RSS

Afscheid van Harrie

27 Nov

harry van hella

Een kleine week geleden kreeg ik een email van Hella, een vroegere buurvrouw,  zo’n 7 jaar geleden naar Haarlem verhuisd met haar gezin + zwerver Harrie. In 2005 schreef ik op m’n oude weblog een hilarisch stukje over Harrie. Klik maar op z’n foto.

Helaas kwam nu bericht dat Harry afgelopen oktober was weggelopen tot groot verdriet van het hele gezin. Alles was gedaan: flyers, allerlei instanties ingeschakeld, zoeken en nog eens zoeken, maar tevergeefs. Harry was en bleef weg. Hij had in Haarlem echt z’n plek gevonden, was geloof ik een flinke vechtersbaas af en toe, maar hij was zó geliefd in het gezin. Hella wou haar hart toch even luchten en liet het me weten. En vanochtend mailde ze dat ze Harry nu net gevonden had op dierenasiels.com:

Hij had zware longontsteking en zelfs longkanker.
Is na 10 dagen zwerven gevonden in IJmuiden.
Is goed verzorgd, was een lieveling van de vrijwilligers.
Ging bergafwaarts met zijn longontsteking.
Heeft gisteren een spuitje gehad, vanmorgen vond ik hem op de site.
Ik ga Harrie straks ophalen en begraven met de kinderen in onze tuin.
Ik ben wel blij dat we het kunnen afronden en erg verdrietig dat we hem net te laat vinden.
Er zijn echt te veel sites, Harrie was aangemeld bij de dierenambulance maar de dierenambulance in ijmuiden is weer een andere organisatie. Ik wist niets van deze site tot vanmorgen.
ik heb altijd gevoeld dat harrie niet bij ons zou sterven maar ben ook blij dat ie bij ons terug komt in de tuin.

Hella heel veel sterkte voor jullie allemaal. Harrie heeft een goed leven gehad.

Lieve Harrie, rust zacht ….

 
5 reacties

Geplaatst door op november 27, 2013 in Afscheid & rouw, Buitenwereld

 

Tags: ,

5 Reacties op “Afscheid van Harrie

  1. Leyna

    november 27, 2013 at 6:35 pm

    Ach gossie, wat een mooi maar droevig verhaal. Rust zacht Harry.

     
  2. Yvonne den Boer

    november 28, 2013 at 8:24 am

    Sneu dat het zo heeft af moeten lopen,maar wel “fijn”dat ze nu weten dat Harrie zijn rust heeft en niet op straat zwerft,die onzekerrheid lijkt me vreselijk.

     
  3. dirk

    november 28, 2013 at 8:29 pm

    Harrie voelde blijkbaar dat het einde naderde en is daarom weggelopen. Niet omdat hij het wilde maar omdat het “moest”. In de meeste katten zit het “wilde” instinct niet ver weg.
    Gelukkig is hij toch van de straat geplukt en een handje geholpen.
    Hella (en familie), hij wilde jullie geen verdriet doen maar vond dat hij weg moest gaan.

    Sorry dat ik klink als een dierentolk of gedragsdeskundige maar als je deze te pakken kan krijgen http://www.imdb.com/title/tt1223236/ begrijp je wat ik bedoel.

     
    • margali

      november 28, 2013 at 9:32 pm

      Hi Dirk, ik denk dat je gelijk hebt. Blijkbaar was hij dus toch ziek (kanker) ook al was er nog niks aan hem te merken.
      Hella zei later nog in een email: “Harrie kwam, werd bemind en ging en kwam toch weerom”.
      Het is een ontroerend verhaal want Harrie was bij deze familie echt op z’n plaats en mocht helemaal zichzelf zijn. Ik heb hem nog even meegemaakt voordat ze verhuisden …. een echte vrijbuiter!

       
  4. Marjolijn

    december 10, 2013 at 5:28 pm

    Ach jee, wat een verhaal. Maar gelukkig wordt Harrie in hun eigen tuin begraven. Rust zacht Harrie.

     

Geef een reactie

 
