RSS

Quast in training

09 Nov

Vanmiddag stuurde ik o.a. aan Dirk een link naar een filmpje van een kat in een CatWheel Ik heb daar al vaker naar gekeken, leek me zo goed vooral voor Quast om wat energie kwijt te raken. Maar ja … het kost héél veel centjes. Dirk antwoordde: “Dan moet je echt geld teveel hebben. Quast is veel te slim voor zoiets en zou het misschien even leuk vinden maar waarschijnlijk vrij snel besluiten dat het zinloze inspanning is”

Dat Dirk gelijk heeft bleek vanmiddag: ik zat op de hometrainer, en opeens sprong Quast in m’n nek. Bleef lekker liggen, gedrapeerd over m’n schouders, even later zittend met z’n kont op m’n hoofd. Ik kreeg het bloedheet natuurlijk maar bleef toch maar gewoon doortrappen. Quast vermaakt zich dus uitstekend, zonder zich in te spannen …. dat laat hij aan mij over. Fungeren als extra belasting tijdens mijn training kun je ook prima aan hem overlaten: hij is uitstekend een blok aan het been, dwz dat hij graag op m’n uitgestrekte been springt als ik m’n knieoefeningen doe. Helaas heb ik van al deze akties geen foto’s ….. kun je begrijpen. Wil iemand nog een rooie kater?

 
7 reacties

Geplaatst door op november 9, 2013 in Streken van Quast

 

7 Reacties op “Quast in training

  1. dirk

    november 9, 2013 at 7:09 pm

    Ruilen voor een hamster? 😀

     
  2. margali

    november 9, 2013 at 9:18 pm

    Da’s een beetje klein 😉

     
  3. Dicky

    november 9, 2013 at 9:19 pm

    ik wil nog wel een rode kater hoor.
    Ik zie ook niet veel in het kattenwiel en dan voor die prijs….. Beter leren om hem te laten aporteren, verliest hij ook veel energie mee.
    Zo te zien houdt hij jou wel lekker bezig, hij let in ieder geval goed op of jij je trainingen uitvoert haha 🙂

     
    • margali

      november 9, 2013 at 10:30 pm

      Weet je wat bij Quast uitstekend werkt Dicky? ’s ochtends na het kammen gooi ik brokjes keihard in zijn richting. Hij probeert als een regelrechte Van der Sar om die brokjes te vangen, of vliegt erachteraan. Enorm kabaal waar m’n benedenburen waarschijnlijk heel blij mee zijn 😀 Zo krijgt hij even gelegenheid om z’n energie kwijt te raken.

       
  4. Yvonne den Boer

    november 11, 2013 at 8:24 am

    Zo,even bijgelezen Marga!
    Ik vind dat je al best veel doet hoor,maar alles draait op een dag nog om je knie hé,niet te veel,maar er zijn toch dingen die moeten gebeuren.
    En dat alles met tegenwerking van Quast,dat moet je wel in calculeren bij de oefeningen hoor!
    Nee,ik denk niet dat ik Honey blij maak met zo’n enthausiaste rooie,hi hi,dus hou hem maar!

     
  5. Erica

    november 11, 2013 at 8:47 am

    Heb je al eens een laserlampje geprobeerd?
    Dat werkt ook goed om energie kwijt te raken.

     
    • margali

      november 11, 2013 at 9:28 am

      Hi Erica,
      jazeker heb ik al een laserlampje geprobeerd. Toen ik het de eerste keer gebruikte gingen de 2 ragdolls er meteen achteraan. Groot succes! Quast was op dat moment buiten, hoorde het kabaal en kwam binnen rennen. Hij staat stil, kijkt naar wat de katten doen, en kijkt ogenblikkelijk omhoog naar m’n hand. Hij wist meteen dat het lichtje in m’n hand zat, en bleef daar dus naar kijken (wat je écht niet wilt met een laserlampje). Hij verzette geen voet …. 😀

       

Geef een reactie

 
