RSS

Operatie achter de rug

31 Okt

Gisteren heb ik m’n knie-arthroscopie gehad. Het is enorm meegevallen, de schade kon geloof ik goed gerepareerd worden maar details kon ik nog niet in me opnemen.Jan heeft me gebracht en weer opgehaald dus het vervoer ging gesmeerd, m’n trapliften zijn echt een godsend, de rollator van mam ook, en de pijn is met m’n vertrouwde Tramadol prima te harden. Ik was van tevoren gewaarschuwd op de verpleegafdeling dat ik – als ik snel weer naar huis wou – beter zo lang mogelijk kon wachten met piepen over pijn omdat ze op de verkoeverkamer dan al snel morfine erin pleuren en dan ben je daarna langer bezig om bij te komen. Ik vroeg dus om m’n eigen Tramadol, duurde wat langer maar werkte ook uitstekend.

Toen Jan me ’s ochtends kwam ophalen viel Ashmanti bijna uit z’n klimboom van enthousiasme want wát was dat??? op een woensdag bezoek van z’n grote vriend? We werden bij thuiskomst door alle 3 opgewacht, hoewel Dakotah het niet helemaal vertrouwde 😉 Ik kon zelf meteen al de katjes voeren, dus dat gaf me zelfvertrouwen. Lekker pasta gegeten die ik van tevoren klaar gemaakt had, en toen mocht Jan van mij om 20.00 uur al weer naar huis want ik kon me prima redden. Nog een paar dagen rusten en maandag ga ik aan m’n Beweegprogramma beginnen bij m’n therapeut omdat ik nog niet op de fiets naar het sportcentrum kan.

En jullie snappen zeker wel wie er als de kippen bij is als de rollator gaat rijden? bovendien is het ook een prima plek om nog beter te kunnen controleren of het eten wel goed klaargemaakt wordt ….

tn_CIMG4386

 
13 reacties

Geplaatst door op oktober 31, 2013 in Gezondheid

 

13 Reacties op “Operatie achter de rug

  1. hanny en jaap harreman

    oktober 31, 2013 at 8:50 am

    een spoedig herstel marga en dat je snel van de pijnstiller verlost bent, ik hoef niet te zeggen hou je gemak want je zult niet veel kunnen doen.ik hoop in ieder geval dat het allemaal voorspoedig verloopt.
    dikke knuffel voor jou , jan en het kattenspul 🙂

     
    • margali

      oktober 31, 2013 at 8:58 am

      Dank je Hanny. Die Tramadol slik ik al jaren dagelijks, maar nu dus een beetje meer. Ik reageer daar uitstekend op en ben dankzij de gewenning ook goed “bij de tijd” en dat is prettig. Ik kan al best heel veel hoor, dus moet inderdaad zorgen dat ik voldoende rust. Tot nu toe ben ik echt heel blij.

       
    • Coby Wolfrat

      november 1, 2013 at 10:36 am

      Wat fijn dat de operatie meegevallen is. Op naar goed herstel. ik heb je gemist vanochtend. Saai om in je eentje de oefeningen te doen. Dus knap maar gauw op.
      liefs en groeten van Coby

       
      • margali

        november 2, 2013 at 9:48 am

        Saai hè? vond ik vorige week ook 😉 Ik ga m’n best doen Coby. Kreeg gisteren een kaartje van het sportcentrum, heel aardig. Als je eraan denkt: doe Marga de groeten?

         
  2. Maddy

    oktober 31, 2013 at 9:41 am

    Wat ontzettend fijn dat de operatie zo goed verlopen is én dat je alweer zo vlug thuis bent!. Beterschap ermee!

     
  3. Yvonne den Boer

    oktober 31, 2013 at 10:16 am

    Ik had vanmorgen vroeg al gekeken,maar toen stond er nog niks,dus nu even bijgelezen!
    Die katjes weten het ook weer positief te draaien hé,jouw ellende ,hi hi.
    Ik wens je sterkte en zo min mogelijk pijn Marga,gelukkig is het weer achter de rug!

     
  4. marijke

    oktober 31, 2013 at 11:53 am

    Gelukkig is het achter de rug en beter gegaan dan je gevreesd hebt. Je hebt in ieder geval goede hulp met het rijden en bereiden zodat hij tijdig kan ingrijpen als het mis gaat. 🙂 Ik hoop dat het verder ook zo goed blijft gaan en dat het eindelijk beter met je knie gaat.

     
  5. Pieta

    oktober 31, 2013 at 12:40 pm

    Hoi Marga, de operatie is achter de rug en meegevallen gelukkig. Maar ik vrees dat voldoende rust nemen een groter probleem voor je gaat worden. Toch doen hoor, lekker zitten blijven en een goed gesprek met de poezen. Dan lukt het echt wel.

     
    • margali

      oktober 31, 2013 at 12:54 pm

      Klopt Pieta, vanochtend een beetje teveel gedaan geloof ik want ik heb een knalrooie kop …. was in de weer van 7 tot 9.30 uur en toen stond Jan op de stoep voor een inspectie dus ben maar gauw gaan liggen … dat is het risico van pijnstillers, dan ga je over je grens. Ben nu dus echt heel moe en ga weer terug naar m’n boudoir … 😉

       
  6. Everdien

    oktober 31, 2013 at 3:36 pm

    We wensen je een spoedig herstel en fijn dat je weer thuis bent bij de 3 Musketiers. Ik lees al dat Jan je goed in de gaten houdt,heel verstandig van hem. Hartelijke groet aan jullie beiden en alle goeds voor mens en dier.

    Gijs en Everdien.

     
    • margali

      oktober 31, 2013 at 6:47 pm

      Dank je wel Everdien, ook voor je leuke kaart. Alles goed met jouw drietal?
      groetjes, ook aan Gijs

       
  7. Leyna

    oktober 31, 2013 at 9:12 pm

    Marga blij je positieve verhaal te lezen! Neem voldoende rust, en geniet van je katjes!

     
  8. Margo

    november 1, 2013 at 9:59 am

    Geweldig Marga , fijn dat het je is meegevallen en elke dag zal het wat beter gaan moet je maar denken ! ’n Dikke knuf voor de poesjes en liefs ,
    Margo

     

Geef een reactie

 
