RSS

11 november is de dag …..

11 Nov

…. dat ik mijn lichtje branden mag”. Jacob en Eva, vergezeld van vrindjes en mama’s en papa’s, kwamen een liedje zingen aan de deur met hun mooie lampionnen. Ontzettend leuk dat ze deze traditie in ere houden. Vroeger als kind mocht ik ook altijd langs de deuren, maar toen had je nog een echt brandend kaarsje in de lampion en was het een groot drama als hij in vlammen opging. Helemáál als je nog maar net begonnen was aan je inzameltocht. Want het snoepgoed was natuurlijk het ultieme doel: met een schorre keel van het zingen, want wie zingt het hardste, wie heeft het meeste snoepgoed, en hoeveel kun je naar binnen werken zonder ziek te worden 😀

tn_CIMG4426

 
4 reacties

Geplaatst door op november 11, 2013 in Jacob-Eva

 

4 Reacties op “11 november is de dag …..

  1. Pieta

    november 11, 2013 at 7:51 pm

    Ik heb op dit moment al 85 zingende kindjes aan mijn deur gehad. Heerlijk die traditie hier. Allemaal zingen, allemaal snoep en ik voel mij niet verantwoordelijk voor hun tandjes. Pas goed op jezelf Marga en de groetjes van de andere ladies.

     
    • margali

      november 11, 2013 at 11:36 pm

      De moeder van Jacob en Eva doet er ook niet spastisch over hoor: de kids snoepen zelden, hebben totaal geen overgewicht, eten gezond. Dus een keertje lekker snoepen mag best. Dank voor de groetjes, ik mis jullie wel hoor.

       
  2. Leyna

    november 11, 2013 at 9:13 pm

    Hihi! Ik ben er niet mee opgegroeid (kennen ze in Den Haag niet) en nu hou ik lekker de gordijnen dicht en het licht aan de voorkant uit,puh! Maar volgens mij weten ze al dat ze niet mij mij hoeven aanbellen 😉 😉 😉

     
    • margali

      november 11, 2013 at 11:36 pm

      Jij bent net m’n broer, die trekt geloof ik ook de gordijnen dicht 😀

       

Geef een reactie

 
