RSS

Pokke-dag

12 Nov

Ik zit nu even heel erg te balen. Het weer is ook al om te huilen, zó grauw en donker en nat. Vanochtend ging ik trainen in de fitness van de fysio-praktijk. Nanette is op vakantie dus ik heb een vervangster. Die vond eind vorige week dat ik wel vrij veel deed, dus ik heb dit afgelopen weekend rustiger aan gedaan met bewegen. Merkte ook dat ik doodmoe was toen Jan naar huis ging: gezelschap en veel praten: dat is blijkbaar nog heel vermoeiend. Als ik een beetje tussendoor kan dutten gaat het beter.

Maar goed: vanochtend dacht ik m’n 12 minuten fietsen iets verzwaren met wat meer verzet op intervalbasis, en geen 12 maar 16 minuten. De rest van m’n programma normaal gedaan: 2x 5 minuten roeien en 10 minuten op de loopband. Resultaat: ik heb nu al de hele dag verrekt veel pijn achter m’n knie, d’r zit een enorme toeter vocht. De pijnstillers zou ik gaan afbouwen, maar ik ga er straks maar fijn weer eentje slikken potverdorie. Niks gaat vandaag zoals ik het graag zou willen. Probeerde ook om een teller op m’n website te plaatsen, maar wat ik ook doe het lukt me niet. Ik snap de ballen van HTML, en de aanwijzingen van de teller-installatiegids werken niet bij mij, Dus laat maar weer waaien. Dit is een dag om de dekens over je hoofd te trekken en snel te vergeten. Sorry dat ik dit hier zo neer zet, maar stel je voor dat jullie gaan denken dat het ~hier allemaal van een leien dakje gaat  …. nou NEE DUS !!!!

Oh ja, ik was ook nog zo stom om naar een video te gaan kijken: “Beagle, in het kielzog van Darwin”…. mooi gefilmde documentaire van de VPRO geloof ik maar halverwege heb ik het af gezet. Al dat gepraat over klimaatverandering en de sombere vooruitzichten … ik heb geen enkele illusie dat daar iets aan gedaan gaat worden en geloof dat geld en macht áltijd zullen winnen … maar mijn tijd zal het wel duren. Ik draag m’n kleine steentje bij maar ben blij dat ik geen kinderen heb. Kijken hiernaar maakte me alleen maar nóg pisgiftiger.

 
14 reacties

Geplaatst door op november 12, 2013 in Gezondheid

 

14 Reacties op “Pokke-dag

  1. Pieta

    november 12, 2013 at 6:16 pm

    Nee Marga, ik denk helemaal niet dat het van een leien dakje gaat. Je hebt gewoon een baaldag en dat is heel normaal en menselijk. Kan ik iets voor je doen??????

     
  2. margali

    november 12, 2013 at 6:24 pm

    Je bent lief Pieta. Nee hoor, ik moet het gewoon uitzingen. Ik weet dat ik van het Tramadol minderen ook kriegelig kan worden, maar de pijn is nu wel even heftig en dat vind ik gewoon niet eerlijk omdat ik zo m’n best doe om verantwoord te trainen. Maar blijkbaar wil ik tóch nog teveel.
    Uhhh, je kunt me wel helpen met die HTML-code 😀

     
  3. Pieta

    november 12, 2013 at 6:58 pm

    Pijn is zelden eerlijk. Je HTML-code……..en dat vraag je aan mij????? 2 weten normaal gesproken meer als 1 maar dat is in dit geval dus niet zo. Ga lekker op je bed liggen met de poezen en bedenk dat er morgen een nieuwe dag komt met nieuwe kansen.

     
    • margali

      november 12, 2013 at 7:52 pm

      Was een geintje Pieta …. zie m’n antwoord hieronder aan Dirk. En ik ben al weer een beetje bedaard. Hoewel ik net weer een telefoontje kreeg waarvan ik tegen het plafond schoot, dus het is allemaal een wankel evenwicht. Ik kan nog niet veel hebben.

       
  4. dirk

    november 12, 2013 at 7:12 pm

    Sterkte met de dip!
    Maar….. “een teller”? Dat ga je me toch echt niet aan doen hè? Het is zoooo jaren 90/Geocities/animated gif/Comic Sans….
    Ik weet dat je mij probeert te ontzien maar ik help je wel om iets beters dan dat in te bouwen.

     
    • margali

      november 12, 2013 at 7:50 pm

      Nou ja … de kwaliteit van m’n website is zoals je weet nou ook niet supermodern Dirk 😉 en ik wou een gratis teller van Checkstat gebruiken. Het meeste irriteert me (maar vandaag irriteert alles) dat ik het niet voor elkaar krijg om die voorgebakken code er op de goeie manier ingeplakt te krijgen. Ben daar blijkbaar nu ook niet toe in staat (conditioneel gezien).
      Dit webblog van WordPress geeft zulke goeie stats, dat ik opeens bedacht dat ik iets simpels voor de FLUTD- en Nierkattensite en voor Mijn Katten ook wel zou willen hebben.
      Je bent een schat dat je me wilt helpen. Heeft geen haast. En misschien moet ik me afvragen of ik het überhaupt moet willen weten …. want wat doe ik er mee….

       
  5. Leyna

    november 12, 2013 at 10:47 pm

    Marga: ga lekker slapen en niet meer denken/voelen, morgen een nieuwe dag met nieuwe gedachten? Liefs!

     
  6. Margo

    november 13, 2013 at 11:03 am

    Hoi Marga,
    Wat ’n rot dag voor je. In elke situatie komt weleens ’n dip-dag voor , moet je maar denken .
    Vandaag gaat het vast weer beter en je kent je grens 😉
    Veel sterkte, ’n zonnige dag voor jou en ’n knuf voor de katjes.
    Liefs Margo.

     
  7. Mieke

    november 13, 2013 at 5:13 pm

    Hallo Marga,
    Wat heerlijk dat er zoiets is als internet om geweldig je frustraties even te uiten!! dat moet een beetje opluchten toch?
    Ja met een ouder wordend lijf gaat het 2 stappen vooruit en weer een achteruit, en dan wordt het je ineens gewoon teveel, ik begrijp het, maar ik kan er zo weinig aan doen!
    En dat klimaat… snap jij het? ik niet, ik word er niet vrolijk van, en elke keer is het sinds tig jaren geleden niet meer voorgekomen (storm, kou, nattigheid) maar het is dus wel eens eerder gebeurd, ik draag op mijn manier ook mijn steentje bij en vraag mij af, waren al die kolen- en houtkachels dan zoveel gezonder? in huis, in de lucht? ik sla dat soort programma’s graag over, het zal vast goed zijn dat er aandacht voor wordt gevraagd, maar ik vind het wel heel indringend elke keer.
    Marga, morgen wordt het wat het weer betreft vreselijk, doe je een kaarsje aan? en de katten komen vast heel dicht bij je zitten, die merken zo goed hoe je je voelt….
    groetjes en ik denk aan je.
    Mieke

     
    • margali

      november 14, 2013 at 8:09 am

      Mieke, jij verwoordt precies mijn gevoel over die “klimaat-programma’s”. Jan vond het een machtig interessante documentaire maar die kijkt met heel andere ogen, is veel meer een “wetenschapper”. Ik kijk puur met emotie, en dan word ik vreselijk verdrietig. Ik hou het maar allemaal héél klein, verspil niks, gebruik dingen met mate, en dat is dan mijn bijdrage.
      Bedankt voor de waarschuwing voor het weer vandaag: het regent inderdaad. Kan me nu niet meer schelen. Ik mail je binnenkort terug…

       
    • margali

      november 14, 2013 at 8:27 am

      en ja! het is geweldig om een weblog te hebben waar je even vrijuit te keer kunt gaan 😀 Het luchtte flink op.

       
  8. Everdien

    november 13, 2013 at 5:29 pm

    Heel veel sterkte en laat het vervelende gevoel maar toe vandaag, is heel begrijpelijk. Morgen weer een dag en neem dan de prettige dingen in je leven in gedachten en dat lijstje zal w.s groter zijn dan de negatieve.

    Groetjes en knuffels voor je drie schatten van katten,

    Everdien.

     
    • margali

      november 14, 2013 at 8:10 am

      Ik weet dat ik veel goeie dingen heb Everdien. En de katjes lagen gisteren letterlijk bovenop me, Dakotah zelfs een tijdje zonder Quast erbij … 😀

       
  9. Yvonne den Boer

    november 14, 2013 at 9:18 am

    Ik kan me je gevoel van dinsdag wel voorstellen,het was qua weer al erg depri en als het dan allemaal niet lukt ,je wilt teveel en je vergaat weer van de pijn,dan zie je het gewoon even niet meer zitten,sneu hoor!
    Maar gisteren was het weer mooi weer,even een dagje om bij te komen,maar vandaag beloven ze weer niet veel goeds,neem je maatregelen maar hoor!
    En dat gezeur over het klimaat,ook wij dragen op onze manier ons steentje bij,maar of de grote vervuilers dat ook doen…..
    Ook ik zeg vaak dat ik blij ben dat ik geen kinderen heb hoor,die zorg hebben we gelukkig niet!

     

Geef een reactie

 
