RSS

Snik …. onze boom ….

28 Okt

Werd net gebeld door m’n buurman van de begane grond. Of ik al gezien had hoe onze mooie denneboom heen en weer zwiept in de storm. Hij – de buurman – loopt al de hele ochtend te ijsberen want af en toe ziet hij  de grond rond de boom en z’n tegelpad een beetje omhoog komen bij een harde windstoot. Gelukkig is het ergste nu voorbij en hij staat nog overeind, maar dit betekent waarschijnlijk wel het einde van de boom. Daar gáát m’n mooie uitzicht tijdens het afwassen …. snik!

boom

 
7 reacties

Geplaatst door op oktober 28, 2013 in Buitenwereld

 

7 Reacties op “Snik …. onze boom ….

  1. Dicky

    oktober 28, 2013 at 2:00 pm

    Wat een storm he Marga, vreselijk. Wat jammer als de boom er uit moet, maar hopen dat hij nog stevig genoeg staat.
    De storm heeft in Amsterdam al 2 mensenlevens geeist. Ik moest naar fysio en we zijn in de 10km die we moesten rijden ongeveer 10 omgewaaide bomen tegen gekomen op de weg, Wat een rit was het gewoon angstig.
    Bij thuiskomst een raam eruit gewaaid glas kapot en sponning ontzet. Henk heeft het net dichtgemaakt. Balen. Hoop dat de wind snel gaat liggen.

     
    • margali

      oktober 28, 2013 at 3:00 pm

      Kan me voorstellen dat dat ritje best griezelig was Dicky. Het ging ook zó te keer, daar ben je compleet machteloos tegen. Gelukkig is de storm nu gaan liggen, ik hoor tenminste niks meer. En de boom staat nog 😀

       
  2. Pieta

    oktober 28, 2013 at 6:31 pm

    Hoi Marga en hopelijk blijft de boom staan. De bomen zaten nog volop in het blad en ja, dan vangen ze meer wind. Een denneboom heeft geen bladeren maar is wel sterk, moed houden. Je moet toch ergens je lichtjes in hangen met de kerstdagen. Toch? Ben vandaag veilig binnen gebleven, wel zo verstandig.

     
    • margali

      oktober 28, 2013 at 7:58 pm

      Hi Pieta, ik ben ook binnen gebleven hoor. Het ergste vind ik – als de boom weg moet – dat ik het groen ga missen én de broedende duiven. Dat was voor de katten altijd zo spannend, konden ze uren naar liggen kijken.

       
  3. Yvonne den Boer

    oktober 31, 2013 at 8:27 am

    Zou jammer zijn,want dan kijk je ook op de over-buren,waar je ook niet op zit te wachten natuurlijk,natuur is leuker!
    Hier zijn (gelukkig niet aan onze kant) twee hele dikke bomen omgewaaid,wel op geparkeerde auto’s,dus dat was voor veel mensen niet fijn.
    Maar als hij nu niet stevig meer staat,blijft het een gevaar natuurlijk,hopelijk laat de buurman dat wel controleren.

     
    • margali

      oktober 31, 2013 at 8:44 am

      Vonne, buurman is zich daar heel erg van bewust, dus daar wordt goed naar gekeken. Ik ben nu even niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen maar als ik een zaag van een boombeklimmer hoor dan weet ik hoe laat het is. Zal wel niet zo snel gebeuren denk ik want in de stad wordt nog heel veel opgeruimd….

       
  4. marijke

    oktober 31, 2013 at 11:47 am

    Elke boom die weggaat is er eentje teveel. Hier zijn heel veel bomen weggehaald sinds ik hier 9 jaar woon, elke keer vind ik het vreselijk, maar ik denk dat het soms wel nodig is als je ziet wat er is omgewaaid in Amsterdam.
    Ik hoop dat hij toch kan blijven staan, want je hecht je echt aan zo’n boom en ook het hele gedoe met de duifjes.

     

Geef een reactie

 
