RSS

Dat was een step te ver ….

26 Nov

tn_CIMG4467

Je zou toch zeggen dat dit een kleine verhoging is. Maar voor mij is dat rotding op dit moment bijna de Mount Everest. Gisteren was Nanette (m’n therapeute) terug van 2 weken vakantie. Ze was onder de indruk van mijn vorderingen – “meer dan gemiddeld” dankzij m’n goeie conditie en trainen – dus ik vertelde dat ik nu 2 nieuwe doelen had gesteld: trap lopen en fietsen. We spraken af dat traplopen het eerste doel is dus ik heb op een traptrede daar geoefend. Ook nog op een step-apparaat, de crosstrainer en een krachtapparaat gewerkt, allemaal maar heel kort. Resultaat daarna was een domper: erg veel pijn dwars door extra Tramadol heen. Na wat rusten heb ik ’s middags geprobeerd of ik thuis dit krukje op kon komen maar dat kan ik vergeten. Messcherpe pijn en een toeter van een knie.

Vanochtend moest ik voor controle naar de orthopeed, dus met de bus naar het ziekenhuis, ook een hele expeditie. Ik maak van al dat soort dingen gewoon een “huiswerkopdracht” en gelukkig ging dit goed en werd m’n baal-gevoel weer wat minder. Ik hoef niet meer terug te komen, knie zit nog vol vocht en is nog warm dus nog herstellende. Ik heb gisteren duidelijk veel te veel gedaan en moet weer een flinke stap terug doen. Vandaag doe ik niks behalve even onbelast fietsen op de hometrainer, morgen overleggen met Nanette.

 
4 reacties

Geplaatst door op november 26, 2013 in Gezondheid

 

4 Reacties op “Dat was een step te ver ….

  1. Anita

    november 26, 2013 at 8:20 pm

    Lieve Marga,

    Je doet echt te veel en te vlug. Mijn moeder zou zeggen, god straft onmiddellijk.
    Neem het nu maar van een expert aan. Lieverd, een stapje terug zal beter gaan.
    Dikke knuf

    Anita

     
  2. margali

    november 26, 2013 at 8:29 pm

    Lieve Anita, déze keer was ik echt niet schuldig! 😉 Ik was me juist netjes aan het gedragen sinds vorige week. Dit keer is het Nanette de therapeute die me deze oefeningen liet doen, en ik deed ze gisteren goed terwijl ik nog geen Tramadol op had. De heftige reactie kwam daarna, dus morgen ga ik overleggen. Vandaag verder niks gedaan. Alles nu weer goed met je?

     
  3. Pieta

    november 26, 2013 at 10:03 pm

    Lieve Marga, wat een verhaal over je zus, niet te geloven. Wat goed dat ze naar haar gevoel heeft geluisterd en door die voorruit heeft gekeken. Wat heeft die jongens bezield om zo te reageren of eigenlijk niet te reageren. Wat jammer van de pijn in je knie maar wel goed dat de arts tevreden is. Nu jij nog. Dat betekent heel voorzichtig, niet teveel doen en veel geduld hebben. Kortom alles zo’n beetje wat tegen je karakter ingaat hahaha. Toch doen hoor, de beloning is straks weer lange strandwandelingen. Groetjes van de ladies weer.

     
    • margali

      november 26, 2013 at 10:08 pm

      Hi Pieta, wil je de dames de groeten terug doen? ik had zo’n hoop dat ik per januari weer in het sportcentrum zou kunnen sporten, maar dan moet ik echt op de fiets kunnen ( en dus eerst op kunnen stappen). Dat schijnt na zo’n 8 weken pas te kunnen hoorde ik gisteren …. gggrrrr en tja als ik me niet safe voel dan stap ik niet op die fiets. Geen zin in wéér een gebroken neus. Het is dus even een tegenvaller dat die knie niet mee wil doen maar ik zal me erbij neerleggen.

       

Geef een reactie

 
