RSS

Paarse haarballen

03 Dec

van wie anders dan van Quast …. gisteren vond hij rond 5 uur dat het etenstijd was maar hij moest toch echt nog even wachten. Dus boos door het kattenluik naar buiten. Lekker rustig dacht ik nog, en vergat de tijd. Op een gegeven moment hoorde ik vreemde geluiden in de poezenkamer en vond daar 3 enorme haarballen. Toen ik ze goed bekeek bleken ze paars van kleur te zijn. Ik heb er een uit elkaar getrokken …. niet te geloven: allemaal kleine heel buigzame en breekbare takjes heideplant van zo’n 3 cm lang, Hij heeft gewoon als een gek zitten grazen en gelukkig kwam het er allemaal weer uit. Een half uur later at hij gewoon z’n avondmaaltje op. Nog één keer en z’n 4 openlucht-bedden gaan weg van het balkon …. hij gaat maar op de grond liggen.

Géén foto 😉

 
6 reacties

Geplaatst door op december 3, 2013 in Streken van Quast

 

Tags:

6 Reacties op “Paarse haarballen

  1. Leyna

    december 3, 2013 at 6:25 pm

    Wat een vreetkees! Zonde van je heide, maar Ik moest er wel heel erg om lachen! 🙂

     
    • margali

      december 3, 2013 at 6:49 pm

      Die heide kan me niet schelen hoor, maar een hoge dierenartsrekening (of erger) wegens een darmobstructie vind ik minder ….. ik weet nog niet wat ik ga doen.

       
  2. Pieta

    december 3, 2013 at 6:37 pm

    Eet Quast ook van je Kerstboom? Zal hij een hele kluif aan hebben. Onze kerstboom stond altijd vastgebonden met een touw aan de muur en onderin hingen onbreekbare ballen. Maar wel een echte boom, geen nepper.

     
    • margali

      december 3, 2013 at 6:53 pm

      Pieta, bij m’n vorige katjes had ik de (nep)kerstboom omgekeerd tussen de schuifdeuren hangen. En toen ze echt oud waren en Ben er niet meer was kon hij gewoon op de grond staan. Maar met deze deugnieten en knagers heb ik dat vorig jaar niet eens overwogen. Ik moest al een uitputtingsslag leveren om de lichtgordijnen die steeds kapot gebeten werden weer aan elkaar te krijgen. Ik weet precies wat er zou gebeuren met een kerstboom met slierten en ballen, en omgekeerd aan het plafond hangen hoeft van mij ff niet …. Jan is veel te lang 😀 Maar ik ga wél de lichtgordijnen ophangen als me dat tenminste lukt met die knie.

       
  3. Yvonne den Boer

    december 7, 2013 at 9:44 am

    Rare vent is het toch,ik blijf het zeggen,een échte rare kwast,maar die heide lijkt me inderdaad niet zo gezond ,en kerstgroen is gewoon giftig,dus verstandig dat je geen boom neemt.
    Ik heb al 42 geen boom,ik hang een guirlande hoog op ,zodat ze er niet bij kunnen,ik vind ook die ballen doodeng als ze stuk vallen,dat dunne glas.
    Ik zie vaak mensen met hun hondje op een kerstafdeling in een tuincentrum,die staan daar nooit bij stil,maar dan zeg ik altijd dat er glas op de grond ligt,gevaarlijk voor de hondenvoetjes.
    Sterkte met je lichtsnoeren hoor,hi hi.

     
    • margali

      december 9, 2013 at 8:18 am

      Mijn kerstboom is een nepperd die ik – opgetuigd en al – ieder jaar weer aan het zolderplafond ophang. Ik laat hem lekker hangen.
      Deze week ga ik proberen of ik de lichtgordijnen kan ophangen. Jan zei “doe je je mobieltje in je zak zodat je kunt bellen als je van die hoge trap afvalt?” …. kijk daar hou ik nou van: een man die snapt dat hij niet bezorgd moet doen en me lekker moet laten rotzooien …. 😀

       

Geef een reactie

 
