, uitstékende timing 😉 dus we zaten met dichtgeknepen neus te wachten tot ze klaar waren (kon ik ze meteen leren dat poesjes op de bak en als ze drinken nooit gestoord mogen worden). En toen wilden ze zien hoe ik de poezen-wc schoon maakte, nog nét op tijd grijpgrage handjes tegenhoudend die even met de drollen wilden helpen, en uiteraard moesten de kids toen zelf ook allebei nodig plassen op de grote mensen-wc.

Toen we dat allemaal achter de rug hadden lag Marga op apegapen, waren de katten uitgeteld, en wilden de kids nog lang niet naar huis. Jacob vroeg of hij mocht logeren …. “andere keer Jacob”. Met de belofte dat ze de volgende keer weer mochten komen spelen heb ik ze naar boven laten gaan en aan mama teruggegeven. Ik had het te druk om foto’s te maken, doodzonde …..

 
5 reacties

Geplaatst door op december 4, 2013 in Jacob-Eva

 

5 Reacties op “Mogen we met de poesjes spelen?

  1. Leyna

    december 4, 2013 at 9:44 pm

    Ohhh, dat pakket wil ik ook vrijdag! 😉

     
  2. margali

    december 4, 2013 at 9:46 pm

    Inclusief de poep? 😀

     
  3. Leyna

    december 4, 2013 at 10:11 pm

    Ah wel ja joh, ik maak die bak wel voor je schoon hoor! 😀

     
  4. Yvonne den Boer

    december 7, 2013 at 9:37 am

    Ha ha ,ik zit hier te genieten van je verhaal,gewéldig!
    Maar ik kan me voorstellen dat jij én de katjes uitgeteld waren na die speelsessie,ha ha .
    Ik ben wel bang dat ze nu veel vaker gaan komen hoor,die hebben de smaak te pakken!

     

Geef een reactie

 
