RSS

Na 2 weken Metabolic

23 Sep

Er wordt gegarandeerd niet gesmokkeld door de katten want ik hou ze bij elke maaltijd in de gaten. Ze krijgen exact de hoeveelheid die Liesbeth voorgeschreven, maar er zijn daarnaast per dag 2 snoep-momenten: ’s Ochtends bij het kammen krijgen de katers 10 brokjes per kat (Dakotah niks) en ’s avonds krijgen alle katten 5 brokjes en samen 1 snoepstaafje. In het begin gaf ik iets meer snoepbrokjes maar dat heb ik verminderd omdat het resultaat vorige week tegenviel. De stand na 2 weken:

                   06/2012       06/2013     start 6-9       14-9           21-9
Ashmanti    4,50 kg         6,80 kg      6,50 kg       6,45 kg       6,40 kg
Dakotah     3,40 kg         4,45 kg      4,10 kg        4,10 kg       4,10 kg
Quast         4,70 kg         5,85 kg      5,65 kg        5,55 kg       5,45 kg

De enige kat die lekker afvalt is Quast, en de grap is dat die als enige op Metabolic natvoer en t/d harde brokken staat. We gaan voorlopig rustig door want als ik naar Ashmanti en Dakotah kijk zie ik toch echt dat ze afgevallen zijn, terwijl ik dat juist bij Quast – de enige die echt aardig afvalt – niet echt kan zien. Schiet mij maar lek.

Ze zijn af en toe wat kriegelig naar elkaar, vooral tegen etenstijd. En Quast is nóg ondeugender dan anders:

tn_CIMG4171

tn_CIMG4190

 
3 reacties

Geplaatst door op september 23, 2013 in Gezondheid katten, Streken van Quast

 

Tags: , ,

3 Reacties op “Na 2 weken Metabolic

  1. Leyna

    september 23, 2013 at 6:35 pm

    Kat op de kast! Wat een heerlijke foto…..

     
  2. margali

    september 23, 2013 at 6:40 pm

    Dat is geen kat …. dat is een vaas vermomd als kat 😀

     
  3. Yvonne den Boer

    september 25, 2013 at 11:43 am

    …..of een kat vermond als vaas………..ha ha !
    Wat is het toch een boef zeg,jij verveelt je nooit thuis hé!

     

Geef een reactie

 
